Ombouw GSXF 600 '95

Hoi iedereen,

vandaag goed doorgewerkt en de kopkuip in polyster gemaakt. Heb wel wat zitten kloten met de mengverhouding tussen de hars en de verharder maar tis gelukt.

Ik had jammer genoeg mijn camera niet meegenomen. Als ik morgen een gaatje heb dan ga ik er snel een paar maken. Kap is nog aan het drogen nu. Maar het ziet er wel bestig goed uit 8-) . Veel beter dan het eerste kapje dat ik had gemaak.

Dus morgen ofzo nog een paar fotos.

Greetz

PS: heb, met dank aan Stein (Streetfighter2), een nieuwe teller gevonden. Waarschijlijk ook nog een ZXR 750 USD en gixxer rem/schakelsetje. }) :]
 
Wat een GEWELDIGE post!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb zelf de groene gsx600f uitvoering uit '96 is mijn eerste motor.
Echt geweldig wat je met die fiets doet, ik zal deze post wel een wat vaker gaan openen, jammer dat ik zelf twee linker handen heb als het om techniek gaat..... |(

Ik wacht in spanning af naar het eindresultaat!!!! :}
 
Zoals beloofd, de fotos.

Dit is de ruwe versie van het kapje. Zit nog op de motor met alle beschermmateriaal tussen kuip en kap. Vant weekend worden de fouten eruit gewerkt en komt er nog een laagje polyster over zodat het eindresultaat zo glas mogelijk is. En dan maar plamuren. Niet te veel want anders wordt het te zwaar. En dan nu de fotos.

een vooraanzicht.
full
 
erg netjes! maar denk er aan, polyester hegt erg slecht op abs! let er heel goed op hoe je de boel bevestigd!
 
Pc is voor injectiefietsen en niet voor oude oliegekoelde gebakjes met carb's :+
Volgens mij werd er in '95 nog niet in de 2e en 3e geknepen bij jou type motorfiets...
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

even een korte update. Ik heb gisteren nog en laag polyster op mijn kuipje gezet (in de juiste mengverhouding deze keer :) ). En ben vervolgens al begonnen met de vorm erin te brengen zodat alles mooi aansluit.

Verder heb ik nog niet veel kunnen doen. Zal voor volgende week zijn. Spijtig genoeg heb ik ook nog geen fotos. Batterijen waren plat en vergeten. |( Als ik de volgende dagen tijd heb, zal ik er gaan nemen.

Greetz
 
Hoi hoi,

ik weet dat het ff geleden is maar het zijn de feestdagen en dan gebeurt er niet zoveel he ;) .

Maar ik heb zaterdag en gisteren en vandaag goed kunnen doorwerken (vandaag eigenlijk het meeste). Gisteren de grootste bulten en zichtbare gaten weggewerkt of opgevuld met polyster en de onderkant nog eens van een laag voorzien.

Het voelde vandaag in ieder geval al veel steviger aan. Vandaag dan begonnen met plamuren. Eerst kuije gemonteerd (werkt makkelijker) en plamuren maar.

Zo zag het er naa het plamuren alvast uit:

full
 
Ben dan vanmiddag als een gek beginnen schuren en het resultaat mag er best zijn. Alles mooi glad gekregen. Morgen moet ik jammer genoeg wel nog een paar foutjes wegwerken. Er zaten namelijk een aantal blaasjes in de polyster en die zijn door het schuren aan het licht gekomen. Ik heb ze allemaal mooi opengesneden en morgen ga ik ze even opvullen met plamuur. Alles mooi gladschuren en dan afwerken met spuitplamuur voor het gladste resultaat.

Spuiten gebeurt later pas als de kont volledig in orde is en het weer wat beter is (veel te koud nu).

Nog een paar pics van na het schuren (als je goed kijkt zie je de gaatjes):

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan