@mikeVTR ... mijn response was wellicht wat te voorbarig en te hard... ja ik heb ook wel eens een klote dag... mijn excuses dat je je kennelijk nogal beledigd voelde...
[..]Denk zelf dat je niet goed heb opgelet en niemand anders de schuld kan geven behalve jezelf.[..]
[..]maar je hebt niet goed opgelet, maar dat kan iemand helaas niet snel toegeven
[..]
[..]met andere woorden; je hebt niet goed opgelet cq niet de juiste maatregelen getroffen
[..]
het oliespoor opmerken en dan nog steeds door blijven rijden is gewoon niet erg slim maar dat mag niet gezegd worden blijkbaar. als ik mn motor zo voel schuiven door olie dan zocht ik een andere weg. maar dat antwoordt was blijkbaar te simpel
[..]]en wil die jongen ook niet neerhalen, maar je bent het wel met me eens dat als je een oliespoor opmerkt en toch blijft rijden waar je rijdt , dat niet erg slim is...[..]
ik bedoel het niet slecht. maar iemand moet ook tegen kritiek op zijn situatie kennen.
Je bedoeld het kennelijk niet slecht maar moet in drie uur tijd me nog wel 5 keer met m'n neus op mijn fout drukken... Misschien is het m'n leeftijd en dacht je, met herhaling blijft het beter hangen? Maar je noemt me in ieder geval nog jongen, dus dat geeft weer een goed gevoel
Wel jammer dat het onderwerp van dit topic nu een hele andere weg in is geslagen... Het topic ging in eerste instantie puur om de vraag of de schade ergens te verhalen was... met een WA+ verzekering is het wel fijn als je toch ergens misschien wat kunt verhalen. De bijna 2800,- schade deed mij in ieder geval meer pijn dan de enkele schaafwond die ik had.
Maar dan terugkomende op de gehele situatie. In de openingstopic staat al aangegeven "Van getuigen begreep ik dat het een KM'ers lang spoor betrof." ... dat wil dus niet direct zeggen dat ik volledig over dat KM's lange spoor heb gereden!
Qua motor km's zullen we elkaar niet veel ontlopen, en als beroepschaufeur en zeker als motorrijder zou jij ook moeten weten dat oliesporen lang altijd niet direct zichtbaar zijn... miezerig / regenachtig weer... 's ochtends vroeg ... laagstaande zon... reflectie op wegdek en ga zo maar door.
Maar prima, ja ik had een andere route kunnen rijden... ik had desnoods kunnen gaan lopen... heb ik allemaal niet gedaan, maar direct roepen herhaaldelijk roepen: eigen schuld ... eigen schuld... gaat ook weer ver. Je was niet aanwezig, dus kunt er niet zo'n kant en klare uitspraak over doen. Het voelt bijna alsof jij je hier probeert te verdedigen over iets wat jou niet is overkomen.
Ter info: nadat ik de achterkant voelde glijden, heb ik de de motor aan de kant gezet om te kijken of er wat aan de hand was... maar alles zag er goed uit... daar op die plek was verder geen directe waarneming van een groot oliespoor dan puur wat glinstering aan de zijkant.
Jij heb nog nooit eerder over olie gereden gaf je aan? Ik wel hoor en stap dan echt niet direct af... kom je zomers na de eerste regenbuien regelmatig mee in aanraking bij bijvoorbeeld stoplichten e.d. Als je voelt dat de banden glad zijn, rij je rustig door en rij je het er grotendeels wel weer af en spoel je zodra je de kans er voor hebt, alles even goed schoon. Ik ben niet zo heel erg bang (misschien is dat ook wel het probleem
... en weet donders goed wat de risico's zijn, ben al te veel vrienden en familie verloren...)
Verder; Ik ben dus inderdaad na de constatering dat ik een gladde achterband had, rustig en gecontroleerd verder gereden.
Wat verder een redelijk lang recht stuk wegdek betreft. Jammer maar helaas ging het bij de eerstvolgende haakse bocht mis. Daar was m'n voorwiel het niet met de rijrichting eens. So be it.
Als beroepschauffeur weet je dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Ik weet zeker dat jullie regelmatig door anderen in klote situaties terecht komen (en ja ik ben meerdere malen mee geweest met kennissen dus weet echt wel dat velen het beroepsverkeer maar irritant vinden en van de dode hoek etc)... maar dat heeft totaal niets met dit onderwerp te maken.
Ik wil mezelf echt niet schoon praten, heb de olie op de plek des onheils niet vroegtijdig opgemerkt door alle omstandigheden van dien... Een geluk (qua eigen gevoel dan) het overige verkeer ook niet. Dat er vervolgens 2 uur lang agenten staan om het verkeer te sommeren snelheid te minderen, zegt ook genoeg dat velen zich niet van de gladheid bewust waren.
Laten we verder maar snel de strijdbijl begraven
Achter de hoven is ook echt de enige weg daar. Afslaan en omrijden om van dat oliespoor weg te blijven was geen optie?
Alof ik de gehele achter de hoven heb gereden? Welgeteld bestaat mijn gehele woon-werk-route uit pak hem beet max 100m "achter de hoven" zelfs op een stuk waar de Leeuwarders zelf vaak niet eens weten dat dat stukje achter de hoven heet.