Olie verbruik

Ernhem

Rookie
3 mrt 2024
4
0
Hallo heb een Vespa 300 supertech van 2022 gekocht particulier.Heb groot onderhoud laten doen .voordat ik daar heen ging dacht ik ff de olie pijlen.Zat bijna niks in wat erbij gedaan toen weg gebracht . Weer opgehaald 1480 euro betaald en vanmorgen lekker weer ik ga rijden alles goed en reed fantastisch na 30 km even gestopt toen kreeg ik deze niet meer aan .Oliepijl gekeken bijna niks .Ik had olie bij me en bijgevuld en gelijk starten .Dus 1.4 liter en na 30 km bijna niks meer ik zou graag willen weten wat dat kan zijn . Lijkt mij zo sterk te zijn maar geef ze het voordeel van de twijfel .graag reactie.
 
Dat is wel heel vreemd. Ik heb een Scarabeo 300 gehad en nooit olie bij hoeven vullen. Zover ik weet hetzelfde blok. Bovendien vraag ik me af waar die olie dan naar toe gaat? En als hij vrijwel droog staat loopt hij toch stuk? Voorzover ik weet is het een wet sump blok dus de olie gaat gewoon terug de carterpan in.
 
De HPE blokken verbruiken wat olie maar niet zoveel 😂 maar tering wat een bedrag voor onderhoud! Ik zou zeker even met de monteur die eraan gewerkt heeft bellen
 
😂 maar tering wat een bedrag voor onderhoud! Ik zou zeker even met de monteur die eraan gewerkt heeft bellen

Hij zei toch GROOT onderhoud.
:')



Maar eensch.
Bijna €1.500,- onderhoud aan een bijna 2 jaar jonge Vespa…
Dat riekt naar een goeie naaibeurt.
Tenzij…
Kun je ons de factuur hier tonen?
Firmanaam mag je uiteraard weg laten.
 
Ben wel benieuwd wat ze gedaan hebben voor dat geld.

Ik heb ook ooit een Honda scootertje gehad die olie zoop. Geen rook, geen lekkage. Uiteindelijk dikkere olie, nieuwe zuiger, cilinder, klepseals. Nog steeds verbruik. Uiteindelijk maar weg gedaan, geen idee.
 
De standaard fabrieksgarantie op uw Vespa is 2 jaar na tenaamstelling dus ik zou eerst het probleem eerst voorleggen bij de dealer die hem geleverd heeft aan de vorige bezitter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan