als de monteur weet wat ie doet, mag ie ook aan mijn duc komen hoor, al is ie HD kenner... nou ja bij wijze van spreken dan.Normaal ben ik trouw, maar ik heb al enorm veel motordealers versleten.
Te duur, te slordig, te ver etc.
Meestal probeer ik toch het onderhoud te doen bij de dealer waar de fiets vandaan komt.
Merkdealers klinken mij duur in de oren, maar ben er nog nooit geweest. Het lijkt mij overbodig, "als de onderdelen maar van Yamaha zijn." Vertelde het boekje op de deurmat...
Als ik een Ducati had was het een andere verhaal. maar met een jap...
als de monteur weet wat ie doet, mag ie ook aan mijn duc komen hoor, al is ie HD kenner... nou ja bij wijze van spreken dan.
ja, als de tandarts mijn motor ff zien wil.Op dinsdag 26 maart 2002 10:10 schreef R1Maniac het volgende:Ho ho, d'r zijn grenzen hoor
toch maar een dealertje zoekenDe enige die ik sleutelen aan m'n motor toevertrouw ben ik zelf trouwens.
(Ben pas 1 keer vergeten een remklauw vast te zetten)
toch maar een dealertje zoeken
heb je geen koppijn van de kater, heb je koppijn van de muur... waar je tegen aanrijdt.Nee, iets minder zuipen op zaterdagavond als je zondagochtend een beurtje (aan je motor dan) wil doen.
DealerWasda Die prutser die nog meer problemen veroorzaakt dan je al had
Nope, khaal daar alleen de onderdelen, geen van die gasten komt nog aan mijn brommers...
Off-topic : wil hetzelfde gaan doen , maar weet niet hoe.Speciaal gereedschap nodig,ervaring ,enz?En hoe weet je dat het echt nodig is?zelf m'n carburateurs maar gesynchroniseerd. Was hard nodig!
Etienne
DealerWasda Die prutser die nog meer problemen veroorzaakt dan je al had
Nope, khaal daar alleen de onderdelen, geen van die gasten komt nog aan mijn brommers...
Off-topic : wil hetzelfde gaan doen , maar weet niet hoe.Speciaal gereedschap nodig,ervaring ,enz?En hoe weet je dat het echt nodig is?
On-topic: Als er een dealer dichtbij zit en de zaak bevalt je , breng em daar.Als er achteraf blijkt dat het e.e.a. niet goed is weet je dat je daar niet meer terug komt , behalve dan om de fouten te herstellen.Daarna pas afzeiken.
Ervaring niet echt nodig, wel een set vacuummeters.
Synchroniseren stelt weinig voor. Schroeven in je inlaatspruitstuk eruit, nippels voor vacuummeter erin, motor starten, even warmlopen tot 'ie beetje fatsoenlijk stationair loopt, en alle carburateurs gelijk afstellen. Klaar!
Ja, simpel, als je de goede volgorde weet/aanhoudt!
Zoniet, blijf je aan't emmeren
1-2 gelijk, 3-4 gelijk, 2-3 gelijk, Klaar
Het wordt pas echt leuk als je er een half uur over doet en letterlijk overal je poten aan begint te verbranden, en vrouwlief het gevloek en getier onderbreekt met 'gaat goed he?' ('k heb nou eenmaal niet de kleinste handen en de bereikbaarheid van die afstelschroefjes is gemaakt op japanse handjes)
Etienne
ik doe gewoon alles zelfff.. ex-beroep/hobby
Mijn motor (bandit 600) is toe aan een grote onderhoudsbeurt, maar mijn vraag is nu: moet ik dit laten doen bij (in mijn geval) een officiele Suzuki-dealer of niet?
Een "merkloze" motorzaak kan natuurlijk ook motoren onderhouden, maar ieder merk motor heeft zo zijn eigen specifieke dingetjes.
Graag meningen, verhalen, ervaringen etcetera.