Ik ben ook begonnen met een Deauville een jaar geleden en is een heel geschikte motor. Nu ben ik toch aan het kijken naar een Pan.
De balangrijste reden daarvoor is dat ik meer windbescherming wil, voor al in de winter (ik rij dagelijks 140 km voornamelijk snelweg)
Andere redenen zijn het ontbreken van ABS, de zithouding (het stuur zit net niet op de juiste plaats voor mij) en de korte onderhouds interval van 6000 Km (Dit zal bij een ST1100 ook zo zijn? maar bij de ST1300 blijkt dit op 12000 Km te liggen)
Moet je even "toermotoren" door snuffelen, daar staan wel een aantal topics tussen over div of dullville. Ik zou eerder de 900 diversion aanraden dan de Deauville, of dullville zoals het koosnaampje luidt. Deauville is tupperware en schijnt nogal saaie rijeigenschappen te hebben.
Nog nooit op een "Dullville" gereden zeker?
Ach,altijd weer dat verhaal dat een Pan geen beginnersmotor is. Ja hij is zwaar met 295 kg, maar daar merk je echt niets van als je rijdt. ......
Helemaal mee eens. Zodra de fiets eenmaal rollende is is het gewicht niet echt een probleem. Bij het stilstaan/draaien/helingproef/duo/bochten, maw tijdens het (langzaam) maneuvreren gaat het [makkelijker] fout.
Het is ±295kg + 28L (+ eigen gewicht)
... die van ons uit 2000 (27.500 km.) heeft 4250,- gekost. (Met garantie en nieuw kenteken).
De banden zijn michelin Pilot's, maar weet zo niet het type ervan. Ik neem aan dat er verschillende van zijn?
En ja, ik weet dat het goedkoper kan maar ik heb er in de buurt alleen maar gevonden die of duurder zijn of waar ik niet zn goed gevoel bij heb.
misschien toch maar een keer op die van Motor centrum eindhoveneen '98 voor 4250,- en anders gaan we wel een keertje een rondje NL maken met mn honda 2liter op gas
Import?