GorilaZz
adventure
want een zinloze discusie over zijn positie op de weg.
alsof dat iets had uitgemaakt bij de dame in kwestie
alsof dat iets had uitgemaakt bij de dame in kwestie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mag nog van 'geluk' spreken dat je haar geraakt hebt en niet bent uitgeweken en in een sloot beland ofzo.
jij toal-loss en zij had nooit iets gemerkt gezien of gehoord...
en het is tog algemeen geweten dat BMW rijders perfekt en verantwoord rijden..
ik zou ff post 1 doorlezen voor je reageert.
Ik dacht: is dit het einde? Fuck! Ik kijk of er plaats is uiterst rechts op de baan , maar daar is een diepe gracht met bomen. Dan maar frontaal ertegenaan..
balen joh,
ik kom net van mn oom af, die is onderuit gegaan toen een trekker ineens afsloeg toen hij inhaalde.
trekkerrijder: ja ik doe nooit knipperlicht uit hier, iedereen weet dat ik hier woon.
:S:S
dat je tijd hebt om daar over na te denken...
dit is echt uit het niets gegrepen...
Klinkt misschien lullig, maar is de plaatst op de weg van jezelf wel goed op de weg, als je dit twee keer in korte tijd overkomt Ik plijt de autorijders echt niet vrij hoor, maar soms rijden motoren echt op plekken waar niemand ze kan waarnemen...
Ik zeg dus niet dat het je eigen schuld is, maar wel iets is om over na te denken
iig succes met de schade en het opknappen van jezelf
Ik ben vorig jaar DRIE X van achteren aangereden. Twee keer aan het stoplicht en ��n keer op de openbare weg.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je zelfs voor de motorkap van een koekblikker nog niet veilig bent.
Die opties overweeg ik ook nog altijd... En ik weet niet wat het beste is
Binnenkant aanhouden??
Rij je al in een blinde bocht, maak jij het totaal onmogelijk om zelf wat te zien of gezien te worden. Aan de buitenkant i.p.v. binnenkant kan je tenminste nog zien en gezien worden, en in geval van nood naar binnen duiken.
Ieder zijn rijstijl hoor, maar mijns inziens heb je een totaal verkeerde oplossing gekozen.
Stel je voor, er komt je in een blinde rechterbocht een automobilist totaal aan jouw kant tegemoet, zonder ruimte om erlangs te kunnen.
optie 1: binnenkant aanhouden
de automobilist ziet jou pas op het allerlaatste moment, heeft geen tijd om uit te wijken, jij hebt ook geen reactietijd.
optie 2: buitenkant tot je de bocht door kan kijken
de automobilist ziet jou eerder, jij ziet hem eerder, en je kan nog altijd naar binnen duiken, dus je kansen zijn veel groter (mits je met gepaste snelheid rijdt)
We waren nog geen 15 kilometer ver en de gezellige rit werd al helemaal verwoest door een koekblikker met gebrekkig verkeersinzicht. KNAL!
-@ MasterVFR
Bij het ongeval reed ik -zoals gewoonlijk- bij het insturen van de bocht (naar rechts) bijna op het midden vd baan om een goed overzicht te hebben, vervolgens stuurde ik in om rechts op mijn vak te eindigen. Maar daar reed dus iemand.
Die opties overweeg ik ook nog altijd... En ik weet niet wat het beste is
Ik zou zeggen aan de buitenkant, voor een beter overzicht... Maar dan moet je wel het lef hebben om de slinger naar de binnenzijde te maken . En vaak heb ik dat niet gezien de staat van de wegen (grind, langsnaden, kuilen, hobbels enz.) waar die positie op de weg nodig is .
Wat betreft de plaats op de weg. Ik denk inderdaad dat je beter links had kunnen rijden. En in een situatie als deze, zelfs op de linker weghelft. Niet alleen zie jij tegenliggers veel eerder, ze zien jou ook veel eerder. En bovendien geef je jezelf zo meer ruimte om uit te wijken zonder te remmen (gewoon veel verder de bocht insturen).
Het zal moeilijk zijn om jezelf dat zeker na deze ervaring aan te wennen, maar het is wel de veiligste manier van rijden in blinde bochten.