olie kering vervangen

gpx-gpz

Die hard MF'er
7 feb 2003
652
1
hellevoetsluis
is het mogelijk om olie keringen te vervangen zonder het blok open te maken ?
er is een kering lek bij mijn koelvloeistof pomp waardoor de olie wegloopt over mijn uitlaat..
 
kweenie, maar er zijn wel spulletjes in de handel (bijv. halfords) die je door je olie kunt gooien om het olieverbruik te verminderen. Misschien bestaat zoiets ook voor olielekken langs pakkingen/o-ringen? Succes iig!
 
Ik heb net 3 keerringen vervangen op mn GS550E, deze kon ik verwijderen door NIET eerst het blok helemaal open te halen. Had ik een GS750 gehad, dan had ik wel eerst het blok open moeten halen om deze keerringen te vervangen.

Ik heb 3 gaatjes in 3mm in de keerringen geboord, hier zelftappers in geschroefd, (in een 'driekhoekje' boren/schroeven), vervolgens met een Poulietrekker de keerring recht naar me toe eruit getrokken.

Keerring die ik vervangen heb:

- 1tje achter de schakelas.
- 2 stuks achter het voortandwiel

Nwe. keerring beetje invetten met groene zeep en hij schoof er zo weer in, als je hem tenminste goed recht aandrukt (of ff helpen door kleine tikjes met een hamertje) Hij lekt nu echt geen druppel olie meer.
 
waterpomp er af gehaald blijkt de olie kering gewoon uit zijn huis gelopen te zijn
hij is wel beschadigd dus ik heb een nieuwe nodig de motorzaken kunnen hem niet bestellen "dan moet je een complete oliepomp bestellen" dat gaan we dus niet doen
weet er iemand een zaak die olie keringen verkoopt ? ik hoorde van shwartz of zoeiets maar weet niet de precieze naam en website...

iemand ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan