oldtimer van 》1960

1280px-Peugeot_mobylette_bb_von_1957.jpg
 
Ik kan een ouderwetse pot zeker aanraden. Ik heb een open helm, maar met een groot vizier. Dat vizier weerkaats het geluid dat uit mijn mond komt als ik op de Ariel zit ('zingen'). Uitermate onaangenaam. :X

Heel herkenbaar: ik zit ook vaak te neuriën als ik een rit met de Lib of de Awo maak..
@TS: ja: dat zijn beide pré-'60 fietsen met rijkwaliteiten en snelheden...whieuw!!
Wat maakt het uit dat je op zo'n oud hok wordt ingehaald door achteruit rijdende trekkers?
 
Ik vind het, nu ik er weer naar het plaatje kijk, wel een ontzettend stoer ding die Gillet. Helaas staat mijn schuur al vol, ik heb te veel fietsen.
 
Voila heb gemaild voor die gillet.

Ik wil geen race machine maar moet toch beetje lekker ploffen.
Bij die Bom rit stak ik met mijn kreidler rs 50cc soms motoren voorbij.
Enkel bergop kon ik niet mee.

Ik heb ganse tijd achter zo een norton es2 gereden en dat geluid was ni normaal.
Daarom de interesse maar zal ji voor direct zijn.

Mss nu die gillet, want vind zo een leger motor ook wel cool en volgend jaar es2.
 
Ben prijs overeengekomen voor gillet.
Moet juist nog hem kunnen invoeren want heeft hem in 1977 uitgevoerd in België maar is nooit ingevoerd in Nederland.
Dus weet niet goed wat ik ermee moet doen nu.

Is wel een 500 zijklepper en had liever kopklepper maar die zijn enkel bij burger type gebruikt.
 
Ben prijs overeengekomen voor gillet.
Moet juist nog hem kunnen invoeren want heeft hem in 1977 uitgevoerd in België maar is nooit ingevoerd in Nederland.
Dus weet niet goed wat ik ermee moet doen nu.

Is wel een 500 zijklepper en had liever kopklepper maar die zijn enkel bij burger type gebruikt.
Zitten er wel papieren bij? Je moet toch papieren hebben om het type aan te kunnen tonen. Zonder gaat ook, maar dat is de lange dure weg. Met de juiste eigendoms, en belasting papieren haal je voor 55 euro bij de lokale RDW een Nederlands kenteken.
 
De beste motoren die je voor nog redelijke prijzen kan kopen zijn AJS en Matchless.
Ze zijn betrouwbaar voor een motor uit die tijd en hebben goede vering en remmen.
Norton,Triumph,Bsa allemaal leuk maar meestal in een hogere prijsklasse en echt niet beter dan een AJS.Zoals ik al eerder aangaf heb ik een tijd met een 350 en een 500 gereden ,die konden nog heel goed met het hedendaagse verkeer meekomen,ik ging regelmatig over de snelweg met deze motoren en dat ging makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
De beste motoren die je voor nog redelijke prijzen kan kopen zijn AJS en Matchless.
Ze zijn betrouwbaar voor een motor uit die tijd en hebben goede vering en remmen.
Norton,Triumph,Bsa allemaal leuk maar meestal in een hogere prijsklasse en echt niet beter dan een AJS.Zoals ik al eerder aangaf heb ik een tijd met een 350 en een 500 gereden ,die konden nog heel goed met het hedendaagse verkeer meekomen,ik ging regelmatig over de snelweg met deze motoren en dat ging makkelijk.

Vergeet Ariel niet ;) (net als AJS en Matchless gewoon net wat minder bekend).

Maar voor al deze merken geldt dat de 500cc uitvoeringen (inmiddels) fors aan de prijs zijn (het prijsverschil komt niet echt overeen met het prestatieverschil als je naar 350's kijkt. Een 350 verdient vaak dan ook de voorkeur in mijn ogen. Hard gaat het toch niet.).
 
Wel een probleem voor de gillet.
Is een motor die in Nederland dtaat en bij mij naar België moet.
Het enige papier die erbij is is dit.
Weet iemand wat ik moet doen om hem hier te kunnen inschrijven.
 
Vergeet Ariel niet ;) (net als AJS en Matchless gewoon net wat minder bekend).

Maar voor al deze merken geldt dat de 500cc uitvoeringen (inmiddels) fors aan de prijs zijn (het prijsverschil komt niet echt overeen met het prestatieverschil als je naar 350's kijkt. Een 350 verdient vaak dan ook de voorkeur in mijn ogen. Hard gaat het toch niet.).

De 350 die ik ter beschikking had reed veel beter dan de 500,maar dat was in niet geringe mate toe te schrijven aan de man die het blok had gereviseerd,dat was echt een hele goede monteur,hij maakte ook zelf onderdelen,het blokje liep als een naaimachine en was voor een 350 supersnel.Ik heb er 145 mee gehaald voor een 350 uit die tijd een hele prestatie. :]
 
Laatst bewerkt:
Wel een probleem voor de gillet.
Is een motor die in Nederland dtaat en bij mij naar België moet.
Het enige papier die erbij is is dit.
Weet iemand wat ik moet doen om hem hier te kunnen inschrijven.

Ik neem aan dat je hem weer in België moet invoeren. Jou vraag kan je het beste stellen bij de Belgische douane en bij de DIV lijkt me.

Ook is hier op het forum al eens eea geschreven. Dus zoeken maar...
 
Wel een probleem voor de gillet.
Is een motor die in Nederland dtaat en bij mij naar België moet.
Het enige papier die erbij is is dit.
Weet iemand wat ik moet doen om hem hier te kunnen inschrijven.
Volgens mij doet de Belgische autoriteit niet veel als je er geen CVA bij hebt. Er is inderdaad al eens een topic over geweest. In principe moet je een motor die in een europees land op kenteken geweest is zo over kunnen schrijven, maar ik begrijp dat je eigenlijk niets hebt.
 
Moet enkel nog een oliebusje, tassen en fietspomp kunnen vinden en dan is hij compleet.

Heb ook tank transfers besteld want die hangen er ook niet op.
Is normaal toch gewoon"Gillet herstal" in gouden letters he.

Hij rijdt super en schakeld en remt goed.

Startten is wel iets dat je moet kennen de ene keer start hij na 2 kicken de andere keer 20.

Moet ook eens kijken of mijn oliepomp wel werkt want na eerste rit rookte hij nogal aan cilinder, kan ook zijn van stil te staan.
 
Gefeliciteerd!

Rokende cilinder: veel oudere motoren zweten een beetje over een pakking, het kan best zijn dat dit het roken veroorzaakt.
Even naar kijken dus en als het zo is: gewoon zo laten, hoort er een beetje bij.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een oorlogsmotor gouden emblemen heeft...dat valt nogal op zeg maar.
Bovendien wilde het War Department geen uiterlijke merknamen/ kentekens op een voertuig, eender of dit een motor of tank was.
Veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan