olieverversen----> welke olie?

Fabian

MF veteraan
27 jan 2002
4.483
0
Rijsbergen
Mede MF-ers:

Hij zal al wel eens vaker voorbij zijn gekomen, maar toch vraag ik t nog eens :)

Ik ga olie verversen van de week een keer (als ik weer beter ben :( ), maar wat voor olie zal ik erin doen? Heb geen idee wat er nu eigenlijk in zit :? Dealer onderhouden he, dus daar heb ik verder nooit op gelet :+

Welk merk raden jullie aan? En vol of half synthetisch :?


ps. het gaat dus om een GSXR-600 uit 2001 :)
 
Gewoon Half synthetisch.
Vol syntheet heeft geen voordeel, enkel de levensduur is langer, dus als je niet volgens de onderhoudsinterval je olie ververst kan je dure vol syntheet nemen. De dealer gooit er zeker geen vol syntheet in, en ik heb altijd veel km\'s gemaakt, nooit problemen met me motor gehad, en ben niet echt lief voor me motor, en altijd half syntheet.
 
Halfsyntheet!

Als je niet teveel korte stukjes rijdt en op tijd olie ververst, is deze (voorgeschreven!) olie prima, gewoon goede kwaliteit 10w40 nemen, weet ik het, Motul, Bell-Ray, Shell, Valvoline...
Er zijn ongetwijfeld ook goeie volsyntheten maar of je er veel aan hebt??

Ik heb met mijn Thundercat toen die uit de fabrieksgarantie was, een hele tijd met volsyntheet van Bell-Ray gereden, mijn dealer zei dat die 12,000km erin mocht zitten. Is dus dubbel zo lang, maar kost ook dubbel. Per saldo dus weinig winst, alleen hoefde ik zo niet zo vaak langs bij de dealer...
Merkte geen verschil, verbruikte geen olie of zo en na 12K km was de olie nog steeds \"netjes\" bij het af laten lopen..

Grtzz HagaSan.

edit: typo
 
Laatst bewerkt:
K, thnx! Dat wordt dus idd een half of halfje :) Ik ververs de olie gewoon om de 6000 km, dus half ie gewoon goed zat begrijp ik...onder het motto: goed = goed......es kijken wat ze voor merken hebben staan bij de motorzaak dadelijk :)
 
Ik heb gelezen op het R6 Forum dat de (niet subliem schakelende) bak van mijn brommert veeeeeel beter zou gaan schakelen met volsyntheet....
Dus op aanraden van vele users daar gaat er de volgende beurt bij mij volle melk op. Dat ik daar dubbel zo lang mee kon doen wist ik niet. Mooi meegenomen.

Brengt me meteen op het volgende punt. Als het bewezen beter smeert, en je doet er twee keer zo lang mee, wrom dan nog discussie over vol/half als het toch per saldo even veel kost?

Just my 2 cts..
 
Ik heb gelezen op het R6 Forum dat de (niet subliem schakelende) bak van mijn brommert veeeeeel beter zou gaan schakelen met volsyntheet....
Veeeeeeeeeeel beter zal ook wel meevallen... anders had Yamaha dat zelf wel voorgeschreven. Het is geen wondermiddel...

Dat ik daar dubbel zo lang mee kon doen wist ik niet. Mooi meegenomen.
-Geldt ook niet voor alle merken! Kijk naar wat ze aangeven voor verversingstermijn.

Grtzz HagaSan.
 
Ik heb gelezen op het R6 Forum dat de (niet subliem schakelende) bak van mijn brommert veeeeeel beter zou gaan schakelen met volsyntheet....
Dus op aanraden van vele users daar gaat er de volgende beurt bij mij volle melk op. Dat ik daar dubbel zo lang mee kon doen wist ik niet. Mooi meegenomen.

Brengt me meteen op het volgende punt. Als het bewezen beter smeert, en je doet er twee keer zo lang mee, wrom dan nog discussie over vol/half als het toch per saldo even veel kost?

Just my 2 cts..
omdat het zo goed smeert, smeert het ook je koppelingsplaten en die verbranden dan , dus je olie gaat 2 keer langer mee dan je koppelingsplaten....dus spaar je weer nix uit
 
Nou die ouwe olie nog ergens laten O-)
Opvangbak met oude olie kun je \'t beste zo lang mogelijk in een hoekje in je schuur laten staan omdat je niet weet waar je \'t moet laten.
D\'r komt een dag dat je er met twee voeten in gaat staan en de hele bak omschopt.
Dan kun je met oude lappen je hele schuur opdweilen en de lappen in de vuilnisbak gooien.

Klaar. :)
 
Opvangbak met oude olie kun je \'t beste zo lang mogelijk in een hoekje in je schuur laten staan omdat je niet weet waar je \'t moet laten.
D\'r komt een dag dat je er met twee voeten in gaat staan en de hele bak omschopt.
Dan kun je met oude lappen je hele schuur opdweilen en de lappen in de vuilnisbak gooien.

Klaar. :)

LOL *D HAHAHA *D das een goeie
 
Terug
Bovenaan Onderaan