olie verversen, aftapplug

Status
Niet open voor verdere reacties.

FietsFanatic

MF veteraan
16 sep 2009
13.333
3
nou ik ben bezig geweest olie te verversen en ik d8 even simpel het ringetje van de aftapplug af te halen maar die zit er echt aan vast.. die is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen en nou vroeg ik me af of je dan een soort speciale plug moet kopen met de ring er dus al aan vast, of moet die ring er gewoon op een of andere manier afkunnen.

het gaat om een honda CBR 600F uit 1996.

alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Je kunt altijd proberen om te kijken of de aftapplug lekdicht blijft als je de ring herbruikt. Het is een pasvlak, en de ring is dus niet verdraaid ten opzichte van de bout...

Als het niet werkt; bankschroef, en voorziiiiiichtig werken!
 
Is het gewoon een koperen ring?
Probeer eens met iets duns onder de ring proberen te komen... zoals een stanleymes ofso

ik kan dr de ring wel iets opliften maar dat is op een schuine manier met het schroefdraad mee.. maar dat gaat op een gegeven moment weer vastzitten.. ik ga zometeen wel ff naar een locale motordealer kijken of ze een nieuwe aftapplug hebben want ik krijg die ring er dus met geen mogelijkheid af :X en op die manier zoals PART 66 zegt vertrouw ik dr niet meer op dat t schroefdraad nog goed zit en dus zal hij daarna denk ik niet meer zo goed aansluiten/afdichten :X
 
ik kan dr de ring wel iets opliften maar dat is op een schuine manier met het schroefdraad mee.. maar dat gaat op een gegeven moment weer vastzitten.. ik ga zometeen wel ff naar een locale motordealer kijken of ze een nieuwe aftapplug hebben want ik krijg die ring er dus met geen mogelijkheid af :X en op die manier zoals PART 66 zegt vertrouw ik dr niet meer op dat t schroefdraad nog goed zit en dus zal hij daarna denk ik niet meer zo goed aansluiten/afdichten :X

Gewoon aftapplug in bankschroef zetten en de schroevedraaier onder het ringetje steken en met een ijzerzaagje ringetje doorzagen.
Succes.
 
nou ik ben bezig geweest olie te verversen en ik d8 even simpel het ringetje van de aftapplug af te halen maar die zit er echt aan vast.. die is er ook met geen mogelijkheid vanaf te krijgen en nou vroeg ik me af of je dan een soort speciale plug moet kopen met de ring er dus al aan vast, of moet die ring er gewoon op een of andere manier afkunnen.

het gaat om een honda CBR 600F uit 1996.

alvast bedankt voor jullie antwoorden
Waarschijnlijk is die ring zo vaak gebruikt dat hij inmiddels te veel is uitgezet door het platter worden van de ring. De ring is dan qua diameter te klein geworden voor het schroefdraad. Je zal niet de eerste zijn met dat fenomeen.

Ring er gewoon afknippen en klaar.

Oh ja je mag natuurlijk geen koperen ring gebruiken van die zijn niet hufterproof..... :+ :9~
 
Oh ja je mag natuurlijk geen koperen ring gebruiken van die zijn niet hufterproof.....
_O-

Ik ben het eens met Syhoro: Als het een koperen of aluminium ringetje is, dan is die gewoon platgedrukt en kun je hem er met een tang afknippen. :Y
Als het een stalen ringetje is (testen met magneetje), dan snap ik het niet. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan