Onderhoud online bijhouden

Is Evernote niet niet zoiets als Google keep?
Leuk voor boodschappenlijstjes enzo, maar volgens mij minder bruikbaar voor dit doel?
 
Als het een heel mooi screensjotje is misschien wel het bestand als template. ;-) Excel kan je ook in de cloud doen. @Deeffox
Ja ik zou 'm ook online kunnen gooien. Heb er nog niet echt behoefte aan omdat mijn pc in dezelfde ruimte staat als waar mijn gereedschap is. Na het klussen (in mijn geval meestal 'klunzen') werk ik het even bij. Het beloofde screenshotje:

Schema.jpg


(I = inspecteren, V = vervangen)
 
Het beloofde screenshotje............................
Toch iets opgestoken van jouw screenshot. Het is zo simpel dat mijn oma het had kunnen bedenken...............:9
Dat is om onderdelen die inmiddels zijn overleden door te strepen. Oude gegevens wil je natuurlijk nog wel eens een keer terug kunnen zien.
 
Toch iets opgestoken van jouw screenshot. Het is zo simpel dat mijn oma het had kunnen bedenken...............:9
Dat is om onderdelen die inmiddels zijn overleden door te strepen. Oude gegevens wil je natuurlijk nog wel eens een keer terug kunnen zien.

:Y
Is zo'n dingetje wat ik van m'n werk meeneem. Naast dat het handig is dat je zaken toch in een lijst behoud, werkt afstrepen soms zo lekker 8)7
 
Ben n.a.v. dit topic nog even in de appstore gedoken en heb net 'Drivvo' geïnstalleerd. Zo op het eerste gezicht wel interessant. Zal het de komende dagen eens in gaan vullen, kijken of het net zo overzichtelijk is als mijn excelletje O-)
 
Ben benieuwd. Ook waar die app z'n data opslaat, want als dat op je telefoon is dan ben je alles kwijt zodra je van telefoon wisselt.
 
Als je in excel iets wil maken zou je het ook met een draaitabel kunnen doen, dan kun je in het ene werkblad alle data invoeren en dan in het andere werkblad een mooi plaatje krijgen waar je gemakkelijk in kunt zoeken. Voor onderhoud aan mijn motor gebruik ik het (nog) niet maar om mijn financiën bij te houden vind ik het erg goed werken.
 
Ben benieuwd. Ook waar die app z'n data opslaat, want als dat op je telefoon is dan ben je alles kwijt zodra je van telefoon wisselt.
Je maakt een account aan dus volgens mij raak je het dan niet kwijt, het zal online opgeslagen worden. Op de site staat uiteraard allerlei info over wat er met je ingevulde content gedaan wordt.
Op de site staat trouwens ook nog een filmpje.
 
Ik wilde een excel bestand toevoegen maar dit lukt niet, xlsx is geen toegestane extensie...
Onderstaand een plaatje van de draaitabel, in het tweede werkblad staan alle gegevens en in dit overzicht kun je dan alles overzichtelijk terugvinden.
Dit is vrij eenvoudig, maar ook dit kun je natuurlijk zo uitgebreid en ingewikkeld maken als je zelf wilt :t

1538464054922.png
 
Ik heb voor mijn XF een onderhouds excel bestandje aangemaakt, en nu heb ik er ook één voor m'n NC, voor toekomstige motoren zou ik dit ook doen.
Staat in een dropbox map zodat ik er altijd aan kan, als ik nu thuis ben of op reis :)

GhcwyFg.jpg


Wie, wat, hoe, waarom, wanneer, hoeveel, waar staat er allemaal op, en lijkt me wel zo overzichtelijk.
Overdraagbaar betekend dat ik het gemarkeerde optieonderdeel kan demonteren en het origineel kan terug plaatsen als ik de motor weer verkoop ;)
 
Laatst bewerkt:
In je Gmailaccount kan je toch online met een excel werken die je van alle kanten kan bewerken?

Teminste, TS kopt met online
 
Tuurlijk; doe ik ook al met Google drive. De screenshot die ik plaatste is van een spreadsheet in Drive.
 
Ik heb Drivvo net ook geïnstalleerd maar wordt er meteen al niet zo blij van. Ten eerste ben je verplicht de kosten van onderhoud in te vullen. Die kosten zullen mij eigenlijk aan mijn derrière oxideren, ik ga niet uitrekenen hoeveel de olie heeft gekost (die flacon van 4L is natuurlijk niet opgeraakt).

En dan van die meldingen...
1538503887.jpg


Zout op zeg! En ja natuurlijk kun je meldingen uitzetten of onderdrukken maar dit is wel een van de redenen dat ik een app dan weet wat overbodig vind.

Ik denk dat ik zelf maar eens iets ga knutselen met m'n minimale PHP/MySQL skillz. :P
 
Meldingen zijn uit te zetten inderdaad ;).
En ik dacht ook dat je een bedrag in moest vullen maar een '0' intikken volstaat ook.
Heb nu zelf best veel info al ingevuld, zelfs ook tankbeurten want daar had ik ook een bestandje van, en dan kan je er best aardige gemiddeldes en grafiekjes uit laten rollen.

Het leuke van het invullen van alle bedragen (ongeveer) vind ik zelf dat ik dus ook alle reiskostenvergoeding invul die ik per maand krijg en dan krijg je ook weer een financieel overzichtje.

De minpunten vind ik irritante banners (maar betaalde versie bestaat ook) en toch eigelijk het feit dat het een app is en dat er geen web-versie van bestaat.

Nu nog enthousiast maar de bodem van m'n telefoon ligt bezaaid met applicaties waar ik ooit enthousiast over was :').
Ik ben dan ook benieuwd naar je eventuele PHP/MySQL-knutselwerkjes :Y.
 
Ik schrijf de datum en de kilometerstand van het op de motor zetten of in de motor zetten product op de kassabon ervan en bewaar deze netjes in een map. Lekker makkelijk om alles terug te vinden.
Doe ik ook :t
Ik houd namelijk alle kassa tickets bij, en noteer later datum en km stand bij het artikel.
Al die bonnen blijven mooi bewaard in een map op chronologische volgorde. Tot de motor de deur uitgaat, dan gaat, indien de nieuwe eigenaar het wil, mee met de motor, indien die dat niet nodig acht, gaan ze daarna de papierbak in.

Daarbuiten heb ik ook verschillende excel bestanden.
Eentje waarin ik al het onderhoud noteer en tot in details beschrijf, ja, zelfs als er een veter in een van de banden gaat, noteer ik datum en km stand (van de motor EN van de betreffende band).
Eentje met alle tankbeurten en bijhorende tank km-standen, die het verbruik uitrekend en op een grafiek zet.
En dan het grootste bestand, eentje met ALLE uitgaven, maar werkelijk ALLE (behalve kledij), bij elke uitgave staat de datum, en een beschrijving van de artikkelen of tankbeurten, helemaal onderaan de kolommen zit een "module" die daarbij de totale kostprijs per km uitrekent, en dus steeds aanpast als ik de huidige km stand aanpas, wat ik doe na elke uitgave.
Ook zitten er per slijtage onderdeel, met name de ketting/tandwielenset, banden, en remblokken, nog extra frames in dat bestand waarin ik na elke vervanging noteer hoelang het vorige onderdeel heeft meegegaan.

Is dat allemaal nodig?
Nee, helemaal niet, maar ik vind het gewoon leuk om te doen *D
 
Ik ben geen held met spreadsheets (en Excel is al helemaal viesbah).
Wat is het verschil tussen spreadsheet en excel? Is dat niet gewoon een andere naam voor hetzelfde?
Ik ben immers geen pc held, maar die bestanden die ik aanmaak voor mezelf, ik voer in bepaalde cellen formulles in om vanalles en nog wat uit te rekenen.
Allemaal gewoon al doende geleerd, terwijl ik, toen ik in 2001 mijn eerste pc kocht, 5 minuten nodig had om mijn naam en adres getypt te krijgen 😁
 
Daarbuiten heb ik ook verschillende excel bestanden.
Eentje met alle tankbeurten en bijhorende tank km-standen, die het verbruik uitrekent en op een grafiek zet.

Is dat allemaal nodig?
Nee, helemaal niet, maar ik vind het gewoon leuk om te doen *D
Ja, je vindt het leuk........? Zeker niet altijd nodig. Zeker vwb brandstof...........:?

Als ik met de motorclub onderweg ben gebruik ik aanmerkelijk meer benzine, dan als ik rustig over dijkjes toer.
Met de club zit ik vaak aan de stuit om (een beetje) mee te kunnen met fietsen die flink wat paarden aan boord hebben. Ik moet het doen met slechts 106.
Rijd ik alleen, genietend van het landschap, dan is het meer tuffen te noemen. Dijkbewoners zullen dan van mij ook geen last hebben.

Je zou dan in de sheet daarom ook moeten aangeven welk soort rit en hoe dat je gereden hebt.
Duidelijk is dat er een aanmerkelijk verschil gaat zijn in benzine-verbruik.
Met volle tank is mijn actieradius tussen ca 250 en 360km. Ach als tank leeg, dan is het gewoon weer volgooien...........................
 
Gewoon een zakboekje (a6) met datums / km stand en uitgevoerd onderhoud / reparatie. Kan het wel moeilijk maken, maar waarom zou je.
 
Ik hou gewoon spritmonitor.de bij, ook voor mijn (lease)auto's.
Dat is ook fijn voor andere mensen die ook het vermoeden hebben dat de zuinigheidslabeltjes en de getallen uit de boordcomputer meer slaan op de kleurbestendigheid van het voertuig bij het wassen dan op het werkelijke verbruik.

Je kan in de webversie ook het onderhoud bijhouden en dat werkt prettig.
Ik heb dit jaren lang in excel bijgehouden, later in speciaal voor voertuigkosten geschreven programma's. Sinds ik deze website ontdekt heb, hou ik de kosten hierin bij en dat werkt goed genoeg voor mij (ik gebruik dus geen fancy epp).

Een onderhoudsschrift werkt ook prettig. Altijd direct terug te vinden, simpel en super gebruiksvriendelijk maar de zoekfunctie is net zo minimaal als bij spritmonitor.
Het schriftje is wel ideaal voor de ware digibeet.
 
Ik hou gewoon spritmonitor.de bij, ook voor mijn (lease)auto's.
Dat is ook fijn voor andere mensen die ook het vermoeden hebben dat de zuinigheidslabeltjes en de getallen uit de boordcomputer meer slaan op de kleurbestendigheid van het voertuig bij het wassen dan op het werkelijke verbruik.

Je kan in de webversie ook het onderhoud bijhouden en dat werkt prettig.
Ik heb dit jaren lang in excel bijgehouden, later in speciaal voor voertuigkosten geschreven programma's. Sinds ik deze website ontdekt heb, hou ik de kosten hierin bij en dat werkt goed genoeg voor mij (ik gebruik dus geen fancy epp).

Een onderhoudsschrift werkt ook prettig. Altijd direct terug te vinden, simpel en super gebruiksvriendelijk maar de zoekfunctie is net zo minimaal als bij spritmonitor.
Het schriftje is wel ideaal voor de ware digibeet.
O maar ze hebben wel een app zie ik. Deze ga ik ook proberen! :t
 
Wat is het verschil tussen spreadsheet en excel? Is dat niet gewoon een andere naam voor hetzelfde?
Ik ben immers geen pc held, maar die bestanden die ik aanmaak voor mezelf, ik voer in bepaalde cellen formulles in om vanalles en nog wat uit te rekenen.
Allemaal gewoon al doende geleerd, terwijl ik, toen ik in 2001 mijn eerste pc kocht, 5 minuten nodig had om mijn naam en adres getypt te krijgen 😁

spreadsheets is van google en is een online variant van excel.
 
ik gebruik de app "brandstof & kosten" geeft een goed inzicht, en heeft export functies naar excel
 
Terug
Bovenaan Onderaan