Ik heb hetzelfde gehad met me CB77, ook niks geen papieren bij en ook geen kenteken.
Ding komt trouwens uit 1966.
Waar ik voor heb gezorgt is dat er zoveel mogelijk duidelijkheid over de motor is.
Ik heb om frame nr.'s gevraagd van bestaande motoren uit Amerika (omdat de motor daar het meeste voorkomt) en hun bouwjaar. Aan de hand van dat lijstje frame nr.'s die dus al een kenteken hadden, zat mijn frame nr. dus ergens 'tussen' deze frame nummers in, waar we op uitkwamen was 1966.
Overigens had ik er ook nog een officiele lijst bijgedaan waar de frame nr.s en hun bouwjaar volgorde opstonden.
Ook heb ik de vorige eigenaar nog gebeld en gevraagd om zijn verhaal, over hoe hij aan de motor is komen, dit allemaal op papier gezet, en met toestemming van de vorige eigenaar zijn telefoon nr. en adres erbij gezet, mocht de RDW dus twijfelen kunnen ze contact met hem opnemen.
Verder heb ik ze nog verwijst naar een project topic die ik destijds had van de motor.
Gewoon heel veel duidelijkheid geven, volgens mij had ik iets van 3 A4tjes met info over de motor.
Ook heb ik het op kenteken laten zetten uitbesteed aan een bedrijf (Coos Matser) die wel vaker Japanse motoren en brommers op kenteken laat zetten, dat scheelt misschien ook weer, heeft de RDW een vertrouw gezicht (of goede klant) en het bedrijf zelf weet ook wel het een en ander over de motor.
Ik had hem pas op kenteken laten zetten nadat de motor helemaal opgeknapt was.
Alles lekker officieel gedaan, alles super netjes, splitpennen gebruiken, dempertjes in de uitlaten (
) enz. enz.
Als je gewoon zorgt dat er een nette motor staat met een eerlijk verhaal, waarom zou die dan geen kenteken kunnen krijgen ?
Overigens heb ik nu een oude (1975 ofzo) Honda CL360 staan (nooit officieel ingevoerd in NL, wel in Duitsland trouwens) , die komt uit Amerika, en heeft net als de CB77 ook geen papieren.
Ik maak me daar echt geen zorgen over.