===>Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' deel 2<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afeglopen zondag eindelijk m'n vriendin weer eens achterop gekregen. Eerst nog even het oliepijl gecheckt; had ik al een tijd niet gedaan. Er kon wel een halve liter bij. Olie bijgevuld en gaan. Eerste 15 km geen enkel probleem. Wel wat weinig vermogen maar dat had ik al eerder opgemerkt. Hij stotterde soms ook wel eens. Maar nu was het erger. Veel erger. Wegtrekken bij het stoplicht was bijna niet mogelijk (alleen bij minimaal 8000 toeren en overdreven slippende koppeling) En schokken bij het optrekken en niet vooruit te branden. In de stad werd het erg warm en de ven stond de hele tijd aan. Eenmaal liep de motor kort op 2 cilinders!! Dat was duidelijk te horen aan het geluid van de motor. Snel naar huis gereden. Temp daarna weer normaal. Nog steeds erg weinig vermogen en veel schokken.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?

- luchtfilter?
- carbs afstellen?
- carbs schoonmaken (roest uit tank?)
- Olie (kanaaltjes verstopt)?
- Nieuwe motor kopen? :N
- Of maar wegbrengen?

Het gaat trouwens om een GSX-R750WS uit 95 met 37.000 km op de teller. Olie: volsyntheet van castrol.

Ik hoor het graag van jullie!
meschien een te dikke vriendin?
;)
 
hi guys

Heb zelf ook een kleine maand geleden mijn eertste Gixxer gekocht . Ik vermoed echter dat er een aantal stickers ontbreken . Het is een 1990 gsxr 1100 met 50000 km op de teller . Hij ziet er best wel goed uit maar wil hem toch vervolledigen zoals de originele set up qua bestickering . Zijn er leden die dezelfde motorfiets hebben (zelfde kleur ) post dan even jullie foto's

thanks Gixxershark

Bijlage: PICT1745.JPG
 
Afeglopen zondag eindelijk m'n vriendin weer eens achterop gekregen. Eerst nog even het oliepijl gecheckt; had ik al een tijd niet gedaan. Er kon wel een halve liter bij. Olie bijgevuld en gaan. Eerste 15 km geen enkel probleem. Wel wat weinig vermogen maar dat had ik al eerder opgemerkt. Hij stotterde soms ook wel eens. Maar nu was het erger. Veel erger. Wegtrekken bij het stoplicht was bijna niet mogelijk (alleen bij minimaal 8000 toeren en overdreven slippende koppeling) En schokken bij het optrekken en niet vooruit te branden. In de stad werd het erg warm en de ven stond de hele tijd aan. Eenmaal liep de motor kort op 2 cilinders!! Dat was duidelijk te horen aan het geluid van de motor. Snel naar huis gereden. Temp daarna weer normaal. Nog steeds erg weinig vermogen en veel schokken.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?

- luchtfilter?
- carbs afstellen?
- carbs schoonmaken (roest uit tank?)
- Olie (kanaaltjes verstopt)?
- Nieuwe motor kopen? :N
- Of maar wegbrengen?

Het gaat trouwens om een GSX-R750WS uit 95 met 37.000 km op de teller. Olie: volsyntheet van castrol.

Ik hoor het graag van jullie!

Hey knaapster,

Motorisch kan er weinig mis zijn met je motor. Check even ,

koelvloeistof peil , Rook uit de uitlaat ?
Oliepeil ? Verbruikt ie olie?

Je kan eventueel je bougies vervangen en je bougiekapjes, kan een hoop ellende schelen. Misschien is de vonk niet sterk genoeg of er is 1 bobine slecht !!!

Verder misschien, tankontluchting? Vuil in de carbs? Draai eens even aan de zijkant van linker en rechter vlotterkamer dat schroefje los en vang het op in een glaasje, kun je kijken of er vuil in zit !!!

Zit er geen rare knik in een benzineslang ?


Motorisch zal er weinig aan de hand zijn, als de motor geen rare bijgeluiden heeft zul je het moeten zoeken in Ontsteking-bougies en/of inlaat traject+carbs en benzinetoevoer enz.

Trek zelf eens een ander uit elkaar = mega simpel zelfs als leek. Ik leg de schroefjes bij de onderdelen die ik eraf haal, kan niet missen.

bekijk je luchtfilter eens
check je benzine slangen
Kijk of je bougies wel vonken vanaf 1 cm moet er nog een vonk overspringen.

Kan je niks vinden, dan even wegbrengen. Misschien moeten je carbs wel worden gesynchroniseerd.

Succes
 
hi guys

Heb zelf ook een kleine maand geleden mijn eertste Gixxer gekocht . Ik vermoed echter dat er een aantal stickers ontbreken . Het is een 1990 gsxr 1100 met 50000 km op de teller . Hij ziet er best wel goed uit maar wil hem toch vervolledigen zoals de originele set up qua bestickering . Zijn er leden die dezelfde motorfiets hebben (zelfde kleur ) post dan even jullie foto's

thanks Gixxershark

Koele fiets!

full
 
Kreeg ik laatst te horen dat die bout uit japan moest komen per 18 november binnen ...tjezus..
 
Ik heb een handboek waar geen extracted view in staat van dit stukje... Heeft iemand een plaatje hoe het zou moeten zijn? Ik neem aan dat er een keerring tussen zit? En het lijkt of er een soort van afstand/pasbus moet zitten? Kan deze zijn ingesleten door het kleinere voortandwiel? (lijkt me sterk)
 
Ik heb een handboek waar geen extracted view in staat van dit stukje... Heeft iemand een plaatje hoe het zou moeten zijn? Ik neem aan dat er een keerring tussen zit? En het lijkt of er een soort van afstand/pasbus moet zitten? Kan deze zijn ingesleten door het kleinere voortandwiel? (lijkt me sterk)

er zit daar een keerring. de buitenkant daarvan zit in je carter en door de binnenzijde van de keerring komt die bus. zolang het carter geen stukken mist zou een nieuwe keerring moeten werken. een kleiner tandwiel maakt niet deze schade. misschien wat zijdelingse speling waardoor de ketting is gaan happen, maar dan nog zit die ijzeren plaat ertussen :? . misschien rubbermoeheid :Y
het tandwiel zat er nog wel vast op????
 
ja, tandwiel zat nog erg vast. vanavond wat bussen remreiniger/of wat rode diesel en een tandenborstel erop leeg spuiten en vanmiddag langs de motorboer opzoek naar de keerring. De olie is er nu uit, kijken wat daar voor troep bij zat... Ik was ook al begonnen met het demonteren van mn uitlaat, maar waar ik al bang voor was werd bevestigd: de inbus 6 bouten waarmee de flenzen aan de kop vast zitten wilden niet los... Ik hoop dat ik hem straks bij eventueel helemaal demonteren wel heel eraf krijg... Anders moet ik ook weer opzoek naar een uitlaat.

Maar even terug naar het onderwerp: Ik haal dat gehavende kapje eraf dan heb je het lager, daar druk ik een *fresh* keerring tegen aan en dan gaat het gehavende kapje (dat ik dan wat bijgevijld heb)er weer overheen. daar komt meteen het tandwiel? of moet er nog een bus tussen?
 
ja, tandwiel zat nog erg vast. vanavond wat bussen remreiniger/of wat rode diesel en een tandenborstel erop leeg spuiten en vanmiddag langs de motorboer opzoek naar de keerring. De olie is er nu uit, kijken wat daar voor troep bij zat... Ik was ook al begonnen met het demonteren van mn uitlaat, maar waar ik al bang voor was werd bevestigd: de inbus 6 bouten waarmee de flenzen aan de kop vast zitten wilden niet los... Ik hoop dat ik hem straks bij eventueel helemaal demonteren wel heel eraf krijg... Anders moet ik ook weer opzoek naar een uitlaat.

Maar even terug naar het onderwerp: Ik haal dat gehavende kapje eraf dan heb je het lager, daar druk ik een *fresh* keerring tegen aan en dan gaat het gehavende kapje (dat ik dan wat bijgevijld heb)er weer overheen. daar komt meteen het tandwiel? of moet er nog een bus tussen?
De bus zie je op je plaatje zitten,dit is eigenlijk het gedeelte van de uitgaande as dat binnenin de keerring loopt. Probeer hem er maar eens af te krijgen,soms pak je hem er zo af. Zit hij erg vast dan lekker laten zitten,achter deze bus zit een minuscuul dun o-ringetje. Als je eerst een paar stevige meppen op de kop van je uitlaatbouten geeft draai je ze meestal zo los.
 
Dat slaan op de uitlaatbouten had ik uiteraard al gedaan, maar dat werkt niet. Heb niet verder geprobeerd, maar komt heus wel los als het echt moet. ik heb de oring en de keerring besteld plus het plaatje dat de boel bij elkaar moet houden. Dit alles was redelijk goedkoop dus heb besloten het maar te kopen. dan een nieuwe oliefilter erin en nieuwe olie en dan moet hij het wel weer doen als de bak niet al te gaar is kan ik er nog even mee rijden tot ik een ruilblok heb.

58.gif


Wat is het verschil eigenlijk met een 86er 750 blok en een 92er 750? met mechanische koppeling?
 
Dat slaan op de uitlaatbouten had ik uiteraard al gedaan, maar dat werkt niet. Heb niet verder geprobeerd, maar komt heus wel los als het echt moet.
Wat is het verschil eigenlijk met een 86er 750 blok en een 92er 750? met mechanische koppeling?
Eventueel boutjes heet stoken werkt ook goed.
92er is een W dus ik denk dat je de 90/91 bedoelt. Er zit op zich weinig verschil in,bij de laatste modellen is de as niet doorboord. :W
 
Eventueel boutjes heet stoken werkt ook goed.
92er is een W dus ik denk dat je de 90/91 bedoelt. Er zit op zich weinig verschil in,bij de laatste modellen is de as niet doorboord. :W


De as niet doorboord? "de as"? welke? kan toch gewoon de boel overzetten en mechanisch gaan koppelen? ik bedoelde idd een 91ér. Excusez moi!
 
Thanks Joeltje !
Het is mijn eerste bike en misschien is dit een beetje zwaar om mee te beginnen maar ik vind deze modellen zo koel ! Mijn pa zelf rijd al 30 jaar met de motor en heeft een hayabusa

greetz

Je hebt iig ballen. Ik heb er wel op proefgereden toen ik net mijn rbw had, maar vond hem dood eng! 8-) :+
 
Was al een tijdje op zoek naar een seatcover voor mijn gsx-r1100.
Deze heb ik nu gevonden al is het zonder kussentje :N
Heeft iemand van jullie nog zo'n kussentje liggen ??
Groeten John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan