onderuit gegaan,waar was de hulp?

Voor wat het waard is...........

[me]Loeder zou wel stoppen om je te helpen.........[/me]
 
Ik ben vrijdag ook onderuit gegaan, moeite met motor optillen (lag half op stoep half op weg)
En een vrachtwagen die ipv helpt begint te toeteren omdat ie er langs wil...

Stelletje !(@#)&$@!)(&#@!....

Rijd vervolgens een golf nog bijna mijn vriendin omver, omdat ze de weg ff af zet zodat ik mijn motor ff aan de kant kan zetten...
 
trots en schaamte

Ik zwaai niet meer

Goh, ik wist niet dat je als motorrijder verplicht was te stoppen voor anderen als deze met pech staan. Dat iemand dat doet uit zichzelf moet je als 'extraatje' opvatten, maar VERWACHTEN dat ze allemaal voor je stoppen vind ik wel een beetje ver gaan.

Ach, ik ben nog van het oude slag. Wees maar blij als ik stop voor je als je een probleem hebt. Ik zal je dan helpen en als tegenprestatie vraag ik jouw te stoppen als er een ander met pech staat.




wat is er toch gebeurt met de erecode onder motorijders?
 
[me]Z 1000 MUIS stopt zelfs als hij in zijn koekblik zit voor pechmotoren aan de kant van de weg O-) [/me]
 
wat is er toch gebeurt met de erecode onder motorijders?

Vraag me überhaubt af wat er aan de hand is met de verkeersdeelnemer op zich :?
Het is een kwestie van fatsoen om iemand met pech te helpen en helaas ontbreekt dat bij vele... :X

Hoor ze eens klagen als ze zelf staan, maar ondertussen... B|
 
Zwaar klote ja :r . Ze konden toch op z'n minst even informeren of alles OK was en of ze misschien iemand konden bellen. Lijkt me het minste.

Ik heb trouwens een tijdje geleden het omgekeerde meegemaakt. Vriend van me reed achter me en ging onderuit in een bocht. Vooraleer ik het doorhad en omdraaide om te kijken wat er aan de hand was, kwam er al een motorrijder me tegemoet om me te halen. Aangekomen bij de bocht des onheils stonden er al drie andere motorrijders klaar om te helpen. Verder zijn alle motorrijders gestopt, buiten één Ducati-yup. Hulde voor deze motor-toerders in de Duits-Luxemburgse grensstreek :} .
 
nee zkers niet,maar is gloednieuw asfalt,en ging iets TE ,en toen ik met mijn voorwiel iets die lijn pakte ging die.
misschien als ik die lijn niet had geraakt ging et goed,maar ja achteraf lullen is natuurlijk altijd makkelijk.

et is gewoon zo stom,steeds probeer je grenzen te verleggen,nu denk ik echt jezus wt deed je stom,maar op dat moment geeft et me een geweldige kick.niet dat vallen dan,maar als een bocht goed en lekker gaat.
et blijft gewoon een klotegevoel.
 
Heb een keer 25 minuten langs de weg gelegen in een plasje bloed terwijl iedereen vrolijk voorbij reed.De eerste die stopte en mijn bloed zag wilde geen bloed op zijn achterbank.Reed weg en zij dat ie wel een ambulance zou bellen wat ook gebeurd is.Maatschappelijk verschijnsel.Niet kijken ,heb niets gezien,was er niet bij ,LEKKER VEILIG.
Sta je een keer zonder benzine met je Harley krijg je veel claxons en duimen omhoog van collega rijders.

Erecode? dream on.
 
Heb een keer 25 minuten langs de weg gelegen in een plasje bloed terwijl iedereen vrolijk voorbij reed.De eerste die stopte en mijn bloed zag wilde geen bloed op zijn achterbank.Reed weg en zij dat ie wel een ambulance zou bellen wat ook gebeurd is.Maatschappelijk verschijnsel.Niet kijken ,heb niets gezien,was er niet bij ,LEKKER VEILIG.
Sta je een keer zonder benzine met je Harley krijg je veel claxons en duimen omhoog van collega rijders.

Erecode? dream on.

vroegah
 
Ik stop altijd ook kan ik niet altijd helpen maar soms zijn het van die kleine dingen .bv een paar jaar geleden zag ik een man met z,n motor lopen met ongeveer 30 graden ,ik stop en vraag wat is er aan de hand !
Hij zei op eens stopt hij ermee helemaal niks meer heb al 5km lopen duwen.
Het eerste wat ik dacht run/off knop en ja hoor had hij perongeluk tegen aan gezeten ,dus hij kon weer snel weer verder rijden ,dus stop altijd ook al heb je net als ik niet veel verstand van techniek,je weet maar nooit
 
Ik stop altijd ook kan ik niet altijd helpen maar soms zijn het van die kleine dingen .bv een paar jaar geleden zag ik een man met z,n motor lopen met ongeveer 30 graden ,ik stop en vraag wat is er aan de hand !
Hij zei op eens stopt hij ermee helemaal niks meer heb al 5km lopen duwen.
Het eerste wat ik dacht run/off knop en ja hoor had hij perongeluk tegen aan gezeten ,dus hij kon weer snel weer verder rijden ,dus stop altijd ook al heb je net als ik niet veel verstand van techniek,je weet maar nooit
Die was dan toch rijp voor het gesticht.Heb een keer een gast met een fonkelnieuwe Guzzi Cal. langs de weg met de ANWB zien bellen.Zijn hele inlaatspruirstukrubber hing naast zijn fiets.Had ie niet gezien.

Ga vissen!!!
 
Als ik een motorrijder met pech zie staan zou ik ook stoppen.. (met mn blik, keb nog geen motor)

maarja, ik heb nog nooit een motorrijder met pech zien staan.. :?

Ook 'spot' ik weinig MF'ers. wel gek, aangezien ik in de randstad woon, en redelijk vaak buiten kom :P
 
Deze kan wel weer eens op het m-f geplaatst worden. Ga er eens rustig voor zitten:



The Wave
By Tom Ruttan
CYCLE CANADA - APRIL 2002


The bike's passenger seat swept up just enough that I could see over my father's shoulders. That seat was my throne. My dad and I travelled many backroads, searching for the ones we had never found before. Travelling these roads just to see where they went. Never in a rush. Just be home for supper.
I remember wandering down a backroad with my father, sitting on my throne watching the trees whiz by, feeling the rumble of our bike beneath us like a contented giant cat. A motorcycle came over a hill toward us and as it went by, my father threw up his gloved clutch hand and gave a little wave. The other biker waved back with the same friendly swing of his left wrist.
I tapped my father on his shoulder, which was our signal that I wanted to say something. He cocked his helmeted ear back slightly while keeping his eyes ahead.
I yelled, "Do we know him?"
'What?" he shouted.
"You waved to him. Who was it?"
"I don't know. Just another guy on a bike. So I waved."
"How come?"
"You just do. It's important."
Later, when we had stopped for chocolate ice cream, I asked why it was important to wave to other bikers. My father tried to explain how the wave demonstrated comradeship and a mutual understanding of what it was to enjoy riding a motorcycle. He looked for the words to describe how almost all bikers struggled with the same things like cold, rain, heat, car drivers who did not see them, but how riding remained an almost pure pleasure.
I was young then and I am not sure that I really understood what he was trying to get across, but .
It was a beginning. Afterward, I always waved along with my father when we passed other bikers.
I remember one cold October morning when the clouds were heavy and dark, giving us another clue that winter was niding in from just over the horizon. My father and I were warm inside our car as we headed to a friend's home. Rounding a comer, we saw a motorcycle parked on the shoulder of the road. Past the bike, we saw the rider walking through the ditch, scouring the long grasses crowned with a touch of frost. We pulled over and backed up to where the bike stood.
I asked Dad, "Who's that?"
"Don't know," he replied. "But he see to have lost something. Maybe we can give him a hand."
We left the car and wandered through the tall grass of the ditch to the biker. He said that he had been pulling on his gloves as he rode and he had lost one. The three of us spent some time combing the ditch, but all we found were two empty cans and a plastic water bottle.
My father turned and headed back to our car and I followed him. He opened the trunk and threw the cans and the water bottle into a small cardboard box that we kept for garbage. He rummaged through various tools, oil containers and windshield washer fluid until he found an old crumpled pair of brown leather gloves. Dad straightened them out and handed them to me to hold. He continued looking until he located an old catalogue. I understood why my dad had grabbed the gloves. I had no idea what he was going to do with the catalogue. We headed back to the biker who was still walking the ditch.
My dad said, "Here's some gloves for you. And I brought you a catalogue as well."
"Thanks," he replied. I really appreciate it." He reached into his hip pocket and withdrew a worn black wallet.
"Let me give you some money for the gloves," he said as he slid some bills out.
"No thanks," my dad replied as I handed the rider the gloves. "They're old and not worth anything anyway."
The biker smiled. "Thanks a lot." He pulled on the old gloves and then he unzipped his jacket. I watched as my father handed him the catalogue and the biker slipped it inside his coat. He jostled his jacket around to get the catalogue sitting high and centered under his coat and zipped it up. I remember nodding my head at the time, finally making sense of why my dad had given him the catalogue. It would keep him bit warmer. After wishing the biker well, my father and I left him warming up his bike.
Two weeks later, the biker came to our home and returned my father's gloves. He had found our address on the catalogue. Neither my father nor the biker seemed to think that my father stopping at the side of the road for a stranger and giving him a pair of gloves, and that stranger making sure that the gloves were returned, were events at all out of the ordinary for people who rode motorcycles. For me, it was another subtle lesson.
It was spring the next year when I was sitting high on my throne, watching the farm fields slip by when I saw two bikes coming towards us. As they rumbled past, both my father and I waved, but the other bikers kept their sunglasses locked straight ahead and did not acknowledge us. I remember thinking that they must have seen us because our waves were too obvious to miss. Why hadn't they waved back? I thought all bikers waved to one another.
I patted my father on his shoulder and yelled, "How come they didn't wave to us?"
"Don't know. Sometimes they don't."
I remember feeling very puzzled. Why wouldn't someone wave back?
Later that summer, I turned 12 and learned how to ride a bike with a clutch.
I spent many afternoons on a country laneway beside our home, kicking and kicking to start my father's '55 BSA. When it would finally sputter to a start, my concentration would grow to a sharp focus as I tried to let out the clutch slowly while marrying it with just enough throttle to bring me to a smooth takeoff. More often, I lurched and stumbled forward while trying to keep the front wheel straight and remember to pick my feet up. A few feet farther down the lane, I would sigh and begin kicking again.
A couple of years later, my older brother began road racing, and I became a racetrack rat. We spent many weekends wandering to several tracks in Ontario-Harewood, Mosport and eventually Shannonville. These were the early years of two-stroke domination, of Kawasaki green and 750 two-stroke triples, of Yvon Duhamel's cat-and-mouse games and the artistry of Steve Baker.
Eventually, I started to pursue interests other than the race track. I got my motorcycle licence and began wandering the backroads on my own. I found myself stopping along sideroads if I saw a rider sitting alone, just checking to see if I could be of help. And I continued to wave to each biker I saw.
But I remained confused as to why some riders never waved back. It left me with almost a feeling of rejection, as if I were reaching to shake someone's hand but they kept their arm hanging by their side.
I began to canvass my friends about waving. I talked with people I met at bike events, asking what they thought. Most of the riders told me they waved to other motorcyclists and often initiated the friendly air handshake as they passed one another.
I did meet some riders, though, who told me that they did not wave to other riders because they felt that they were different from other bikers. They felt that they were "a breed apart." One guy told me in colourful language that he did not "wave to no wusses.'' He went on to say that his kind of bikers were tough, independent, and they did not require or want the help of anyone, whether they rode a bike or not.
I suspected that there were some people who bought a bike because they wanted to purchase an image of being tougher, more independent, a not-putting-up-with-anyone's-crap kind of person, but I did not think that this was typical of most riders.
People buy bikes for different reasons. Some will be quick to tell you what make it is, how much they paid for it, or how fast it will go. Brand loyalty is going to be strong for some people whether they have a Harley, Ford, Sony, Nike or whatever. Some people want to buy an image and try to purchase another person's perception of them. But it can't be done. They hope that it can, but it can't.
Still, there is a group of people who ride bikes who truly are a "breed apart." They appreciate both the engineering and the artistry in the machines they ride. Their bikes become part of who they are and how they define themselves to themselves alone.
They don't care what other people think. They don't care if anyone knows how much they paid for their bike or how fast it will go. The bike means something to them that nothing else does. They ride for themselves and not for anyone else. They don't care whether anyone knows they have a bike. They may not be able to find words to describe what it means to ride, but they still know.
They might not be able to explain what it means to feel the smooth acceleration and the strength beneath them. But they understand.
These are the riders who park their bikes, begin to walk away and then stop. They turn and took back. They see something when they look at their bikes that you might not. Something more complex, something that is almost secret, sensed rather than known. They see their passion. They see a part of themselves.
These are the riders who understand why they wave to other motorcyclists. They savour the wave.
It symbolizes the connection between riders, and if they saw you and your bike on the side of the road, they would stop to help and might not ask your name. They understand what you are up against every time you take your bike on the road-the drivers that do not see you, the ones that cut you off or tailgate you, the potholes that hide in wait. The rain. The cold.
I have been shivering and sweating on a bike for more than 40 years. Most of the riders that pass give me a supportive wave. I love it when I see a younger rider on a "crotch rocket" scream past me and wave. New riders carrying on traditions.
And I will continue in my attempts to get every biker just a little closer to one another with a simple wave of my gloved clutch hand. And if they do not wave back when I extend my hand into the breeze as I pass them, I will smile a little more. They may be a little mistaken about just who is a "breed apart."
 
Als ik een motorrijder met pech zie staan zou ik ook stoppen.. (met mn blik, keb nog geen motor)

maarja, ik heb nog nooit een motorrijder met pech zien staan.. :?

Ook 'spot' ik weinig MF'ers. wel gek, aangezien ik in de randstad woon, en redelijk vaak buiten kom :P
zITTEN ALLEMAAL TE INTERNETTEN.

Fokking caps lock
 
@De Highlander: :}

@Alf: Tja, da's logisch, moeten ze niet werken? heheh.. ach.. als ik in ut voorjaar een motortje koop, dan zal ik vast wel meer MF'ers zien.

Keb trouwens wel een MF stikkah op mn BLIK maar volgens mij is die nog nooit iemand op gevallen.. ach... :z
 
Ik ben vrijdag ook onderuit gegaan, moeite met motor optillen (lag half op stoep half op weg)
En een vrachtwagen die ipv helpt begint te toeteren omdat ie er langs wil...

Stelletje !(@#)&$@!)(&#@!....

Rijd vervolgens een golf nog bijna mijn vriendin omver, omdat ze de weg ff af zet zodat ik mijn motor ff aan de kant kan zetten...
Nog los van die hufters best kl '( te voor je Kaas, zelf (beiden?) helemaal OK? En schade nog te behappen? Stoeprandjes komen vaak hard aan...
 
Ik ken het! *D
En ik had mn pak zelfs al uit gedaan en stond ik daar in mn naakte body te zweten en nog steeds niemand stoppen he.


Komt omdat je nc30 KEREL bent.... was je nc30 CHICK en je stond in je blote body te zwaaien............
 
Toen ik onderuit was gegaan stopte er gelijk 2 auto's
die hielpen met de motor overeind zetten, beleven erbij totdat
ik gebeld had met mijn pa en hij eraan kwam.
Toen stopte er nog een motorrijder (de 1e en enige motorrijder die langskwam) en die bleef erbij totdat mijn vader erwas.

De enige die doorreden waren 2 motoragenten, die gingen het fietspad op om achter scooters aan te gaan. Terwijl ze me in de middenberm zagen zitten met een motor die total loss was! :r :r

Het kan dus ook anders!

Oja, de politie is wel je beste vriend verder :r
 
gister zag ik ook een motorrijder staan op de vluchtstrook.
Ik gestopt en gevraagt of hij panne had maar hij moest alleen maar even bellen.
hij bedankte mij dat ik stopte en ik ben toen doorgereden.

ik vind niet dat je verplicht bent om te stoppen maar het zou wel gewoon normaal moeten zijn om een mede motorrijder te helpen,anders kun je net zo goed ook stoppen met zwaaien.

ik vind dat ik mijn goede daad weer heb gedaan O-) en ik hoop dat als ik een keer met panne sta dat iemand mij ook komt helpen.
 
Vooral blijven groeten.

De mannen in korte broek en korte hemdsmouwen, een dikke pan, fjr 1300 of BMW onder de kont, groeten, da kunnen ze goed, maar stoppen...... Daar steek ik zelfs mijn poot nie voor op.

(mannekes, ik ben gefrustreerd, stond daarnet voor de lichten naast 2 van die dikke toerbuffels...en zwaaien maar dat die deden....met een blote vette bierbuik gehuld in een jeansjasje zonder mouwen....mijn antwoord:"warm in zo'n pakkie en handschoenen"...ben dan ook maar ne simpele werkmens....gelukkig werd het groen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan