ombouw tweetakt naar viertakt

show en geluid denk ik. de meeste performace uitlaten voor die dingen zijn toch ook enkel?
 
Het zijn niet altijd twee pijpen, alleen aan de voorkant is dat zo omdat het ding twee uitlaatkleppen heeft en twee bijbehorende uitlaatkanalen.
Met twee dempers is hij wel makkelijker stil te krijgen zonder vermogensverlies.
(ik weet niet hoe streng jullie geluidskeuring is?)
 
max. 102 dba en word elke wedstrijd gecontroleerd dus dat moet wel goed zijn. en vermogen verlies vind ik een naar woord dus moet ik niet hebben.
maar als twee dempers beter zijn dan lijkt mij het ook wel beter om die pijpen geschijden te houden. en niet zo als ik wel bij sommigen zie dat ze eerst samen in een gaan en bij het achterspatbord weer in twee gaan.
 
ik heb deze zelfde vraagen ook op het noppenforum gesteld en er heeft iemand gereageerd die zegt dat met 700cc wel 80pk of meer is te realiseren.ik heb nu gevraagd of hij hier ervaring mee heeft. ben erg benieuwd. raak steeds meer gemotiveerd kwa viertakt.
 
dia_ktm625scsm_th.gif


van http://www.dlh-superbike.de/sites/ktm/ktm.htm
 
zo dat lijkt er op!!!! toen van mijn tweetakt alles nieuw was hat ik 68pk aan het achterwiel. wel met een heel ander koppel dan maar goed. heb mij laten vetellen dat het de kunst is om zoveel mogelijk pk's te maken en dan het koppel vlak te laten tunen. zo dat je een heel soepele motor krijgt.
 
Als de gips verband meester een beetje wil mee werken moet ik op 26 sep. de laatste voor het ek rijden. maar op 25 sept. is er nog een shorttrack wedstrijd van de adac hier kunnen zich nog mensen vrij voor inschrijven. hier ga ik ook aan deelnemen. het is in muldorf am in, duitsland. als er nog mensen geintreseerd zijn, laat het even horen. heb eventueel nog wel een plek over om mee te reisen. vrijdag smiddags weg maandag terug.
 
heeft het wel zin als ik mij daar voor aanmeld?, ik cross namelijk aleen een beetje. en dat rondje rijden dat weet ik niet.zal toch ook niet zo moeilijk zijn?
kan ik met een cross licentie wel meedoen?
 
als jij denkt dat rondje rijden niet meoilijk is zou ik zeker de uitdaging aangaan. in zon open wedstrijd komen uit alle takken van motorsport rijders bij elkaar dus ook uit de cross. wil nog wel zeggen dat jij je er niet op moet verkijken. ik reed vroeger ook cross en nog wel redelijk ook(al zeg ik het zelf)maar toen ging ik baansport doen en reed ver achteraan. er ligt geen wal in de bocht waar je hem even lekker kan inleggen. en het ontbreken van de rem valt ook tegen.maar goed er rijden wel meer mee die nog nooit shorttrack beoevend hebben dus grijp je kans zou ik zo zeggen.

je moet wel in het bezit zijn van eurolicentie.
 
ik heb even info ingewonnen, en die filmpjes bekeken en ik denk dat ik er toch maar van afzie. gaat mij te hard denk ik. hoeveel km per uur word er eigenlijk gehaald?
 
das jammer, maar beter nu achter komen dan daar zullen we maar zegge.
en hoe snel?? pfffffffff, weet zo niet, k'heb geen teller. voor de rekenaars (ben ik zelf niet) vorig jaar op vilshoven werden we geklokt op 127km gemiddeld. en de baan precies 1km lengte. ja hoe snel is dat? geen idee zitten ook twee bochten in, weet zo niet wat die snelheid is.
 
nou ik ben ook niet zon rekenwonder maar kom wel op een heele hoge topsnelheid uit. wat zou de bochten snelheid zijn 60-80 km. mischien is er iemand die dat wel precies kan uitrekenen. gaat wel over de 200 km of niet?
 
nou nou lijkt mij wel wat te ruig over de 200 zal mischien wel in de buurt komen maar zo gek is het ook niet. boeit mij trouwens ook vrij weinig hoe snel het precies is, als ik maar kan mee komen. dat vind ik belangerijker. gaat trouwens wel steeds sneller en de valpartijen worden ook steeds heftigger dus aan een kant is het helemaal niet zo gunstig. maar wel kicken uiteraard. je begint nu toch ook meer te zien dat ze steeds meer split over de harde baanen sleepen om de snelheid wat te drukken.
 
ok laten we zeggen baan is 1000 meter lang. gemiddeld 127 km per uur.
daar doe je 35 seconden over.

nou ik shat de bochten op 175 meter 2keer is 350.
bochtensnelheid schat ik op een 55 km is 15 meter per seconde.
350 gedeeld door 15 is 23 seconden.

totaal was 35 seconden min 23 is 12.

dan heb je nog 650 meter af te leggen in 12 seconden. wat neer komt op 55 meter per seconde.

55 meter per seconde gedeeld door 12 seconden keer 3600 seconden is 195 km per uur.

is wel heel hard !!!!
 
uuh.........ja. :? zit jij in de ww of bijstand ? s'nachts om 3:30 een rekensom maken. je moet er maar zin in hebbe. en nu wat moet ik met die wijsheid? en wie zecht dat die maat eenheden van jou correct zijn ?
 
nou vooruit als jij dan toch zo graag rekent. een groep padvinders gaat op kamp.
de helft gaat tent opzetten.
een kwart gaat vissen.
1 vijfde naar de winkel.
en drie maken kampvuur.]

hoeveel padvinders zijn er in totaal ?

zo dan heb je wat te doen vanacht.
 
hahahahaha, ja ik weet hem maar laat ellll maar puzelen vanacht, anders moet die weer veplicht naar tel sel kijken. of naar 0906, je weet wel dat lekker nummer met tje.

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan