Olielampje brandt als de Daytona stationair loopt

aliasali

MF'er
9 jul 2011
61
0
zwolle
Goeden avond,

Ik heb een Truimph daytona 675 se. Heb de volgende probleem. Als de motor warm
Is en stationaar loopt gaat de olielampje branden. Heb toen olie en filter vervangen en nog steeds het probleem, vandaag heb ik de oliedruk sensor vervangen en nog streeds dat de olielampje aan gaat als de motor stationaar loopt en als ik gas geeft gaat hij uit. Heeft iemand dit eerder meegemaakt of wat kan het zijn.

Truimph Daytona 675 se

Bouwjaar 18/3/2008

kmstand 85000


Mvg aliasali
 
Laatst bewerkt:
Wauw, je hebt met recht de problemen van een ander gekocht.

Zeer gecondoleerd. Mocht je het blok laten voorzien van nieuwe lagers: Motul, Motorex of Bel-ray er in. niet genoegen nemen met minder.
 
BVA kan als voorwaarden hebben dat je in je nakie 10 rondjes om het pand moet lopen.
Voorwaarden < Wet, dus ik zou je rechtsbijstands pief inschakelen of bij een advokaat binnen lopen om te kijken wat er mogelijk is.
Je bent in nederland bij de wet redelijk goed gedekt, je moet er alleen fuck*ng veel moeite voor doen. Maar die 5500,- daar kom je dan echt niet aan hoor.

Succes man, balen dit verhaal.

Leuk, leuk dit soort advies. Jammer alleen dat je het nergens op hebt gegrond. Consumentenrechten zijn op een veiling namelijk niet van toepassing.
 
besides. wat voor een tokkie heeft die motor voor je gehad dan. in 8000 km een motor zo naar z'n grootjes helpen...
sommige mensen hebben ook gewoon geen gevoel voor techniek.

sterkte met de afhandeling. ik hoop dat je er toch wat geluk mee krijgt.
 
Een motor van bouwjaar 2008 en met 8000 km op de teller WAT KAN DAAR NOU MIS MEE ZIJN!

Ik ga er van uit natuurlijk dat dit ook niet de bedoeling was van BVA Auctions B.V. Om mij een total losse motorfiets te veilen/verkopen.


Ik ben nog steeds van mening dat BVA Auctions B.V. zeker hun best gaan doen.

Op moment zit er niks anders op voor mij dan af te wachten op een hun reactie met een mooie oplossing voor mij.

Er is nog hoop...
 
Laatst bewerkt:
Een motor van bouwjaar 2008 en met 8000 km op de teller WAT KAN DAAR NOU MIS MEE ZIJN!

Ik ga er ook van uit dat dit ook niet bedoeling zou zijn van BVA Auctions B.V. Om mij een total losse motorfiets te veilen/verkopen.


Ik ben nog steeds van mening dat BVA Auctions B.V. zeker hun best gaan doen.

Op moment zit er niks anders op voor mij dan af te wachten op een hun reactie met een mooie oplossing voor mij.

Er is nog hoop...

Maar branden het olie lampje ook toen je hem opgehaald heb?
 
Wauw, je hebt met recht de problemen van een ander gekocht.

Zeer gecondoleerd. Mocht je het blok laten voorzien van nieuwe lagers: Motul, Motorex of Bel-ray er in. niet genoegen nemen met minder.
Er zijn mensen die de motor starten (op de jiffy) en dan fijn laten draaien terwijl ze zich in hun pak hijsen.
Als de motor dan 400 toeren te weinig draait lopen je lagers zelfs met de beste olie stuk.
Ik heb het al niet hoog op met de "dealers" door de verhalen en dit is weer een verhaal erbij, wat een stelletje sukkels dat ze niet eens begonnen zijn met het toerental te verhogen en evt. de olie te verversen om te kijken of er bij de oude olie tekenen mee kwamen wat een te laag stationair toerental kan aanrichten :N
Best jammer dat er zoveel bedrijven zijn die blijkbaar geen verstand hebben van hun producten of snel geld willen verdienen.
Dat achteraf het blok wel uit elkaar moest telt hier niet bij mee omdat ze dit niet ontdekt hebben door de basis stappen eerst te doen.
 
goeden avond mensen,



Heb lang gewacht op de verlossende telefoon van de directeur van BVA, en hij heeft mij de volgende mededeling gedaan.

Hij heeft mij verteld dat hij niks voor mij kan betekenen,omdat ik de truimph daytona 675 se heb opgehaald van de veiling en er mee heb gereden.

Mijn antwoord was erg kort en als volgt.

Dank u hartelijke dat u wel de moeite heeft genomen om mij te bellen en mij mee te delen, dat ik niet had moeten rijden op een motor dat ik bij BVA heb gekocht.
en heb hem de beste gewenst met zijn mooie bedrijf BVA.

Nou dat was het dan voor mij, ben gewoon dom geweest om te bieden op een motor op een Veiling huis.

groetjes aliasali
 
goeden avond mensen,



Heb lang gewacht op de verlossende telefoon van de directeur van BVA, en hij heeft mij de volgende mededeling gedaan.

Hij heeft mij verteld dat hij niks voor mij kan betekenen,omdat ik de truimph daytona 675 se heb opgehaald van de veiling en er mee heb gereden.

Mijn antwoord was erg kort en als volgt.

Dank u hartelijke dat u wel de moeite heeft genomen om mij te bellen en mij mee te delen, dat ik niet had moeten rijden op een motor dat ik bij BVA heb gekocht.
en heb hem de beste gewenst met zijn mooie bedrijf BVA.

Nou dat was het dan voor mij, ben gewoon dom geweest om te bieden op een motor op een Veiling huis.

groetjes aliasali

Erg jammer inderdaad. ga je dit blok repareren? of een compleet ander blok monteren? tweedehands zal er (nog) niet veel te vinden zijn denk ik zo...?

EDIT: Kun je niet via stickers/kentekenplaathouder achter de naam van de vorige werkplaats komen? dan kun je daar vragen waarom er nooit iets aan gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nu gaan sparen. en de blok repareren heb geen andere keus. En het is een motor uit Italië waar vermoedelijk mee geraced is.

Bij afnamen van de motor zaten er race banden op en op de karterpan zat geen serrienummers meer wegens vernieuwen carterpan en we gaan vanuit dat de motor meerdere keren ut elkaar gehaald. Omdat er ook allemaal verschillende bouten en moer tegen kwamen bij het demonteren van de blok. volgens de monteur zijn er geenorginele bouten en moeren.
 
Laatst bewerkt:
goeden avond mensen,



Heb lang gewacht op de verlossende telefoon van de directeur van BVA, en hij heeft mij de volgende mededeling gedaan.

Hij heeft mij verteld dat hij niks voor mij kan betekenen,omdat ik de truimph daytona 675 se heb opgehaald van de veiling en er mee heb gereden.

Mijn antwoord was erg kort en als volgt.

Dank u hartelijke dat u wel de moeite heeft genomen om mij te bellen en mij mee te delen, dat ik niet had moeten rijden op een motor dat ik bij BVA heb gekocht.
en heb hem de beste gewenst met zijn mooie bedrijf BVA.

Nou dat was het dan voor mij, ben gewoon dom geweest om te bieden op een motor op een Veiling huis.

groetjes aliasali

Ik zou eens gaan praten met de rechtsbijstand. Gebreken horen in de catalogus te staan. Krassen en valschade kunnen bij een motorfiets van alles betekenen. Een krom frame of een motorblok dat op zijn kant gelopen heeft.

Voor het andere traject zou ik hier op het forum een ander onderblok proberen te scoren. Even de historie van iemand teruglezen en dan weet je in ieder geval of het betrouwbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan