Olie verversen

sony270gb

MF'er
31 okt 2002
81
0
limburg
Na hoeveel kilometer verversen jullie de motorolie, en de cardanolie dan?
Iedereen heeft daar een andere mening over.
Is misschien ook afhankelijk van de kwaliteit van de olie.
 
Gewoon om de 6000 tot 10.000 vervessen afhankelijk hoeveel je haar gebruikt. Bij dagelijks lekkere stukken om de 10.000 bij recratief om de 6.000 en bij de gem. motorrijder met 3.000 km elk seizoen.

Enne over die olie, goedkoop is duurkoop.

:)
 
ik ververs mijn olie altijd voor de winterstop
ik rij ongeveer 10.000km per jaar...

ik rij een gsx-r600....en gebruik castrol SB
full synt. olie wel duur maar wel goed
scheelt als je 20% korting op je onderdelen hebt he ;)

heb de bike net weer een beurtje gegeven nieuw lucht filter
nieuwe bougies nieuwe remblokken nieuwe remolie, olie en
oliefilter....... nieuwe remolie dat scheelt ook veel....
remt stukken beter.....

greetings fe 8-)
 
Ik ben HEEEL errugh benieuw wat er uit een langeduurtest komt met een nieuwe motorfiets als je (bv) HEMA (auto)motor olie gebruikt en dan een ton eroprijden met DEZELFDE olie erin(wel op peil houden natuurlijk).

en dan eens kijken wat de slijtage is...
Was er maar een motorblad dat zoveel lef heeft om dit een keer uit te voeren, zal trouwens wel moeilijk zijn om 2 exact dezelfde testen uit te voeren.
 
ik ververs mijn olie altijd voor de winterstop
ik rij ongeveer 10.000km per jaar...

ik rij een gsx-r600....en gebruik castrol SB
full synt. olie wel duur maar wel goed
scheelt als je 20% korting op je onderdelen hebt he ;)

heb de bike net weer een beurtje gegeven nieuw lucht filter
nieuwe bougies nieuwe remblokken nieuwe remolie, olie en
oliefilter....... nieuwe remolie dat scheelt ook veel....
remt stukken beter.....

greetings fe 8-)

Hmmm... ik heb geleerd dat de olie beter in het voorjaar vervangen kan worden, na het stilstaan of weinig rijden in de winter.
 
Hmmm... ik heb geleerd dat de olie beter in het voorjaar vervangen kan worden, na het stilstaan of weinig rijden in de winter.
nee, niet doen, eventuele zure resten (reactie tussen verbrandingsgassen en olie)hebben dan rustig de tijd om inwendige onderdelen aan te tasten, zorg er dus voor dat je als je motor op winterstalling zet, dit met verse olie in het blok gebeurd :)
 
nee, niet doen, eventuele zure resten (reactie tussen verbrandingsgassen en olie)hebben dan rustig de tijd om inwendige onderdelen aan te tasten, zorg er dus voor dat je als je motor op winterstalling zet, dit met verse olie in het blok gebeurd :)

Psies :} Ook wegzetten met volle benzinetank en akku warm opbergen en aan de druppellader.
 
Ik ben HEEEL errugh benieuw wat er uit een langeduurtest komt met een nieuwe motorfiets als je (bv) HEMA (auto)motor olie gebruikt en dan een ton eroprijden met DEZELFDE olie erin(wel op peil houden natuurlijk).

en dan eens kijken wat de slijtage is...
Ik gebruik in mijn Kawa 250 uit 1980 Aldie olie.
Na 50000 KM loopt hij nog als een zonnetje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan