Vroegerrr was alles Beterrrt

driver

Desert X & Multistrada 1100 S
18 dec 2003
9.244
325
Ede
In het Safe topic poste ik dit omdat daar wat nostalgie tevoorschijn kwam zag ik.
En met mijn 46 jaar motorrijden nu en inmiddels 65 jaar dacht ik spontaan..Ja vroeger was alles beter (op Motor gebied)

Maar waarom?

Tsja..Daar gaan we wslijk wel over dim en dammen hier verwacht ik.

(Ps..in de aanhef staat Beterrrt ipv Beterrr..Die t hoort er dus niet bij )
 
Mijn emotie vertelt me dat mij oude Suzuki GT750 vroeger beter was dan de huidige motoren, verstandelijk weet ik dat het niet waar is. Toch hou ik me vast aan het plezier dat ik heb gehad met de GT750, dat is zoveel leuker dan de verstandelijk benadering.
Vermoedelijk was jouw staat van onderhoud destijds zoveel beter dan nu dat je in elk opzicht gelijk heb.

Stukje projectie mijnerzijds 😉
 
In het Safe topic poste ik dit omdat daar wat nostalgie tevoorschijn kwam zag ik.
En met mijn 46 jaar motorrijden nu en inmiddels 65 jaar dacht ik spontaan..Ja vroeger was alles beter (op Motor gebied)

Maar waarom?

Tsja..Daar gaan we wslijk wel over dim en dammen hier verwacht ik.

(Ps..in de aanhef staat Beterrrt ipv Beterrr..Die t hoort er dus niet bij )
Tief pouten hoor en bei duh leeff teit dus trekhet je neit aan.
 
Vermoedelijk was jouw staat van onderhoud destijds zoveel beter dan nu dat je in elk opzicht gelijk heb.

Stukje projectie mijnerzijds 😉
Leeftijd komt met gebreken. Al moet ik zeggen dat de huidige gebreken bij tinnitus en snurken zijn gebleven en oh ja, ook m'n gehoor is door 40+ jaren motorrijden (30 jaar zonder oordopjes) naar de klo&_€#ten . Verder is mijn staat van onderhoud nog ernstig op order. Maar, ik zie je punt wel.
 
Laatst bewerkt:
het is een bewezen feit dat vroegahh dingen werden gemaakt om heel te blijven en reparabel te zijn..., terwijl de huidige productie draait om weggooien na een paar jaar en reparaties die onrendabel zijn.... simpelweg omdat dan de verkoopcijfers omhoog gaan

ik hoop een beetje dat dat niet voor motorfietsen e.d. geldt... maar ook daar zit steeds meer electronica in... die alleen maar vervangen kan worden.
 
het is een bewezen feit dat vroegahh dingen werden gemaakt om heel te blijven en reparabel te zijn..., terwijl de huidige productie draait om weggooien na een paar jaar en reparaties die onrendabel zijn.... simpelweg omdat dan de verkoopcijfers omhoog gaan

ik hoop een beetje dat dat niet voor motorfietsen e.d. geldt... maar ook daar zit steeds meer electronica in... die alleen maar vervangen kan worden.
Inderdaad, daarom gaat een koppeling nu 150.000 km mee ipv 30.000. Zijn versleten zuigers een zeldzaamheid en is de interval van oliebeurtjes en kleppen stellen verveelvuldigd.
 
Vooropgesteld dat de huidige motoren qua betrouwbaarheid en veiligheid ect veel beter zijn dan vroeger en dat internet zorgt er ook voor dat we hier kunnen posten en die TT 550 brengt me meestal probleemloos op de plek waar ik wil zijn maar toch...

Die rit in 1978 naar Voss in Oss bijvoorbeeld omdat je in het blad Motor iets had gezien.
Je belde nog ouderwets met een draaischijf of heel misschien druktoetsen en het antwoord was...Ja hoor dat hebben we nog.
Twee uur onderweg met verkeerd rijden en zoeken natuurlijk om ter plekke te constateren dat die jas er niet uitzag.
Of die laarzen toch te stug waren.
Maar je had weer onbekende plekken onderweg gezien want hoevaak kwam je daar nou en weer thuis gekomen las je weer een andere advertentie dus de dagen erop maar richting het nieuwe onbekende en altijd weer gokken of iets je leek of niet leek.
En zo kunnen we denk ik wel eea hier gaan neermikken over onze ervaringen van vroegerrrr .
 
Inderdaad, daarom gaat een koppeling nu 150.000 km mee ipv 30.000. Zijn versleten zuigers een zeldzaamheid en is de interval van oliebeurtjes en kleppen stellen verveelvuldigd.
Zelfde geldt overigens voor auto's. In de jaren 70/80 waren auto's met een ton echt oud. Nu koop je met een gerust hart een auto met 2 ton op de klok.
 
Maar 65 zeg jezus. Zoals Jamie Foxx zei " kan je daar niet dood aan gaan" 😉 .

" Had ik die nog maar " vind ik de.... minst kloppende opmerking over oude motorfietsen.

Nee, was je nog maar die leeftijd met die motor, maar dan zonder wat je er zelf aan zou verkloten de maanden erop met dezelfde verkering voordat je erachter kwam wat manisch depressief betekent.

Ja, als het een goed ding was geweest en ook al die jaren goed onderhouden was geweest ware het niet dat je al dat geld had opgezopen.

Aan de andere kant, je kan ook een:
image.jpeg

kopen die nog lekijker is dan een gesmolten zetpil, liefst in deze ' badkamer waar het stinkt naar poep ' blauw/ grijs.
 
koppeling van mijn motor is ook pas 1 keer versleten geweest en met dik 250.000km draait ze nog vrolijk met de originele zuigers en cylinders... bouwjaar? 1985

maar daarom zei ik ook dat ik niet kon oordelen over motorfietsen, maar nogmaals zeker in de consumenten electronica is het een bewezen feit.. (claimen diverse consumenten organisaties)
 
Zelfde geldt overigens voor auto's. In de jaren 70/80 waren auto's met een ton echt oud. Nu koop je met een gerust hart een auto met 2 ton op de klok.
Zo stond ik met m'n ogen te klapperen, als dat kan, toen 'men zei' ( das een gevaarlijke hè 😉) dat HD verwachtte dat de levensduur van hun motorblokken van 104.000 km naar hooguit 98.000 km zou dalen door de introductie van multi grade olie.
Verwachte levensduur gaat het nou even om ....
 
maar daarom zei ik ook dat ik niet kon oordelen over motorfietsen, maar nogmaals zeker in de consumenten electronica is het een bewezen feit.. (claimen diverse consumenten organisaties)
Oh dat zal zeker. Hoe veel beter was jouw mobiel uit eind jaren 80 dan je huidige?:P

Edit:
Of beter gezegd: Jouw in de broekzak draagbare PC met duizenden malen de rekenkracht van de complete NASA die tevens kan bellen en levensecht scherp kan fotograferen.
 
Uiteraard zijn er uitzonderingen, kwa Audi liever een 1994 dan een 2014.
Maar door de regel genomen zijn we er kwa betrouwbaarheid aardig op vooruit gegaan.
Alsof mensen die niet weten hoe een staafmixer werkt een audi 100 kiezen ipv een RS3 😉 .
Maarre Motor Forum hè.
En nou niet zeggen dat ik over BMW begon 😉
 
Oh dat zal zeker. Hoe veel beter was jouw mobiel uit eind jaren 80 dan je huidige?:P
geen idee, toen had ik geen mobiel.... feit is wel dat ik mijn huidige mobiel (refurbished S3) niet eens zelf open kan schroeven om de accu te vervangen... schijn met apple telefoons ook niet te kunnen zonder tussenkomst van een dealer etc etc

ik ben nu eenmaal zo'n beetje autistje.... je moet toch alles zelf kunnen repareren???
 
Terug
Bovenaan Onderaan