R6 1999, olielampje blijft branden

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
A

Anoniempje418

Guest
Beste leden,

het olielampje op mijn R6 blijft sinds gisteren constant branden. Ik heb er al nieuwe olie bij gegooid (circa 1,3 liter) en ben er vrij zeker van dat er genoeg in zit aangezien ik het met blote oog kan zien zitten dus ik denk dat die sensor wellicht kapot is. Mijn idee was om de olie te drainen, op te meten en opnieuw bij te vullen om vast te stellen dat er überhaupt genoeg inzit. Of hebben jullie andere ideeën? En wellicht instructies hoe ik die sensor gemakkelijk kan vervangen?

bij voorbaat dank
 
Over welke relay heb je het?
Verkoper meldde dat er een relay bij hoorde

ga er vanuit dat hij hier part nummer 12 bedoelt

 
Maar wat zeggen ze bij die motorzaak/zegt de onderhoudsmonteur er nou van waar je vorige week het onderhoud hebt laten doen?
Ik neem aan dat je daar toch even een goed gesprek hebt gehad?

Je gaat toch zeker nu niet zelf aan het prutsen, terwijl je i.m.o. een goed argument hebt om eens even terug te gaan?
 
Maar wat zeggen ze bij die motorzaak/zegt de onderhoudsmonteur er nou van waar je vorige week het onderhoud hebt laten doen?
Ik neem aan dat je daar toch even een goed gesprek hebt gehad?

Je gaat toch zeker nu niet zelf aan het prutsen, terwijl je i.m.o. een goed argument hebt om eens even terug terug te gaan?
Het kon gewoon gebeuren een monteur bij de motorzaak had te weinig olie erin gedaan was zijn antwoord .
No biggie schrijft hij dan daarop.
Zal wel .die is natuurlijk nooit meer terug gegaan naar die betreffende motorzaak.
Maar gaat hier nu wel sensors en relay,s vervangen.
Het zal,wel allemaal.
 
Als ik de motor breng bij de dealer voor nieuwe olie, dan verwacht ik dat nivo staat op (bijna) max peil.
Nix roepen van 'no biggie'. Dat is wel een 'biggie'. Gewoon ongeïnteresseerd en slecht werk geleverd!
Als ik mijn eigen olie ververs, vul ik ook altijd aan tot max peil. Niet zo moeilijk, lijkt me!
 
Als ik de motor breng bij de dealer voor nieuwe olie, dan verwacht ik dat nivo staat op (bijna) max peil.
Nix roepen van 'no biggie'. Dat is wel een 'biggie'. Gewoon ongeïnteresseerd en slecht werk geleverd!
Als ik mijn eigen olie ververs, vul ik ook altijd aan tot max peil. Niet zo moeilijk, lijkt me!
Of die monteur heet De Haas, ook wel Beun genoemd.

1621947692209.png


Wazig verhaal, en het wordt steeds waziger..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan