olie verbruik Thunderace

kale70

MF'er
23 feb 2002
68
0
Hoofddorp
Sinds een jaar ben ik eigenaar van een thunderace uit '96 met 24.000 km op de klok, Het olieverbruik is behoorlijk gestegen, hij verbruikt nu, 1 LITER op 500 KM. !!!!!!!!!!!!!
Rijden doet ie goed, roken doet ie niet.

Tevens slipt de koppeling als er vermogen wordt gevraagt bij 7000 tpm.

Wie helpt mij uit de brand met het goede antwoord op de brandende vraag: "hoe kan dit" ;( ?

Kale
 
dikke shit maar spijtig genoeg NORMAAL :r

Heb zelf FZR1000 '91 en had hetzelfde,er is bij die blokken een te grote spelingsmarge gehanteerd bij het boren tov pistons en segmenten....

van voor 98 zuipen al die blokken olie,FZR en Thunderace-blokjes zijn daar heel gevoelig aan :(

Ik hheb de mijne vorig jaar laten reviseren en daarmee was men probleem opgelost :) kost geld maar anders blijf je met die shit zitten.
 
dikke shit maar spijtig genoeg NORMAAL :r

Heb zelf FZR1000 '91 en had hetzelfde,er is bij die blokken een te grote spelingsmarge gehanteerd bij het boren tov pistons en segmenten....

van voor 98 zuipen al die blokken olie,FZR en Thunderace-blokjes zijn daar heel gevoelig aan :(

Ik hheb de mijne vorig jaar laten reviseren en daarmee was men probleem opgelost :) kost geld maar anders blijf je met die shit zitten.

Heb zelf ook een thunderace, en ook die lust wel een slok.... weet niet exact hoeveel... maar ergens tussen 1:750 en 1:1000 ... vind ik nogal fors, persoonlijk.
Heb gelezen en gehoord dat dit komt door het niet volledig rond zijn (?) van de cilinders.

Btw: wat kost het om te laten reviseren ? En wat gebeurt er dan, opboren o.i.d. ?
Ben wel erg nieuwsgierig.

Bedankt alvast.
 
Slippende koppeling is niet normaal.
Hij is versleten of je hebt de verkeerde olie er ingegooid.

Wat betreft het olieverbruik: "Join the Club".

De meest gebruikte oplossing is een 1040 overbore kit.
 
mijn revisie was een volledige kop-revisie,alles van pistons ,kleppen ( waren verbrand )klepgeleiders,etc...de hele mikmak dus,kostte me 1500 euro,zware bevalling maar alles was echt door en door naar de kloten,heb er toch geen spijt van :) rijdt heel lekker nu,terug vol vermogen en geen olie meer slurpen ! weet niet wat alleen een boor-revisie kost ,zal wel pakje minder zijn als de rest van je kop nog goed is :) ik had gewoon pech :(

Wilde zelf ook een 1040 boring maar mijn meca. raadde me dat af,moet je ook met wiseco's werken en dan is-ie niet meer zo betrouwbaar,maat van hem racete met zo(n kit en had op 1 jaar 3 blokjes verneukt...') dus hij was er ni echt voor te vinden + dat je blok dan nog steeds een 100 à 200ml olie zuipt met die hoge druk pistons vanaf dat je ermee begint te gassen.

Meca is heel betrouwbaar,had me trouwes evengoed zo'n kit kunnen aansmeren ,ik wou er zo éen en dat was duurder dus....nee hoor coole kerel :)
 
Wilde zelf ook een 1040 boring maar mijn meca. raadde me dat af,moet je ook met wiseco's werken en dan is-ie niet meer zo betrouwbaar,maat van hem racete met zo(n kit en had op 1 jaar 3 blokjes verneukt...') dus hij was er ni echt voor te vinden + dat je blok dan nog steeds een 100 à 200ml olie zuipt met die hoge druk pistons vanaf dat je ermee begint te gassen.

Meca is heel betrouwbaar,had me trouwes evengoed zo'n kit kunnen aansmeren ,ik wou er zo éen en dat was duurder dus....nee hoor coole kerel :)

Ik ben ook niet zo'n fan van Wiseco.
Daarbij is er een verschil tussen overbore kits.
Je hebt de 1080 en de 1040. De 1080 word overal afgeraden.
Maar ik ken al een stuk of 15 personen die een 1040 hebben geinstalleerd.
En er was er maar een met een probleem, en dat lag aan het 2e hands blok dat hij er voor had aangeschaft.

Maar op www.thunderacers.com staat een deal met TTS. Daar hoor ik tot nu toe niets dan goeds over.

Deal

TTS

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ace van 98, ondanks dat het verbruik bij mijn motor ook hoog is is het alleen niet zo hoog als die bij jou.
Zelf gebruik ik synthetische olie waarvan ik er altijd een op voorraad heb, in een andere topic wordt beweerd dat je door synthetische olie last kan krijgen van een slippende koppeling, zelf heb ik dat niet ondervonden.
 
Ik heb zeld ook een '96 thunderace en had ook het probleem van hoog olie verbruik. 1 : 1000.
nu blijkt na lang zoeken en navragen dat de eerste thunderace's een niet zo goede
kwaliteit zuigerveren en olieschraap veren te hebben. Dit probleem hebben ze bij Yamaha
bij de volgende serie opgelost. Ik heb dus bij mijn ace deze onderdelen vervangen en het
olie verbruik is giga gezakt. Kosten waren ongeveer 300 euro.

John
 
Ehhhhhh..............
eekdroolA.gif
Hallo :?
 
zo, da's dan ook verklaard. Ik ging laatst vol weg de A4 op en dacht ook een slippende koppeling te voelen. En niet zo'n beetje ook, dus eigenlijk dacht ik dat ik misschien toch mijn koppeling zelf per ongeluk liet slippen maar vond het wel vreemd. Als er wel meer last van hebben ben ik er eigenlijk niet zo blij mee. Hoe lang moet die koppeling het normaal houden?? Mijne is van '96 met 19.500km. (olie verbruik valt bij die van mij overigens -nog- mee)
 
Ik hoor al die verhalen over olieverbruik bij FZR's en Thunderace's, dus wilde ik het volgende toch ook nog ff vermelden.

De mijne verbruikt namelijk nagenoeg helemaal geen olie !!!!!! :}
Het is een FZR 1000 uit 1988.
Ik gebruik een half syntetische olie geen VOL.
Het schijnt dat er met vol syntetische olie vaker problemen zijn met olieverbruik.

M'n maat die ook een Fzr uit 88 heeft, heeft trouwens ook geen last van olieverbruik.

Groetjes,
 
Ik hoor al die verhalen over olieverbruik bij FZR's en Thunderace's, dus wilde ik het volgende toch ook nog ff vermelden.

De mijne verbruikt namelijk nagenoeg helemaal geen olie !!!!!! :}
Het is een FZR 1000 uit 1988.
Ik gebruik een half syntetische olie geen VOL.
Het schijnt dat er met vol syntetische olie vaker problemen zijn met olieverbruik.

M'n maat die ook een Fzr uit 88 heeft, heeft trouwens ook geen last van olieverbruik.

Groetjes,

Misschien in het begin een keer gereviseerd onder garantie?
 
zo, ik kom er nog even op terug.

De slippende koppeling lijkt alleen voor te komen bij een te lage motortemperatuur. En dan eigenlijk alleen als je in zijn 4 of 5 met gemiddelde toeren (+/- 4000) vol het gas open draait. Zou gedeeltelijk kunnen komen door de volsynthetische olie maar zoals het er nu uit ziet komt het niet voor als alles lekker warm is. Volgens mijn dealer komt het wel meer voor bij machines met zoveel vermogen. Geen zwaar probleem dus O-)
 
Ik hoor al die verhalen over olieverbruik bij FZR's en Thunderace's, dus wilde ik het volgende toch ook nog ff vermelden.

De mijne verbruikt namelijk nagenoeg helemaal geen olie !!!!!! :}
Het is een FZR 1000 uit 1988.

Het olieverbruik manifesteert zich hoofdzakelijk bij de EXUP's, dus vanaf '90, niet die van daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ace van 98, ondanks dat het verbruik bij mijn motor ook hoog is is het alleen niet zo hoog als die bij jou.
Zelf gebruik ik synthetische olie waarvan ik er altijd een op voorraad heb, in een andere topic wordt beweerd dat je door synthetische olie last kan krijgen van een slippende koppeling, zelf heb ik dat niet ondervonden.

Als het niet aan de synth olie ligt kan het bij mij dan toch wel s een versleten koppeling zijn. Wel apart -en een tikkie begrijpelijk misschien- dat alles eerst goed warm moet zijn voor de koppeling goed pakt.

Verder nog iemand ervaring met een slippende koppeling bij een nog te koude motor of verkeerde olie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan