onderhoud en controle

HonPanDuc

Rookie
7 jul 2018
8
0
België
Beste.
Ik bezit nu een Kawasaki Z900RS en doe mijn onderhoud zelf. Enkel ik vind nergens specificaties over : klepspeling, hoeveel cc per vorkpoot, olie met en zonder filter vervangen.Moest er iemand mij die info kunnen bezorgen, zou ik daar zeer dankbaar voor zijn
 
Ook hier geldt net als met vele andere zaken/onderwerpen doe waar je jezelf prettig bij voelt. Basis onderhoud is als je een beetje handig bent best zelf te doen, twijfel je niet aan beginnen. Je rijdt maar op twee wielen.
 
Zijn er genoeg die na 10 jaar er niks van bakken
Ken ook amateurs die wel alles kunnen /weten ( ik niet)
Beetje trail and error bij mij , gewoon proberen en als het fout gaat gooi ik het bij iemand af die er wel verstand van heeft

beiden inderdaad
FujiDay_MG_7876.jpg
 
Is wel een beet flauw dit.

Uitlokking.
Nee hoor. Veel mensen kunnen prima beoordelen of een muur strak gestuct is. Een heel klein percentage kan een muur strak stuccen. Je hoeft ook geen remmen te kunnen ontluchten, om vast te stellen dat remmen beter werken als ze ontlucht zijn. Dan kun je roepen dat het niet zo is, dan krijg je dus deze reacties.
 
Nee hoor. Veel mensen kunnen prima beoordelen of een muur strak gestuct is. Een heel klein percentage kan een muur strak stuccen. Je hoeft ook geen remmen te kunnen ontluchten, om vast te stellen dat remmen beter werken als ze ontlucht zijn. Dan kun je roepen dat het niet zo is, dan krijg je dus deze reacties.
Ook een goed ontluchtte rem hoeft geen goede remdruk op te leveren
 
Ook een goed ontluchtte rem hoeft geen goede remdruk op te leveren
:?

Moet-ie dan een ander voorbeeld opzoeken om je gefingeerde onbegrijpelijkheid te duidelijk te kunnen maken?

Nee, dat je motor niet loopt hoeft neit altijd een lege tank te zijn, maar een lege tank is wel de oorzaak dat je motor niet loopt... zucht, ach laatmaar
 
:?

Moet-ie dan een ander voorbeeld opzoeken om je gefingeerde onbegrijpelijkheid te duidelijk te kunnen maken?

Nee, dat je motor niet loopt hoeft neit altijd een lege tank te zijn, maar een lege tank is wel de oorzaak dat je motor niet loopt... zucht, ach laatmaar

Als de remcub in de hrc versleten is dan kan het systeem wel goed ontlucht zijn waar totaal geen druk opbouwen dus niet of nauwelijks remmen
 
1 van de meest gebruikte kreten in een motorfiets te koop advertentie.

Motor loopt wel goed maar moet even afgesteld worden.

Nou die loopt dus gewoon k*t of het blok is naar zijn grootje
 
Ik ben absoluut geen vakman, besteed het onderhoud van de auto en de motor uit. Een beunhaas kan het onderhoud best verprutsen, zonder dat ik het gelijk merk. Op termijn komt zoiets wel (bijna) altijd boven water.
 
Kevinblade vindt zichzelf heeeeeel erg geweldig.
Hij vind dat hij vrijwel de enige is die overal verstand van heeft.
En hier zal die wel natuurlijk een denigrerende opmerking over gaan maken.
Kevinblade mag van mij nog geen band oppompen, zelfs al zou ik er geld bij krijgen.

maak jij je maar geen zorgen hoor, als je in nood zit zal ik je zeker wel een helpende hand geven, ik kan goed omgaan met mensen die een andere mening hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan