Olielampje ?

schwantzie

Rookie
21 apr 2005
18
0
Twijzelerheide
Hallo, ik heb honda ns400r op het oog. Tijdens bezichtiging viel mij op dat rode olielampje op dashboard bleef branden nadat motor gestart was. Het was koud weer buiten, dus volgens verkoper ging deze weer uit zodra olie warmer en dunner werd. Mengsmeringsolie niveau is ruim voldoende. Iemand een idee waarom dit lampje blijft branden ?

Alvast bedankt.
 
Aan iedereen die reageert, hou er even rekening mee dat ding een tweetaktmotor is. ;)
Eens, is mij ook nog niet duidelijk of het lampje van niveau tweetaktolietank is, of oliedruksensor van pomp.
Dit ook omdat niveau mengsmering wordt genoemd in de startpost.
Heeft zo'n ding trouwens wel een pomp voor de smeerolie, of is het spatsmering?

Inden lampje is van druksensor pomp, kan het niet alleen de druksensor zelf of bekabeling zijn?
Wel erg lastig om ter plekke te controleren.
Is het lampje wel uit geweest, bijvoorbeeld bij meer toeren.
Als het lampje af en toe aan/uit gaat denk ik ook aan slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Nou, wat de oorzaak van een rood olielampje dat blijft branden ook moge zijn: ik wordt er behoorlijk psychologisch onstabiel van en zou het opgelost willen zien.
 
Eens, is mij ook nog niet duidelijk of het lampje van niveau tweetaktolietank is, of oliedruksensor van pomp.
Dit ook omdat niveau mengsmering wordt genoemd in de startpost.
Heeft zo'n ding trouwens wel een pomp voor de smeerolie, of is het spatsmering?

Inden lampje is van druksensor pomp, kan het niet alleen de druksensor zelf of bekabeling zijn?
Wel erg lastig om ter plekke te controleren.
Is het lampje wel uit geweest, bijvoorbeeld bij meer toeren.
Als het lampje af en toe aan/uit gaat denk ik ook aan slijtage.
De tweetakten met olie injectie hebben geen oliedruk sensor. Is voor het niveau in het olietankje en betekent dat je bij moet vullen.
 
De tweetakten met olie injectie hebben geen oliedruk sensor. Is voor het niveau in het olietankje en betekent dat je bij moet vullen.
Of dat de sensor stuk is.
Of dat de bedrading ergens aarde maakt.
Of...

Want er zit in dit geval genoeg olie in het tankje.
De reden die de verkoper opgeeft is in mijn ogen onzin, maar ik geloof dan ook zelden een verkoper. :W
 
Of dat de sensor stuk is.
Of dat de bedrading ergens aarde maakt.
Of...
Je kunt er helaas niet lekker in de olie tank kijken en dus ook niet met een stukje rond ijzer kijken of het vlotter van de sensor blijft hangen.

Dat word dus sensor uit bouwen.

En vandaar uit verder kijken.


Of sensor afkoppelen en regelmatig zelf kijken. De olietank zit niet onder tank dus zo erg is ie nou ook weer niet nodig.
 
Je moet er waarschijnlijk een aardig bedrag betalen voor deze motor.ik zou eerst eens bij een Honda dealer na vragen die deze motoren nog kent . In streijen zit ook nog een oud mannetje die er verstand van heeft.
 
en niemand die zich bedenkt dat dit normaal is ?
geen olie = blok kapot. het is dus belangrijk om te weten dat je lampje gaat branden als het nodig is. en het is nogal onhandig als je om de 10km moet stoppen om je lampje te kontroleren.
dus iedere keer je hem in neutraal zet, gaat het lampje mee aan. zo weet je dat het nog goed is.
hier bv het schema van een KR1 :
oil.png
 
en niemand die zich bedenkt dat dit normaal is ?
geen olie = blok kapot. het is dus belangrijk om te weten dat je lampje gaat branden als het nodig is. en het is nogal onhandig als je om de 10km moet stoppen om je lampje te kontroleren.
dus iedere keer je hem in neutraal zet, gaat het lampje mee aan. zo weet je dat het nog goed is.
hier bv het schema van een KR1 :
Bekijk bijlage 1958064
Kijk nog eens goed naar het schema Jan. Wat jij zegt kan absoluut niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan