Omver gereden

Precies, ze denkt zelfs dat dit haar is 'overkomen'. Die had jou ook niet gezien als je wel de buitenbocht had genomen. Ze beseft zich vast op dit moment nog steeds niet wat ze fout deed. Dat soort mensen moeten ze het rijbewijs afnemen een meteen door de papierversnipperaar gooien.
 
iedereen heeft makkelijk praten over wegpositie, tot ze zelf in de situatie komen waar een andere op jouw vak rijdt in tegengestelde richting

beetje idioot om caltrin de les te lezen over positie op baan...
je weet nooit hoe of wat er zal gebeuren, je kan alleen maar je best doen

anyways: caltrin, veel succes met verdere afhandeling!
 
Succes met herstel en afwikkeling schade... -O-

Had de vrouw gedronken ofzo dat ze der eigen plek op de weg niet weet? :?
(Zulke mensen mogen geen rijbewijs hebben... B| )
 
Zij die opmerkingen maken over m'n positie op de baan bij het accident zou ik toch nog willen meegeven om mijn posts nog eens goed te lezen:

Bij het accident was mijn positie op de baan PRECIES wat het (ook volgens jullie) zou moeten zijn.

10 dagen later stapte ik echter terug op een ANDERE motor met weinig vertrouwen en bleef ik in een analoge situatie uiterst rechts (hoe het dus NIET moet).
Ironisch genoeg zou ik opnieuw een frontale aanrijding hebben gehad, als ik die tweede keer WEL de juiste positie op de baan had genomen.

Maar ik vind het verder ook een zinloze discussie omdat je per definitie niet op andermans rijstrook moet rijden in blinde bochten.
 
De vrouw had niet gedronken, maar is desondanks haar rijbewijs niet waardig.
 
mag nog van 'geluk' spreken dat je haar geraakt hebt en niet bent uitgeweken en in een sloot beland ofzo.

jij toal-loss en zij had nooit iets gemerkt gezien of gehoord...

en het is tog algemeen geweten dat BMW rijders perfekt en verantwoord rijden.. O-)
 
mag nog van 'geluk' spreken dat je haar geraakt hebt en niet bent uitgeweken en in een sloot beland ofzo.

jij toal-loss en zij had nooit iets gemerkt gezien of gehoord...

en het is tog algemeen geweten dat BMW rijders perfekt en verantwoord rijden.. O-)

ik zou ff post 1 doorlezen voor je reageerd. meneer is namelijk de gracht in gereden.

en dan mijn vraag die nog nie beantwoord was. wat gebeurd er als de motor totaal loss verklaard wordt ?
 
Stront mazzel dat je er nog zo vanaf bent gekomen. Die motor komt wel weer. Belangrijker is dat je snel hersteld en weer vertrouwen krijgt. Sterkte.
 
balen joh,
ik kom net van mn oom af, die is onderuit gegaan toen een trekker ineens afsloeg toen hij inhaalde.
trekkerrijder: ja ik doe nooit knipperlicht uit hier, iedereen weet dat ik hier woon.
:S:S


_O- _O- _O- Ja natuurlijk! Echt stom dat je oom dat niet door had... :+
 
dat je tijd hebt om daar over na te denken...

Ik ben met 80km/uur glijdend over het asfalt in de vangrail geklapt. Die seconde is ruim voldoende om te beseffen dat je dood/verlamd/invalide kunt eindigen en alvast heel hard te schreeuwen. Neem het maar van mij aan, en ga het niet testen.

@TS; voel me ook vreselijk kwetsbaarnu op de fiets, niet leuk... Moet je schijnbaar gewoon weer vaak rijden, das de oplossing.
 
Bummer........, echt balen, zoiets, ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor je!!
Sommige koekblikkers.........
 
pff das mooi klote zeg... hoop dat de afhandeling beetje vlot verloopt! sterkte daarmee!

maar wat mij altijd is geleerd bij blinde bocht, zover mogelijk links van je baan gaan rijden en bocht zover mogelijk door kijken... dan zie je dingen nl eerder en kan je vlot naar binnen sturen... maar het is geloof ik ook al vaker gezegd ;)


laat ff weten hoe het afloopt met de schade en zelf veel sterkte met de kneuzingen blauwe plekken en andere nare dingen!
 
Klinkt misschien lullig, maar is de plaatst op de weg van jezelf wel goed op de weg, als je dit twee keer in korte tijd overkomt :? Ik plijt de autorijders echt niet vrij hoor, maar soms rijden motoren echt op plekken waar niemand ze kan waarnemen...
Ik zeg dus niet dat het je eigen schuld is, maar wel iets is om over na te denken :)
iig succes met de schade en het opknappen van jezelf :]


Ik ben vorig jaar DRIE X van achteren aangereden. Twee keer aan het stoplicht en één keer op de openbare weg. |(

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je zelfs voor de motorkap van een koekblikker nog niet veilig bent. :N
 
Ik ben vorig jaar DRIE X van achteren aangereden. Twee keer aan het stoplicht en ��n keer op de openbare weg. |(

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je zelfs voor de motorkap van een koekblikker nog niet veilig bent. :N

tsjah ik heb t zelfs x gehad met de fiets :S was eigenlijk aant oefenen voor motor ( zogenaamd koppeling in doorlaten rollen tot haaien tanden en dan eventueel doorrijden) Ik zag dus een auto aankomen en ik stop ineens bof... lag ik bijna op de grond.

argument. ja ik dacht dat je ging door rijden.
sommige mensen moeten idd niet in een auto zitten.
 
-O- ;(

Binnenkant aanhouden??
Rij je al in een blinde bocht, maak jij het totaal onmogelijk om zelf wat te zien of gezien te worden. Aan de buitenkant i.p.v. binnenkant kan je tenminste nog zien en gezien worden, en in geval van nood naar binnen duiken.

Ieder zijn rijstijl hoor, maar mijns inziens heb je een totaal verkeerde oplossing gekozen.



Stel je voor, er komt je in een blinde rechterbocht een automobilist totaal aan jouw kant tegemoet, zonder ruimte om erlangs te kunnen.

optie 1: binnenkant aanhouden
de automobilist ziet jou pas op het allerlaatste moment, heeft geen tijd om uit te wijken, jij hebt ook geen reactietijd.

optie 2: buitenkant tot je de bocht door kan kijken
de automobilist ziet jou eerder, jij ziet hem eerder, en je kan nog altijd naar binnen duiken, dus je kansen zijn veel groter (mits je met gepaste snelheid rijdt)
Die opties overweeg ik ook nog altijd... En ik weet niet wat het beste is |(

Ik zou zeggen aan de buitenkant, voor een beter overzicht... Maar dan moet je wel het lef hebben om de slinger naar de binnenzijde te maken :X . En vaak heb ik dat niet gezien de staat van de wegen (grind, langsnaden, kuilen, hobbels enz.) waar die positie op de weg nodig is :N .
 
We waren nog geen 15 kilometer ver en de gezellige rit werd al helemaal verwoest door een koekblikker met gebrekkig verkeersinzicht. KNAL!

Lullig! :(

Maar gezien het feit dat jij er goed vanaf bent gekomen is het misschien maar beter dat je wel tegen die auto aan bent gereden. Een vriendin van me wist vorig jaar in eenzelfde situatie de auto wel te ontwijken maar ging onderuit in de berm. De automobilist reed door, is wel achterhaald, maar beweert ondanks getuigen nog steeds dat hij helemaal niet heeft ingehaald in die bocht. Dat wordt dus langdurig verhaal waar jij hopelijk aan weet te ontkomen.

Wat betreft de plaats op de weg. Ik denk inderdaad dat je beter links had kunnen rijden. En in een situatie als deze, zelfs op de linker weghelft. Niet alleen zie jij tegenliggers veel eerder, ze zien jou ook veel eerder. En bovendien geef je jezelf zo meer ruimte om uit te wijken zonder te remmen (gewoon veel verder de bocht insturen).

Het zal moeilijk zijn om jezelf dat zeker na deze ervaring aan te wennen, maar het is wel de veiligste manier van rijden in blinde bochten.
 
-@ MasterVFR

Bij het ongeval reed ik -zoals gewoonlijk- bij het insturen van de bocht (naar rechts) bijna op het midden vd baan om een goed overzicht te hebben, vervolgens stuurde ik in om rechts op mijn vak te eindigen. Maar daar reed dus iemand.

Jammer :( maar gelukkig zelf behoorlijk goed eraf gekomen, lees ik.

Ik probeer bochten naar rechts zoveel mogelijk links op de weg (dus op de verkeerde weghelft als dat handig is) aan te snijden. Dan zie je tegenliggers eerder, en hebben ze ook kans jou eerder te zien. Maar dan nog kun je een ongeluk niet 100% voorkomen inderdaad.
 
Die opties overweeg ik ook nog altijd... En ik weet niet wat het beste is |(

Ik zou zeggen aan de buitenkant, voor een beter overzicht... Maar dan moet je wel het lef hebben om de slinger naar de binnenzijde te maken :X . En vaak heb ik dat niet gezien de staat van de wegen (grind, langsnaden, kuilen, hobbels enz.) waar die positie op de weg nodig is :N .

Die slinger moet je gewoon vaak oefen, en heb je toch regelmatig nodig ... de afweging is:

- zoveel mogelijk zien met de wetenschap dat je waarschijnlijk iets tegenkomt op je lijn, en dus naar binnen moet duiken
- tegen de weg-as aan zodat je redelijk wat kunt zien (maar niet optimaal) en je minder hoeft te corrigeren wanneer je iets op je lijn tegenkomt

Nadat ik een aantal keren een trekker en stilstaande toeristen :X ben tegengekomen weet ik het wel ... ik ga voor maximaal zicht.

Wat betreft de plaats op de weg. Ik denk inderdaad dat je beter links had kunnen rijden. En in een situatie als deze, zelfs op de linker weghelft. Niet alleen zie jij tegenliggers veel eerder, ze zien jou ook veel eerder. En bovendien geef je jezelf zo meer ruimte om uit te wijken zonder te remmen (gewoon veel verder de bocht insturen).

Het zal moeilijk zijn om jezelf dat zeker na deze ervaring aan te wennen, maar het is wel de veiligste manier van rijden in blinde bochten.
:^
 
Dus.. mevrouw vind zichzelf zielig omdat het haar altijd overkomt? Lynchen die hap - levensgevaarlijk.

Succes verder. En zuig dat mens financieel leeg als het even kan :( Hier wordt ik zo moedeloos van he..
 
Terug
Bovenaan Onderaan