Bush Bike Pim
Rookie
- 24 aug 2018
- 23
- 11
Als je inderdaad bereid bent om zoveel geld voor een Big Bore kit uit te geven, neem dan alleen een dikke zuiger van die site en laat je eigen cylinder boren/honen. Dat hoeft echt niet zo achterlijk veel geld te kosten als wat ze er daar voor vragen.
Hou wel de carburatie in de gaten want er kan standaard al een grotere sproeier in. (ik neem maar even aan dat zo'n ding een carburateur heeft)
Kwa prijsvergelijk (€262 uit jouw linkje) zou ik dan ook voor die big bore gaan.Ok,vandaar dat ik het bouwjaar vroeg.Die heeft waarschijnlijk wel een Nicasil cilinder en lijkt het mij heel
sterk dat die versleten is,maar zelfs dan is die nog van een nieuwe nicasil laag te voorzien en kan
er weer een nieuwe standaard zuiger in.
oa http/www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjD3NO24s_dAhWDjKQKHaU8Ai4QFjAAegQIABAD&url=http /www.powerseal.nl/&usg=AOvVaw1vkXVTpWQpstPV1T2jeSR5
Tja dat is vaak het probleem met dit soort gevalletjes,je weet van een afstand nooit of iemand niet ergens iets verkeerd gedaan heeft.
En met n snufje startpilot?
.
Heb alleen iets gezien over "afstellen" en dat is een terechte opmerking, om te voorkomen dat men er blind vanuit gaat dat het wel goed gaat. Maar inderdaad, een Honda C90 loopt ook gewoon prima op een C50 carburateurtje, alleen mis je wat vermogen bovenin, in ruil voor koppel onderin.Ik zag een pagina terug het advies om de carburatie aan te passen ivm de grotere cilinderinhoud. Daar over nadenkend het volgende: hij zuigt meer mengsel aan, maar dat was al goed, dus waarom een grotere sproeier?
Bijvoorbeeld: ik zette een grotere motor in mijn auto, 4.2 liter ipv de originele 2.8 liter. Maar met hetzelfde inlaatspruitstuk en dezelfde carburateurs en hij loopt prima zonder enige verandering aan de afstelling. Hij zuigt gewoon veel meer van hetzelfde mengsel aan en dat was al goed?
kleppen goed afgesteld?
kleptiming...(nokkenas)
Dat is ook mijn eerste verdenking inderdaad.niet een tandje verdraaid... bedoelde ik...
Mooie stofvrije werkruimte en een mooie bus geweldige WD40.
Vakmansschap zo te zien, gaat zeker goedkomen.
Thuis geduldig technische zelfstandigheid opdoen zodat je met panne in de rimboe misschien iets meer kennis en zelfvertrouwen hebt om het op te lossen.. of je druk maken om een beetje stof.
Och, ik sleutel ook best graag buiten.
Daar heb je wel helemaal gelijk in, beetje stof kan geen kwaad als je een motorblok aan het reviseren bent toch??
Tja dat dacht ik vroeger ook,blokje gereviseerd en nog niet eens in de tuin maar op de garage vloer,alles zo netjes mogelijk in elkaarZit niet zo in het revisie wereldje maar die mannen lopen toch ook niet meer haarnetjes op
Met zulke werkzaamheden zou ik er niet bang voor zijn. Dat wat er eventueel op zou komen spoelt er vast af met olie en verdwijnt linea recta het filter in. Lijkt me dat de pomp er niet stuk op loopt? Stof onder lagerschalen, waar het niet schoon spoelt, is dacht ik wel een slijtage verhoger. Maar zelfs dan lijkt me dat het lang goed gaat.
Zit niet zo in het revisie wereldje maar die mannen lopen toch ook niet meer haarnetjes op
Met een stofkapje op je mond heb je minder kans dat je aids oploopt.maar wel steeds op tijd je luchtfilter vervangen ??? de logica ???