Nu kun je echt genaaid worden..

P. IJsvogel

MF veteraan
1 mei 2004
3.431
0
op je rij examen. Mentaliteit gaat zwaar wegen, zie dit artikel op nu.nl
Mentaliteit Zeg maar dag :W tegen je slagingskansen. Want iedereen weet: "de jeugd van tegenwoordig" :N
 
Jah stel je voor dat het veiliger op straat wordt :P Stel je voor dat al dat opgeschoten tuig wat nu op scooters zich zwaar asociaal gedraagd op een verantwoorde manier in de auto terecht komt :o

ik ben voor! :}
 
:^ met hierboven

Tja, iedereen maar zeuren over die irritante GTI rijdertjes en asojeugd in de auto

Wordt er eindelijk een poging gedaan om er iets aan te doen, is het ook weer niet goed :Z
 
Het idee is misschien wel goed om e.e.a te verbeteren alleen mentaliteit is lastig om te toetsen. Het wordt dus een stuk vager om te achterhalen waarom je gezakt bent.

"Ja, knul, je bent gezakt. Je had het voertuig perfect onder controle, alles ging goed, alleen denk ik dat je de hedendaagse drukte niet aankan want je maakt een zenuwachtige indruk en je reageert te opgewonden op het overige verkeer. Daarom ben je gezakt." :?
 
Het idee is misschien wel goed om e.e.a te verbeteren alleen mentaliteit is lastig om te toetsen. Het wordt dus een stuk vager om te achterhalen waarom je gezakt bent.

"Ja, knul, je bent gezakt. Je had het voertuig perfect onder controle, alles ging goed, alleen denk ik dat je de hedendaagse drukte niet aankan want je maakt een zenuwachtige indruk en je reageert te opgewonden op het overige verkeer. Daarom ben je gezakt." :?

Dat heb je nou ook...een meisje wat ik ken moest afrijden. Volgens haar ging het goed en ook haar rij-instructeur vond dat er geen fouten waren....zegt de examinator: ik ben bang om bij jou in de auto te stappen..gezakt!

(misschien moet haar instructeur eens na-denken over een andere baan dan als dat ECHT zo was en hij ECHT vond het WEL goed vond :X )
 
Het idee is misschien wel goed om e.e.a te verbeteren alleen mentaliteit is lastig om te toetsen. Het wordt dus een stuk vager om te achterhalen waarom je gezakt bent.

"Ja, knul, je bent gezakt. Je had het voertuig perfect onder controle, alles ging goed, alleen denk ik dat je de hedendaagse drukte niet aankan want je maakt een zenuwachtige indruk en je reageert te opgewonden op het overige verkeer. Daarom ben je gezakt." :?


Maar dat is niet mentaliteit.

Mentaliteit is je houding. Zit je te vloeken als je afgesneden wordt. Zit je middelvinger meer tegen het raam als om het stuur.

dat soort dingen. Daar kan je agressievelingen wel mee afvangen
 
|( stelletje halve zolen, en maar verzwaren en lastiger maken etc :r wordt natuurlijk ook weer veel duurder
 
Dat heb je nou ook...een meisje wat ik ken moest afrijden. Volgens haar ging het goed en ook haar rij-instructeur vond dat er geen fouten waren....zegt de examinator: ik ben bang om bij jou in de auto te stappen..gezakt!

(misschien moet haar instructeur eens na-denken over een andere baan dan als dat ECHT zo was en hij ECHT vond het WEL goed vond :X )

Meeste mensen die gezakt zijn vinden 'dat het goed ging'. En die rij-instructeur die vond dat er geen fouten waren, heb jij m dat zelf horen zeggen, of heb je dat van horen zeggen? :W
 
Nu ik mn rbw heb kijk ik toch anders tegen het examen aan, niet iedereen 'verdient' een rbw, in onze maatschappij is het logisch dat als je 18 bent je je rbw gaat halen voor je 19e. Ik vind dat echt crap (ok, ik heb ze allebei ook al gehaald) maar ik bedoel, je moet het wel verdienen, je moet inzicht hebben, kennis en je moet (ALLERBELANGRIJKSTE) anderen niet in gevaar brengen! Als ik dan de scooterkinderen en de golfkinderen zie.......die brengen continu anderen in gevaar! Alsof ze geen enkel examen hebben afgelegt. Ik geef toe, ik rij ook wel eens te hard, neem bochten als een Rossi op 2 jarige leeftijd, alleen zorg ik ervoor dat anderen geen gevaar lopen en ik denk dat ze dat willen bereiken met dat nieuwe examen. Je moet t wel verdienen!

(alleen ben ik eerlijk gezegt wel weer bang dat t alleen om t grove geld gaat toen ik die enorme prijsverhoging zag :X )
 
Maar dat is niet mentaliteit.

Mentaliteit is je houding. Zit je te vloeken als je afgesneden wordt. Zit je middelvinger meer tegen het raam als om het stuur.

dat soort dingen. Daar kan je agressievelingen wel mee afvangen
Mentaliteit is volgens mij niet in een half uurtje examen te toetsen. Rij-instructeurs moeten gedurende de rij-opleiding een logboek gaan bijhouden, dit gaat meetellen bij het examen. Het wordt gewoon een stuk vager allemaal :Y Bovendien wordt je mentaliteit in het verkeer niet tijdens je rij-opleiding gevormd maar daarna, als je echt moet leren rijden :Y
 
Meeste mensen die gezakt zijn vinden 'dat het goed ging'. En die rij-instructeur die vond dat er geen fouten waren, heb jij m dat zelf horen zeggen, of heb je dat van horen zeggen? :W


Daar ben ik het helemaal mee eens. Okee nou kan het eens zijn dat een enkeling een examinator in een verkeerd humeur treft, maar je mag aannemen dat deze mensen meestal wel een goed oordeel vellen.
 
Maar dat is niet mentaliteit.

Mentaliteit is je houding. Zit je te vloeken als je afgesneden wordt. Zit je middelvinger meer tegen het raam als om het stuur.

dat soort dingen. Daar kan je agressievelingen wel mee afvangen
Dat aspect van mentaliteit mogen ze van mij betreft best aanpakken. Is volgens mij een aanzienlijke groep verkeersdeelnemers, die zo opgefokt als wat door het verkeer zeilen. B| Ik geloof alleen nooit dat zo'n persoon zich zo gedraagt tijdens een praktijk examen. Dan zal die zich wijselijk wel voor 1 keertje inhouden. B|
 
Mijn instructeur vertelde toen ik examen deed dat de week ervoor een meid was geslaagt waar hij nooit bij in de auto zou stappen (ze eisde examen en hij had verwacht dat ze zou zakken)

edit: gaat over auto dit
 
Jah stel je voor dat het veiliger op straat wordt :P Stel je voor dat al dat opgeschoten tuig wat nu op scooters zich zwaar asociaal gedraagd op een verantwoorde manier in de auto terecht komt :o

ik ben voor! :}
Ja alleen wel jammer dat je nu nog meer overgeleverd bent aan de grillen van een examinator. :N

Als ie zijn dag niet heeft of je kop staat 'm niet aan hoeft ie alleen maar te zeggen dat ie 'je mentaliteit niet goed vindt'... Lekker betrouwbare manier van examineren.

Belachelijk idee.
 
Ja alleen wel jammer dat je nu nog meer overgeleverd bent aan de grillen van een examinator. :N

Als ie zijn dag niet heeft of je kop staat 'm niet aan hoeft ie alleen maar te zeggen dat ie 'je mentaliteit niet goed vindt'... Lekker betrouwbare manier van examineren.

Belachelijk idee.


Tja, hoe moet je het anders doen. Het blijft subjectief
 
Mijn instructeur vertelde toen ik examen deed dat de week ervoor een meid was geslaagt waar hij nooit bij in de auto zou stappen (ze eisde examen en hij had verwacht dat ze zou zakken)

edit: gaat over auto dit

zal wel grote tieten gehad hebben :)



klinkt heel lullig enzo bladiebla denigrerend voor vrouwen maar tis wel zo. Schud een keer met je tieten en je krijgt bijna alles voor elkaar :z
 
Lijkt me niet dat als je examen doet en die examinator zit naast je dat je mensen gaat snijden ,enz
Als je je dan niet rustig kan houden in dat uurtje zou het niet zo gek zijn om geen rijbewijs tekrijgen
Maar je zou net zogoed de gemiddelde BMW ,Volvo rijder eens kunnen onderzoeken
 
Op driekwart van de rijopleiding vindt een toets plaats om te beoordelen hoever de leerling is gevorderd met de beheersing van complexe verkeerssituaties, mentaliteit en zelfkennis. Bij die weging speelt het logboek dat vanaf de start van de opleiding wordt bijgehouden, een belangrijke rol.
Dus even je rij-instructeur lief aankijken :P
 
Dus vanaf begin 2007 is elke examinator ook nog een goedgekeurd psycholoog. YEAH RIGHT :X :X :X ... Ik ben er wel voor om de aggresieve jongeheren waarop we allemaal zo lekker zeuren wat meer tegen het licht houden en eventueel noet laten slagen, maar zo'n plan dat instructeurs en examinatoren bepalen hoe iemand is?
en inderdaad... je houdt je gewoon even in, bedenkt je even goed welk gedrag je moet vertonen en hoppa, daar is je roze papiertje, scheurn maar in je machtige GTI, sneller dan welke auto ook :+

een studie psychologie duurt toch niet voor niets 4 jaar? B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan