Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Half jaartje niet zoveel gedaan omdat ik helaas de tijd niet had en een recht subframe zocht voor m'n yz250
(nog steeds naar op zoek...)
Maaar het kromme subframe, die door een nare crash in alle richtingen krom was losgeslepen en enig sinds rechts weer aan elkaar kunnen krijgen.

Dit betekend dat we zondag weer los kunnen in Tubbergen, blijft over het algemeen een mooie rit.
 
Hier zit een OTR ronde aan vast, erg mooie stukken.

Zie dat ze in proef 1 ook een paar stukken eruit hebben gehaald voor de OTR. En Je moet wel doorrijden in de proeven, “even bijkomen” kunnen wij ook niet :P
 
Zie dat ze in proef 1 ook een paar stukken eruit hebben gehaald voor de OTR. En Je moet wel doorrijden in de proeven, “even bijkomen” kunnen wij ook niet :P
Daarom rij ik ook de OTR :P , ik heb ook "saaiere" stukken er uit geknipt anders wordt die film te lang, maar in CP3 ligt niet echt mijn sterkste punt nee haha
 
Heel veel respect voor iedereen die 2 of 3 van die rondes rijdt. 2 zou ik denk ik ook wel redden want je hebt natuurlijk wel wat minder last van verkeer zeg maar.
 
Hier zit een OTR ronde aan vast, erg mooie stukken.

Wij hebben het hier over gehad van het weekend voor volgend jaar.
ZIet er inderdaad wel mooi uit, al zag ik ook filmpjes waar het wel erg op filerijden leek. Of valt dat wel mee?
 
Ik heb geen file gereden in Hellendoorn. Heb dan ook niet achterom gekeken :P

Drukte OTR viel mee, 160 man ofzo.

Had idd al het vermoeden dat er stukken uit waren, zandkuil was bijvoorbeeld erg makkelijk voor de OTR, wel een beetje jammer.
 
Daarom rij ik ook de OTR :P , ik heb ook "saaiere" stukken er uit geknipt anders wordt die film te lang, maar in CP3 ligt niet echt mijn sterkste punt nee haha
Poh, wat een knippen daar ☠️.

Ik had gisteren nog wel wat gewenning op de motor nodig. Rijdt en zit toch anders dan de vorige. Gisteravond meteen de voetsteunen ff bijgepunt want m'n voeten bleven maar glijden 😒
 
Ik heb geen file gereden in Hellendoorn. Heb dan ook niet achterom gekeken :P

Drukte OTR viel mee, 160 man ofzo.

Had idd al het vermoeden dat er stukken uit waren, zandkuil was bijvoorbeeld erg makkelijk voor de OTR, wel een beetje jammer.
Oke we zullen hem eens op de agenda zetten.
We zijn nu naar Eindhoven geweest, ook leuk maar dat is meerdere keren per jaar dus daar kunnen we wel een keer van missen.
 
Poh, wat een knippen daar ☠️.

Ik had gisteren nog wel wat gewenning op de motor nodig. Rijdt en zit toch anders dan de vorige. Gisteravond meteen de voetsteunen ff bijgepunt want m'n voeten bleven maar glijden 😒

Tja ik ben wel benieuwd hoe die toppers daar door gaan, sommige stukken zijn ook zo smal dat ik gewoon niet de gok durf te nemen harder te gaan en dan in het ergste geval er af te vliegen en tussen de bomen te eindigen zeg maar. En ik ben 2 meter lang en 105 kilo ofzo dus staand door die knippen is alles behalve mn sterkste punt..

Reed de tpi verder lekker Joris?
 
Wij hebben het hier over gehad van het weekend voor volgend jaar.
ZIet er inderdaad wel mooi uit, al zag ik ook filmpjes waar het wel erg op filerijden leek. Of valt dat wel mee?
In het begin even druk omdat die 1e zandkuil al vrij snel in de route zit, daar rij je wel makkelijker/soepeler door als je even wat verder vooruit kan kijken imo
 
Zeg ik net mijn verzekering op van mijn verkochte motor..... krijg ik de mededeling dat dat toch nog even 11 euro nogwat aan administratiekosten kost...... Het moet toch ook echt niet gekker worden bij die KNMV... wat een kolder zeg......
 
Tja ik ben wel benieuwd hoe die toppers daar door gaan, sommige stukken zijn ook zo smal dat ik gewoon niet de gok durf te nemen harder te gaan en dan in het ergste geval er af te vliegen en tussen de bomen te eindigen zeg maar. En ik ben 2 meter lang en 105 kilo ofzo dus staand door die knippen is alles behalve mn sterkste punt..

Reed de tpi verder lekker Joris?
We hebben alleen eventjes stil gestaan bij het tankstation op 45 km. Verder gewoon doorgereden, totale rijtijd van net 2 uurtjes.

De TPI is me qua motorisch gedeelte goed bevallen. Qua geometrie is het nog wennen en de vering behoeft nog wat afstelling.
 
Tja ik ben wel benieuwd hoe die toppers daar door gaan, sommige stukken zijn ook zo smal dat ik gewoon niet de gok durf te nemen harder te gaan en dan in het ergste geval er af te vliegen en tussen de bomen te eindigen zeg maar. En ik ben 2 meter lang en 105 kilo ofzo dus staand door die knippen is alles behalve mn sterkste punt..

Reed de tpi verder lekker Joris?
Ik moet zeggen, ronde 3 CP3 was ik ook helemaal leeg. Die laatste proef gewoon bijna een minuut langzamer erover gedaan dan ronde 1.
Had me schakelpook afgebroken in de ronde ervoor en bij TC een andere erop gezet. Deze was van een ouder type dus korter. Tikte hem op die knippen ook telkens in de vrij of een versnelling terug.

Maar als je die Inters zien die klappen daar erover zeg, niet normaal.
 
Jammer dat er geen mooie reportages gemaakt worden in NL. In Spanje en bij de EnduroGP heb je Jaume Soler die mooie beelden op YouTube zet. Daar kan je stiekem nog best veel van afkijken.

Van Hellendoorn komt onderstaande een klein beetje in de buurt.

 
Hoe bevalt de TPI, ik wil zelf na het otr seizoen ook opzoek naar een vervanger van mn yz250, twijfel alleen tussen een carburateur of tpi fiets.
Misschien moet ik gewoon eens kijken of ik mij een paar dealers een rondje kan rijden ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan