===>Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' deel 2<

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo :W

ik wil na volgend seizoen (zeg oktober 2006) ook een gixxer 750/1100 uit 93-95.

er zijn er vast wel mensen die mij kunnen vertellen waar ik specifiek op moet letten bij de aankoop voor deze fiets (mogelijke zwakke punten zeg maar).

mvg,

robbert (rij nu gs500 :P )
 
vandaag heel blij opgestapt om naar mn werk te gaan op de gixxer... Na 10 min, wat geratel werd steeds erger... even gestopt en hij lekte ineens ook wat olie... Weer terug naar huis dus. Onderweg werd het tikken langzaamaan geratel en daarna geschraap... terwijl er toch zat olie in zit. Maar eens kijken waar hij nu weer vandaan lekt en wat eruit komt als ik de olie aftap. Wel balen weer. Ga denk toch maar opzoek naar een ander blok. dit blok is toch eigenlijk al "versleten". Dus als iemand een goed blok heeft???? 1100 of 750 beide welkom... als het maar in frisse staat is.
 
vandaag heel blij opgestapt om naar mn werk te gaan op de gixxer... Na 10 min, wat geratel werd steeds erger... even gestopt en hij lekte ineens ook wat olie... Weer terug naar huis dus. Onderweg werd het tikken langzaamaan geratel en daarna geschraap... terwijl er toch zat olie in zit. Maar eens kijken waar hij nu weer vandaan lekt en wat eruit komt als ik de olie aftap. Wel balen weer. Ga denk toch maar opzoek naar een ander blok. dit blok is toch eigenlijk al "versleten". Dus als iemand een goed blok heeft???? 1100 of 750 beide welkom... als het maar in frisse staat is.
en hoeveel km heeft ie al gereden ?
 
Heb het idee dat er vuil naar binnen gevallen is toen het kleppendeksel eraf was en dat dat in de bak terecht gekomen is. Vreemd genoeg heb ik vrijdag een stukje gereden en was er niets aan de hand in deze trend. Maar dan nog wil ik een wat frisser minder olieverbruikend blok. Of toch maar meteen een 1100 erin...
 
cilinderinhoud ;) , motorkarakter uiteraard, 5bak, grotere carburateurs, andere uitlaatbochten omdat de kop wat hoger zit (kleppen stellen gaat dan niet meer met blok ingebouwd) verder redelijk hetzelfde.

Het is allebei leuk. :)
 
cilinderinhoud ;) , motorkarakter uiteraard, 5bak, grotere carburateurs, andere uitlaatbochten omdat de kop wat hoger zit (kleppen stellen gaat dan niet meer met blok ingebouwd) verder redelijk hetzelfde.

Het is allebei leuk. :)

misschien heb je met jouw frame geluk en kan je zo het kleppendeksel eraf krijgen. zelf geen ervaring mee. maar een keer eentje gezien met genoeg ruimte bovenin voor nog een blok.
 
misschien heb je met jouw frame geluk en kan je zo het kleppendeksel eraf krijgen. zelf geen ervaring mee. maar een keer eentje gezien met genoeg ruimte bovenin voor nog een blok.

suzi gsx2200r 8cylinder multikleppert.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Tussen blok en frame van mijn 750 oliekoeler past ook nog wel een bloc-note -O-
 
Heb eens in het werkplaatshandboek gelezen en sprak tjokkepri nog op msn over dit gedoe. Ga denk ik de carterpan eens loshalen en kijken wat ik dan aantref. dat soort klusjes zijn alleen gevaarlijk omdat de uitlaat al 20jaar niet los geweest is waarschijnlijk breekt er dan weer iets af... Maar we zien wel. ondertussen oren en ogen open houden voor een ander blok.
 
okay, maar dan mineraal, half- of vol-syntheet?

Ik heb op al mijn sporters tot nu altijd mineraal genoemn, nu ook?
:W

Ik gooi er zelf altijd een full syntheet in (castrol gps) ,dat deed de vorige eigenaar ook altijd :9

weet je niet wat er nu in zit ?

je hoort wel eens verhalen dat wanneer je overstapt op full syntheet al het "vuil"loskomt en dergelijke,en dat dan olie kanaaltjes verstopt,ben daar zelf niet zo overtuigt van ,maar toch .

gooi er een full syntheet in en vervang het het met een maandje of drie nog een keer joh :Y
 
Vanaf gisteren (31-10-2005) behoor ik ook tot de suzuki rijders! *O* :Y

Het is mijn 1e motor en heb ik gisteren al +- 140Km mee gereden :Y
Het is een Suzuki GSX-R 750 uit 1994
met een mooi geluid uit de Micron uitlaat!

Foto's:
Ik bij motor!
5-01112005-090112.jpg


Bijna klaar om naar huis te rijden :)
7-01112005-090114.jpg


eerste lekkere bocht! 8-)
18-01112005-090119.jpg


Mijn meisje foto's maken vanuit de auto *D
23-01112005-090122.jpg

26-01112005-090124.jpg
 
Afeglopen zondag eindelijk m'n vriendin weer eens achterop gekregen. Eerst nog even het oliepijl gecheckt; had ik al een tijd niet gedaan. Er kon wel een halve liter bij. Olie bijgevuld en gaan. Eerste 15 km geen enkel probleem. Wel wat weinig vermogen maar dat had ik al eerder opgemerkt. Hij stotterde soms ook wel eens. Maar nu was het erger. Veel erger. Wegtrekken bij het stoplicht was bijna niet mogelijk (alleen bij minimaal 8000 toeren en overdreven slippende koppeling) En schokken bij het optrekken en niet vooruit te branden. In de stad werd het erg warm en de ven stond de hele tijd aan. Eenmaal liep de motor kort op 2 cilinders!! Dat was duidelijk te horen aan het geluid van de motor. Snel naar huis gereden. Temp daarna weer normaal. Nog steeds erg weinig vermogen en veel schokken.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?

- luchtfilter?
- carbs afstellen?
- carbs schoonmaken (roest uit tank?)
- Olie (kanaaltjes verstopt)?
- Nieuwe motor kopen? :N
- Of maar wegbrengen?

Het gaat trouwens om een GSX-R750WS uit 95 met 37.000 km op de teller. Olie: volsyntheet van castrol.

Ik hoor het graag van jullie!
 
Ik heb een zwart mra ruitje over, kleine beschadiging: aan onderste rand stukje uitgebroken van 1/2 bij 2 cm, stukje is er nog, kun je erin lijmen. K*t kleuter stenigde mijn motor op een parkeerplaats... Te koop voor noppes.
Heb je er een foto van? en past ie ook op een 1994er model?
zo ja, dan ben ik geintereseerd ;)
 
Over die olie: ik heb er nu castrol in en daarvan gebruikt ie helemaal niets. Van dat goedkope spul van louis.de verbruikt ie het alsof het benzine is...
 
Afeglopen zondag eindelijk m'n vriendin weer eens achterop gekregen. Eerst nog even het oliepijl gecheckt; had ik al een tijd niet gedaan. Er kon wel een halve liter bij. Olie bijgevuld en gaan. Eerste 15 km geen enkel probleem. Wel wat weinig vermogen maar dat had ik al eerder opgemerkt. Hij stotterde soms ook wel eens. Maar nu was het erger. Veel erger. Wegtrekken bij het stoplicht was bijna niet mogelijk (alleen bij minimaal 8000 toeren en overdreven slippende koppeling) En schokken bij het optrekken en niet vooruit te branden. In de stad werd het erg warm en de ven stond de hele tijd aan. Eenmaal liep de motor kort op 2 cilinders!! Dat was duidelijk te horen aan het geluid van de motor. Snel naar huis gereden. Temp daarna weer normaal. Nog steeds erg weinig vermogen en veel schokken.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?

- luchtfilter?
- carbs afstellen?
- carbs schoonmaken (roest uit tank?)
- Olie (kanaaltjes verstopt)?
- Nieuwe motor kopen? :N
- Of maar wegbrengen?

Het gaat trouwens om een GSX-R750WS uit 95 met 37.000 km op de teller. Olie: volsyntheet van castrol.

Ik hoor het graag van jullie!

tijd niet mee gereden? :? zou iets met je carbs kunnen zijn. ik had ooit eens een klein gaatje in het rubber bovenin je carbs en hij liep voor geen meter meer . alleen bovenin ging het wel.
voor een snelle oplossing gewoon wegbrengen en anders stap voor stap proberen.

succes

@purpleblue: mooie fiets. veel plezier ermee *O*
 
okay, maar dan mineraal, half- of vol-syntheet?

Ik heb op al mijn sporters tot nu altijd mineraal genoemn, nu ook?
:W

gewoon mineraal erin gooien,rijdt best en toen die blokken gebouwd werden was er geen vol syntheet.

Die van mij reed wel lekker op motul olie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan