Onderhoudsvrije accu dood?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Paar weken geleden accu leeggestart na een korte pauze van het motorrijden, sindsdien eigenlijk 2x last gehad van dat ding. Na een dag of wat is er niets aan de hand maar na verloop van een week of twee is de accu gewoon zo goed als leeg. Startmotor komt er nog niet 1x van rond.

Nou vraag ik me af of deze (volgens mij een gelaccu) "kapot" is, of dat er (zonder dat ik met de electriek heb lopen frunnikken) ergens wat weglekt. Mijn gevoel zegt dat die accu gewoon zn beste tijd gehad heeft doordat deze niet aan de druppellader heeft gehangen afgelopen winter.

Dus moet ik een nieuwe halen of wordt het speuren of er wat weglekt?
 
Probeer eerst maar aan de druppellader.
Zie je vanzelf of ie stuk is.

Mijne ook overleden. Onderhoudsvrij en ook niet aan de lader gehad afgelopen winter. Cellen zijn bol gaan staan dus einde oefening.

Nieuwe besteld bij Motozoom voor 25 Euro, gisteren gevuld en na een uurtje startte de fiets weer als vanouds.
 
ik heb em nu aan de lader, en ik verwacht dat ik hem over tien minuutjes wel weer startend heb.. probleem is dat ie dus sowieso na een week of anderhalf weer leeg is..

maarre.. zijn die krengen zo duur dat je 45 euro kan sparen?? ik wilde eigenlijk even langs de motordealer zometeen maar als ik 45 euro kan besparen kunnen die de pot op hehe
 
ik heb em nu aan de lader, en ik verwacht dat ik hem over tien minuutjes wel weer startend heb.. probleem is dat ie dus sowieso na een week of anderhalf weer leeg is..

maarre.. zijn die krengen zo duur dat je 45 euro kan sparen?? ik wilde eigenlijk even langs de motordealer zometeen maar als ik 45 euro kan besparen kunnen die de pot op hehe
Bij motorzaak zou ik 45 euro moeten betalen, maar ligt aan model en/of onderhoudsvrij.
 
ik heb em nu aan de lader, en ik verwacht dat ik hem over tien minuutjes wel weer startend heb.. probleem is dat ie dus sowieso na een week of anderhalf weer leeg is..

maarre.. zijn die krengen zo duur dat je 45 euro kan sparen?? ik wilde eigenlijk even langs de motordealer zometeen maar als ik 45 euro kan besparen kunnen die de pot op hehe


Ik moest bij de motorzaak 85 euro neerleggen voor een yuasa voor mijn cbr. Precies dezelfde was op ebay.de €39, wel nog 9 euro verzendkosten naar nederland. dus 48.
 
Ik moest bij de motorzaak 85 euro neerleggen voor een yuasa voor mijn cbr. Precies dezelfde was op ebay.de €39, wel nog 9 euro verzendkosten naar nederland. dus 48.

Ik ga eecht minder spul bij mijn dealer kopen.. EXACT hetzelfde verhaal hier (OOK een yuasa).. "ja die zijn prijzig.. 80 euro" (ik hijs mn broek weer omlaag want dat ding was me op dat punt afgezakt) zegt ie... kan er een mooi prijsje voor make.. 65 euro.. dus tja maar gedaan heb toch een accu nodig maar ongelofelijk dat dat zoveel scheelt.

Ik moet er binnenkort twee nieuwe banden op hebben maar ik weet niet of ik dat nog wel door de dealer laat doen als ze op een accu al zoveel poen verdienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan