olieverbruik

Witschge

MF veteraan
2 jun 2007
3.490
406
Oost-Groningen
Is olieverbruik bij een R1 een echt R1-kwaaltje?
En hoe is dit te verhelpen?
Oftewel: wordt dat een dure grap om te verhelpen?
 
Hoi Witschge,
Je bent veranderd van motor zie ik, maar heb je het werkplaatshandboek nog voor de FZ-750??? Woon vlak bij je in de buurt...!

Ja, die heb ik nog liggen!
Kunnen wel wat afspreken.
En zoals gezegd: als je in bezit bent van een Yamaha FZ is ie gratis!

btw. ik ben zondag nog ff de Schoolstraat in je dorp doorgereden!
 
Helemaal top! Ik heb net een paar dingetjes bij Louis besteld voor het onderhoud, kan ik 'm heel goed gebruiken denk ik...wil je me je adres mailen aub dan kan ik 'm in het weekend misschien bij je ophalen, of wellicht rij jij nog in de buurt. Ik zie je mail wel aub op : l.meijer27@kpnplanet.nl
Thanx
(p.s. is er nog een andere straat in het dorp dan de Schoolstraat!!!)
 
Helemaal top! Ik heb net een paar dingetjes bij Louis besteld voor het onderhoud, kan ik 'm heel goed gebruiken denk ik...wil je me je adres mailen aub dan kan ik 'm in het weekend misschien bij je ophalen, of wellicht rij jij nog in de buurt. Ik zie je mail wel aub op : l.meijer27@kpnplanet.nl
Thanx
(p.s. is er nog een andere straat in het dorp dan de Schoolstraat!!!)

Je hebt mail!

Er is trouwens ook een FZ topic, daar kunnen we verder lullen :P
 
Wat is de km stand ?
Wat is jouw rijsteil ?
Dan bedoel ik rij je incidenteel hard of ?
Wie doet het onderhoud ?
Welk merk en type olie gebruik je ?

Hoe rij je weg met een koude motor?

Olie verbruik kan verscheidene oorzaken hebben. Daarvoor hebben we wel iets meer gegevens voor nodig om je advies te kunnen geven.

De oorzaken kunnen varieren van onschuldig tot ernstig.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag over olieverbruik ging over een R1 die in juni te koop stond.
De verkoper gaf aan dat ie wat olie verbrukte en zei dat dit geen kwaad kon en dat het een typisch R1 kwaaltje was.
Daarom wilde ik er meer over weten en vroeg dit daarom op dit forum.
Ik heb uiteindelijk die R1 niet gekocht.
Heb nu een R1 uit 2002(model 2001) die géén olieverbrukt, dus dit topic was niet meer nodig en zakte mooi weg.(heb geen idee hoe je er een slotje op doet.....)
Totdat we perongeluk reageerden op een ander topic in dit topic(foutje, bedankt).
We zullen verder gaan in het FZ 750 topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan