Ombouwen: NL frame en buitenlandse delen ipv BPM betalen?

Wat emmeren jullie nu steeds over die bpm? Als je een frame met kenteken koopt is de bpm al betaald! de motor die je invoert keur je niet, dus geen bpm! alles overzetten in het NL frame en karren maar.
 
Wat emmeren jullie nu steeds over die bpm? Als je een frame met kenteken koopt is de bpm al betaald! de motor die je invoert keur je niet, dus geen bpm! alles overzetten in het NL frame en karren maar.

Een schadevrij frame van een recente motor met kenteken kost bijna altijd meer dan de bpm die je zou moeten betalen bij invoer van een motorfiets.....
Schiet je dus vrij weinig mee op over het algemeen.
 
Wat je ook kunt doen is een recente schadefiets importeren (met een récht frame en de papieren erbij, natuurlijk) en deze vervolgens hier weer netjes opmaken met schadedelen die je hier óf in het buitenland haalt.

:+

Kost je (vaak) wat tijd én je moet er de ruimte voor hebben ..... maar is ingeval van een recente motor wél lucratief omdat je alleen onderdelen importeert en géén complete fiets.
 
Laatst bewerkt:
BPM is toch maar iets van 15% voor motoren? Dat lijkt me de moeite van het volledig ombouwen niet waard!

Ik heb wel gelezen dat dit met auto's gedaan wordt, en dan bijvoorbeeld met een Jeep Cherokee (auto's waarvan het chassis de laatste 25 jaar nauwelijks veranderd is). Hierbij neem je een wegenbelastingvrije auto, sloopt alles er af, koopt een nieuwe auto in het buitenland, en bouwt alles over op het antieke chassis. Geen wegenbelasting, geen BMP en bij bedrijfsauto's geen bijtelling :)

Hmm.. dan zet ik er nog liever tijdelijk wat schadedelen op. Laat een goed onderbouwd taxatierapport maken. En wel Iets BPM en bijtelling betalen.
Voor de Motors komkom zoveel bpm zit er vaak ook niet op :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan