Als je een gesloten pan in de oven zet gebeurt er ook niks, wordt maar heel even rond de 180/190 graden. Maar let wel op mijn tip hier boven.Ik heb ook een frame dat ik wil laten coaten,heeft ook olie in het frame.Durf eigenlijk niet zo goed,Wat gebeurt er met de opgesloten lucht tijdens het proces in de oven,maw,hoe hoog loopt de druk op?,En hoe hebben jullie de vuldop afgedicht?
De rest afdichten is geen probleem.
Heb van de week een setje PVM wielen laten coaten,zat poedercoat op en eerst hebben ze het onlakt en daarna licht aanstralen.Dit is waarom een slimme (meestal duurdere) coater de onderdelen thermisch ontlakt vóór het stralen. De olie zit nu in je coating gebakken, niks aan te doen behalve afdekken / maskeren of opnieuw beginnen.
Hoe vervelend ook, ik ben het wel met de coater eens dat het niet zijn schuld is als jij het spul ‘schoon’ hebt aangeleverd.Ik heb de coater ook voorgesteld opnieuw laten doen maar dat zag hij niet zitten.(althans niet kostenloos) volgens hem niet zijn schuld en een hoop werk meer om de coating er weer af te stralen. ik twijfel nu trouwens ook of het wel olie is. het kan misschien ook roest zijn wat binnen in zit. het frame was echt heel roestig overal... ik weet ook zeker dat ik alles goed schoongemaakt heb maar binnenin kon ik niet komen.
Ik heb toen een oud framefilter meegegeven. Deze had ik achteraf even dicht moeten lassen of een dop erop moeten draaien. Dan denk ik dat er nog weinig olie uit komt zetten. Ook een peilstok meegegeven maar ik zou ten alle tijde adviseren je tank goed door te spoelen ivm mogelijk straalgrid wat in de tank komt.
Het probleem wat topicstarter heeft is dat zijn olietank inwendig doorgerot is waarschijnlijk. Het zal via de achterkant de framebuizen inlopen en daar zijn waarschijijk wat doorgeroeste plekjes waar de olie dan uit komt zetten. Een vervelend probleem die je 123 oplost.
In de olietank is niks van straalgrid ingekomen. deze heeft de coater goed afgesloten toen ik erbij stond. er zat wel grid in andere framebuizen. deze heb ik doorgeblazen met compressor. ik denk dus eerder dat er olie is door de lassen is gelopen op de plaatsen waar het eruit is gekomen. alles zag er zeer smerig uit en onder het vet bij de achterbrug. heel de ketting zat ook onder de olie toen ik die eraf haalde. frame was vettig en roest. het balhoofd zat helemaal vol gestouwd met een halve kilo vet .de vorige eigenaar heeft dat waarschijnlijk gedaan omdat die dacht dat dat zo moest ofzo. of hij was bang voor roest.
Dat zou ik maar eens goed nakijken dan, er hoort nergens olie je frame naar buiten te kunnen komen behalve bij het filter, de ontluchting vh kleppendeksel, aanvoerleiding olie, peilstok en aftapbout. En anders kom je er snel genoeg achter als je hem goed warm hebt gereden. Je zou alle openingen ook af kunnen doppen en je frame tot de rand vullen met wasbenzine of iets dergelijks, nachtje laten staan en dan kijken of het ergens wegloopt.
Meestal zitten ze aardig onder de bagger/smeer na 30 jaar inderdaad, ik neem het spul weleens mee naar de wasboxen en de velgenreiniger+hogedruk eroverheen.
Dit heb ik nu gedaan met wasbenzine laten staan tot helemaal boven vol en er lekte nergens wat weg.. dus ik neem aan dat het dan toch olie is die door de lassen is gaan lopen...?
Nog een ding. ik heb een bedrijf een nieuwe distributie ketting laten bestellen voor mijn XR 600 uit 1987 . alleen is deze nieuwe ketting veel dunner dan mijn oude ketting en scheelt zeker ruim een mm .en de ketting is ook net iets langer. beiden zijn wel 118 schakels. ik vraag mij af hoe dat kan? op de doos staat voor XL600V Transalp 87-88 en XV500-535 .deze ketting is van het merk Tourmax,
Hoi Ik ben nieuw hier. Ik zie dat je het gepoedercoat hebt. Probeer eens wat koperpoets. Hiermee kan je ook diepe vlekken verwijderen in poedercoating. Een flesje kost een euro bij de supermarkt zoals AH.Besten,
Ik heb mijn frame laten coaten van Honda XR600R. alleen is bij de achterbrug onder een frameplaatje olie uit gekomen wat in de coating is gelopen. ik had alles heel goed schoongemaakt met remmenreiniger gespoten enz. maar er zat echter in een dubbel plaatje waar ik niet in kon komen olie in. bij het verwarmen in de oven liep dit eruit. de coater had het na de eerste keer een half uur in de oven wel schoongemaakt maar daarna moest het nog een uur en kwam er nog meer uit gelopen zo was zijn verhaal.
ik heb geprobeerd met spiritus maar lukt niet. vraag mij af hoe ik dit nu het beste eraf kan krijgen? kleur is RAL 9016
Hoi Ik ben nieuw hier. Ik zie dat je het gepoedercoat hebt. Probeer eens wat koperpoets. Hiermee kan je ook diepe vlekken verwijderen in poedercoating. Een flesje kost een euro bij de supermarkt zoals AH.
Heb je hem ook een nachtje laten staan? Blijf het toch raar vinden, maar misschien zat er om een of andere gekke reden olie in de framebuizen.
Wat betreft je distributieketting, je hebt niet de juiste. XR600 1985-1987 hebben een brede distributieketting, dezelfde als de XL600r. XR 1988-2000 hebben een smallere ketting