SV650 vermogen weg en olielampje brand

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Deze week viel het vermogen van m'n sv650s uit 2002 weg tot hij afsloeg en ging het olielampje branden. Hij startte Thuis wel weer even en het olielampje bleef niet aan staan. Heb maar niet gereden en heb vandaag de olie afgetapt en er zit geen gruis in gelukkig. Het gekke is dat het olielampje niet meer brand. Ik denk nu aan een versleten zuigerveer, er kwam ook geen gerammel uit het blok. Maar om nu te gaan rijden om het te testen is ook weer zo wat.. De olie rook wel een beetje verbrand, deed me denken aan de geur een oude 2 takt buitenboordmotor maar misschien is dat altijd wel zo?

De vorige keer dat het vermogen wegviel was de luchtfilter losgesschoten maar die lijkt nu nog vast te zitten maar je weet het nooit met dat oude spul. Maar hier ging het olielampje ook niet door branden voor zover ik weet. Dat zou ook onlogisch zijn?

Het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat het iets elektrisch is?


Is het verstandig om hem weer met olie te vullen en te kijken of hij weer normaal vermogen heeft of is dit echt een kwestie van open maken zonder nog te starten?
 
Ik gok zonlicht....
Als de zon laag staat, vallen oplichtende dasboardlampjes minder snel op.
Wanneer de tank leeg is en je lampje brandt, maar de lage zon schijnt je recht in je smoel, dan gaat de motor sputteren en valt uit waardoor er een tweede lampje branden gaat....je olielampje.

🤪
 
Vorige week reed ik bij Groesbeek in de buurt en zag een gast zijn motor duwen , een 750 oud type Fazer. Ik draai nog een keer de rotonde over en stopte en vroeg of hij hulp nodig had.
Nee zei ie. Hij had ‘ m net 2 weken, maar had tank leeggereden terwijl hij dacht dat er nog peut in zat. Stond al die tijd op de reserve stand. Gelukkig voor hem was 200 meter verder een tankstation😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan