Ja, of per ongeluk een tweetakt blok gemonteerd?Heb je de olie en benzine aansluiting soms verwisseld?
er kan ook olie in de verbrandingsruimte komen via de koppakking hoor, en als je verbruik echt zo hoog is als je zegt, hoef je het echt niet in de klepseals te zoeken. Seals is alleen maar een extra afdichting, een goed blok zou het zelfs zonder seals moeten kunnen doen. Ik heb het idee dat je de olieschraapveren niet goed hebt gemonteerd, of je koppakking is lek. Vaak gaat de olie omhoog via de pasbusjes die in de kop/cilinder zitten, die kun je vergeten zijn, en dan is 2-3 bar olie druk voldoende om het de cilinderruimte in te pompen.
waar kan het dan wel aan liggen ?
Precies, en na revisie (alles goed in de olie gemonteerd?) blijft dat roken de eerste 10/15 km wel ff doorgaan.Kan der ook niet aan liggen dat carter zich nog heeft moet vullen met olie en dat je nu die liter bijgevuld heb om het op peil te krijgen. En dat je hierna geen olie meer gebruikt? Of verkeerd gepeild, dry-sump kan een raar oliepeil geven als je niet goed peilt.
Want ik vind 1 liter op korte tijd toch wel heel veel, als het langs de zuigerveren opging zou je niet veel compressie hebben.
edit: als ik even verder had gelezen dan had ik voor de optie koppakking gekozen
Zitten de schraapveren goed?
olieschraapveren zitten presies zo als in het boek staat
en het blok is geen nieuw blok duss....
kan het niet gewoon zijn dat die seals gewoon goed uitgedroogd zijn ?
of moet ik echt aan iets anders gaan denken ?
hoe ik heb een tijd geleden een yamaha xt550 opgekocht
deze liep al zeker 2 jaar niet meer vandaar heleblok open gehaald
nieuwen lagers keeringen en ondsteking er in
(deze was kapot geslagen door een stuk lager)
nu heb ik het blok dus in elkaar zitten en lopend
nu heb ik alleen het probleem hij rookt als een gek en gebruikt olie 1 op 8
de kompressie is op het gevoel wel goed (heb geen meter)
en start ook in een keer kicken
dus zat ik te denken aan lekken klepseals
stom dat ik deze niet meteen vervangen heb
maar nu mijn vraag
kan het alleen hier aan liggen of heb ik nog een optie ?
MVG. Bas Maassen
Kan der ook niet aan liggen dat carter zich nog heeft moet vullen met olie en dat je nu die liter bijgevuld heb om het op peil te krijgen. En dat je hierna geen olie meer gebruikt? Of verkeerd gepeild, dry-sump kan een raar oliepeil geven als je niet goed peilt.
Want ik vind 1 liter op korte tijd toch wel heel veel, als het langs de zuigerveren opging zou je niet veel compressie hebben.
edit: als ik even verder had gelezen dan had ik voor de optie koppakking gekozen