Let bij het hogedruk afspuiten op dat je niet te dicht bij lagers in de buurt komt, je richt er meer schade mee aan dan dat je denkt. Je kunt op die manier nogal veel zooi in de lagers blazen.
Droogblazen na het schoonspuiten is wenselijk, alle scharnierpunten ff smeren en controleer tevens of alles nog makkelijk scharniert.
Bouten die vaak los moeten (zitje, tank ,zijkappen achterwiel en spanner) invetten met copaslip , blijven ze lekker gangbaar.
Gebruik geen overtollig vet/olie, daar blijft weer vanalles aan plakken.
Kettingspanning checken, spaken een keer checken , alle bouten een keer nalopen binnenpoten van de voorvork goed schoonmaken.
Controleren op lekkages (olie, benzine of koelvloeistof).
Eens per halfjaar een keer de achterbrug eruit en lagers invetten balhoofdlagers idem (ligt eraan hoeveel en waar je rijd).
Op deze manier rijd ik alweer 17 jaar met mijn KTM250
Tja, het blijft een KTM