Olieverbruik Thunderace

fvrens

Rookie
10 feb 2014
10
0
Hallo,

Ik ben van de week vanuit Nijmegen naar Assen gereden en moest in Assen een halve liter olie bijvullen. (Ik had thuis voordat ik ging de olie op peil gezet.) Ik heb in Assen gereden op het circuit en dat ging vele malen harder dan op de openbare weg... (Ongeveer het zelfde aantal kilometers als van Nijmegen naar Assen). Er hoefde na de circuitdag geen olie bij... IK ben de dag erop naar huis gereden en bij thuiskomst kon ik weer olie bijvullen. Rara hoe is dit mogelijk..??
 
Ik weet dat ie olieverbruikt; ik kan alleen niet verklaren dat bij het rijden op het circuit (rijden met hoge snelheid en veel toeren) het verbruik nihil is en bij een gewone snelwegrit er olie verbruikt wordt..
 
Op een circuit rij je relatief maar weinig km,s en je had hem eerst al op pijl gezet,tel daar
de km,s naar het circuit en weer naar huis bij op dan is er op het totaal aantal km,s olie verbruikt.
Iets wat zeer waarschijnlijk ook gebeurd zou zijn als je al die km,s enkel op het circuit gereden had.
Olieverbruik is een kwaaltje van die blokken,zijn voorganger de FZR1000 had er ook last van.De zuigerveren van die blokken zijn meestal zo rond de 45000km aan vervanging toe.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens even of je carterontluchting goed vrij open is, dat kan al flink schelen.
Voor de rest zul je je erbij moeten neerleggen...ik ken maar weinig Yammas die geen olieverbruik hebben.
 
Normaal gedrag van een thunderace. De mijne (2001) gebruikte olie als ik rustig aan deed en niet hoge toeren reed..bij een snelle rit waarbij hij altijd op toeren gehouden werd gebruikte hij weer weinig tot niks. Dus..hoge toeren rijden })
 
Terug
Bovenaan Onderaan