Allen,
Na een cilinderrevisie is mijn Beverly heeft veel olie gaan verbruiken. In eerste instantie dacht ik dat het olieverbruik door de cilinderkop kwam, mogelijk klepseals vergeten te installeren? Dit bleek achteraf toch niet het geval, uit voorzorg vervang ik de cilinderkop voor een donor exemplaar.
Met het vergelijken van de nieuwe en gebruikte cilinder viel mij de olieschraapveer van de nieuwe zuiger op. Dit ziet er echt anders uit dan mijn oude olieschraapveer. Met name het linker gedeelte naast de opening. Daar zou iets van een groefje moeten zitten, maar lijkt weggesleten te zijn?
De cilinder heeft nu 2000 kilometer gelopen, mijn cilinder met 100.000 kilometer ziet er aan de binnenkant beter uit. Ik mis de hoonringen in de nieuwe cilinder, in mijn donorcilinder met 11k is dit nog duidelijk te zien. Wie weet of dit model olieschraapring vaker wordt gebruikt, of heb ik hier te maken met een maandagochtend exemplaar?
Mish
Na een cilinderrevisie is mijn Beverly heeft veel olie gaan verbruiken. In eerste instantie dacht ik dat het olieverbruik door de cilinderkop kwam, mogelijk klepseals vergeten te installeren? Dit bleek achteraf toch niet het geval, uit voorzorg vervang ik de cilinderkop voor een donor exemplaar.
Met het vergelijken van de nieuwe en gebruikte cilinder viel mij de olieschraapveer van de nieuwe zuiger op. Dit ziet er echt anders uit dan mijn oude olieschraapveer. Met name het linker gedeelte naast de opening. Daar zou iets van een groefje moeten zitten, maar lijkt weggesleten te zijn?
De cilinder heeft nu 2000 kilometer gelopen, mijn cilinder met 100.000 kilometer ziet er aan de binnenkant beter uit. Ik mis de hoonringen in de nieuwe cilinder, in mijn donorcilinder met 11k is dit nog duidelijk te zien. Wie weet of dit model olieschraapring vaker wordt gebruikt, of heb ik hier te maken met een maandagochtend exemplaar?
Mish
Laatst bewerkt: