Olielampje ?

schwantzie

Rookie
21 apr 2005
18
0
Twijzelerheide
Hallo, ik heb honda ns400r op het oog. Tijdens bezichtiging viel mij op dat rode olielampje op dashboard bleef branden nadat motor gestart was. Het was koud weer buiten, dus volgens verkoper ging deze weer uit zodra olie warmer en dunner werd. Mengsmeringsolie niveau is ruim voldoende. Iemand een idee waarom dit lampje blijft branden ?

Alvast bedankt.
 
wel, dan zijn ze bij Kawa slimmer dan de rest geworden met hun laatste 2-takten 8-)
Niet perse, als ik bij mijn suzuki de sleutel omdraai flitst ie even als de tank vol zit.

Staat ook in de handleiding dat bij het omdraaien van de sleutel dat lampje aan en gelijk weer uit moet gaan. Als ie aan blijft zo snel als mogelijk olie bijvullen.
 
Niet perse, als ik bij mijn suzuki de sleutel omdraai flitst ie even als de tank vol zit.

Staat ook in de handleiding dat bij het omdraaien van de sleutel dat lampje aan en gelijk weer uit moet gaan. Als ie aan blijft zo snel als mogelijk olie bijvullen.
maar als je 2u aan 1 stuk rijdt weet je het niet. ik vind het systeem van Kawa 100 keer beter. en als het lampje aangaat bij mij moet ik echt niet "zo snel als mogelijk" bijvullen. nooit echt getest, maar nog minstens 100km te gaan
 
wel perse, dus de rest is zever.
Fout
IMG_2721.png


Elektronen stromen zoals je duidelijk kunt lezen tegen overgesteld.

Ze hebben alleen voor gemak de elektron als negatief beschouwd om het oude systeem te handhaven.

Dus geen zever.

Sorry om je teleur te stellen.
 
FoutBekijk bijlage 1958267

Elektronen stromen zoals je duidelijk kunt lezen tegen overgesteld.

Ze hebben alleen voor gemak de elektron als negatief beschouwd om het oude systeem te handhaven.

Dus geen zever.

Sorry om je teleur te stellen.
wat heeft dit theoretisch gelul ermee te maken ? niks, nada. het is maar een conventie die verder niks verandert aan de werking.
als we nu beslissen dat vanaf 2024 een 2 eigenlijk een 1 is en een 1 eigenlijk een 2, wordt de som 2+2=1 vanaf morgen waarheid. maar alle fundamenten van de wiskunde blijven overeind. maw : theoretische BS om toch maar je gelijk te proberen halen.
 
wat heeft dit theoretisch gelul ermee te maken ? niks, nada. het is maar een conventie die verder niks verandert aan de werking.
als we nu beslissen dat vanaf 2024 een 2 eigenlijk een 1 is en een 1 eigenlijk een 2, wordt de som 2+2=1 vanaf morgen waarheid. maar alle fundamenten van de wiskunde blijven overeind. maw : theoretische BS om toch maar je gelijk te proberen halen.
Wat meer nederigheid zou je niet misstaan Jan.

Je had ook gewoon kunnen zeggen, in theorie heb je gelijk, praktijk niet.

Nog maals, sorry dat ik je teleur moet stellen.
 
maar als je 2u aan 1 stuk rijdt weet je het niet. ik vind het systeem van Kawa 100 keer beter. en als het lampje aangaat bij mij moet ik echt niet "zo snel als mogelijk" bijvullen. nooit echt getest, maar nog minstens 100km te gaan
Als je 2 uur aan een stuk rijdt weet je het ook niet want dan ben je aan het rijden.

En ik durf te zeggen dat je het niet eens merkt als je in zijn vrij staat en het lampje niet brandt.

Maar waarom blijft het lampje branden terwijl het tankje gevuld is?
Dat was de vraag van ts.
 
Als je 2 uur aan een stuk rijdt weet je het ook niet want dan ben je aan het rijden.

En ik durf te zeggen dat je het niet eens merkt als je in zijn vrij staat en het lampje niet brandt.

Maar waarom blijft het lampje branden terwijl het tankje gevuld is?
Dat was de vraag van ts.

vitten over onnozelheden.
ik "rijdt" nooit 2u aan 1 stuk, ik ben wel al eens 2u onderweg zonder dat het kontakt uit gaat, en tijdens die 2 u sta je al eens voor een rood licht.
en dat jij dat durft te zeggen geloof ik best, maar ga er niet vanuiit dat je eigen projecties waarheid zijn. Na 30 jaar zijn er zaken op je netvlies gebrand, waaronder 2 brandende lampjes in neutraal.

en de oplossing voor TS is al gegeven : schakelaar blijft hangen, of kortsluiting naar de massa
 
vitten over onnozelheden.
ik "rijdt" nooit 2u aan 1 stuk, ik ben wel al eens 2u onderweg zonder dat het kontakt uit gaat, en tijdens die 2 u sta je al eens voor een rood licht.
en dat jij dat durft te zeggen geloof ik best, maar ga er niet vanuiit dat je eigen projecties waarheid zijn. Na 30 jaar zijn er zaken op je netvlies gebrand, waaronder 2 brandende lampjes in neutraal.

en de oplossing voor TS is al gegeven : schakelaar blijft hangen, of kortsluiting naar de massa
Dan is je tankie leeg. 🤔

:+:+

Maak je niet zo druk jan.
 
Jan heeft gelijk, niveau lampje brandt gelijk met neutraal lampje als de motor in neutraal staat. De diode zorgt ervoor dat het neutraal lampje niet aangaat als de niveau schakelaar geactiveerd wordt.
 
Verkopers............................????
90% van wat die vertellen is grootste flauwekul. Soms gaan die zelfs geloven in hun eigen onzin.

Mijn 1e reactie is: WEGWEZEN!!
Geen zorgen over maken.
Er is altijd weer een andere motor te koop!

Ga je toch voor deze motor dan zou ik er geen punt van maken.
De verkoper zorgt maar dat het lampje uit is. Nee, niet eruit draaien, maar functioneel UIT.

Heeft het tankje werkelijk te dikke olie door de kou? (geloof er geen zak van)
In dat geval haalt de verkoper de olie eruit, die hij effe opwarmt.
Zou lampje uit moeten gaan. DAN is er werkelijk nix aan de hand.
 
Verkopers............................????
90% van wat die vertellen is grootste flauwekul. Soms gaan die zelfs geloven in hun eigen onzin.

Mijn 1e reactie is: WEGWEZEN!!
Geen zorgen over maken.
Er is altijd weer een andere motor te koop!

Ga je toch voor deze motor dan zou ik er geen punt van maken.
De verkoper zorgt maar dat het lampje uit is. Nee, niet eruit draaien, maar functioneel UIT.

Heeft het tankje werkelijk te dikke olie door de kou? (geloof er geen zak van)
In dat geval haalt de verkoper de olie eruit, die hij effe opwarmt.
Zou lampje uit moeten gaan. DAN is er werkelijk nix aan de hand.
Gaat om een tweetakt, de olie warmt niet op….
 
Idd de olie zal niet gaan opwarmen.
Maar als die verkoper z'n eigen verhaal gaat geloven dan toont hij maar aan dan opgewarmde olie het lampje doet uitgaan.

Maar een verkoper vertelt je dat z'n overgrootmoeder nog in het 1e van Ajax speelt. Bla-bla-bla-bla-bla..............
Hoewel? Zoals die nu spelen, zou dat nog bijna kunnen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan