Autisten op een rijtje, alles geordend.

Geweldig!
Wat een openhartige inzichten worden hier verschaft. Die gaan mij zeer helpen om mijn leerlingen beter voor te bereiden op hun weg naar zelfstandig rijden.
Hele grote dank hiervoor!
:Y:t
Ben je rijinstructeur? Ik heb het rijbewijs gehaald in de tijd van de proefvergunningen, dat is al een hele tijd geleden. Eerst het motorrijbewijs, dat had ik na slechts 8 lessen. Behaalde dat in 1983. Na een jaar of 2 mijn autorijbewijs gehaald, mijn vriendin had er op aangedrongen. Die was het zat om in weer, wind, sneeuw en ijzel bij me achterop te zitten.
 
Ben je rijinstructeur? Ik heb het rijbewijs gehaald in de tijd van de proefvergunningen, dat is al een hele tijd geleden. Eerst het motorrijbewijs, dat had ik na slechts 8 lessen. Behaalde dat in 1983. Na een jaar of 2 mijn autorijbewijs gehaald, mijn vriendin had er op aangedrongen. Die was het zat om in weer, wind, sneeuw en ijzel bij me achterop te zitten.
Yep, ben rijinstructeur.
Nu nog B, later dit jaar ook A.
 
Jullie weten toch wel dat drang / dwang (obsessie) naar georderdheid niet altijd autisme is, (hersenziekte) maar wel vaak een neurose en dat is een zenuwstoornis, die in tegenstelling tot autisme, wel door psychotherapie (gedragsverandering) te verhelpen is. Ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking heeft daadwerkelijk autisme. :P
 
Voor mij is dit ook bekend. Ik ging vroeger heel graag naar concerten, festivals en zo. Maar de laatste 20 jaar werd het eigenlijk erger, die mensenmassa's. Dat trek ik gewoonweg niet meer.
Vroeger wel echter. Raar dat het door de jaren heen zo geworden is eigenlijk, vroeger draaide ik in de jongerensoos elke zaterdag avond de metal, was echt altijd heel gezellig! En nu moet ik er niet aan denken het te doen..
ook concerten ga ik niet heen meer, mij te druk, dan voel ik me zeer ongemakkelijk, ondanks dat iedereen daar eigenlijk daar net als ik er voor zijn plezier is.
Heeft dat ook niet een beetje met leeftijd te maken (niet lullig bedoeld); als je ouder wordt ga je toch anders tegen zaken aankijken, en je lol ook uit andere dingen halen.
 
Ik heb geen idee of ik het echt heb.
Ben wel eens zo genoemd of uitgescholden.

En eerlijk gezegd herken ik me wel in sommige van de kenmerken.
 
Hmmm.
Ik heb wel dat ik ontzettend zuinig ben op m'n motor(en). Op het idiote af
Dat heb ik dus ook; het is wel al minder dan vroeger (dan ging ik alleen rijden bij een strakblauwe lucht, want als het zou gaan regenen moest ik dat ding weer spic en span hebben); tegenwoordig ga ik daar wat makkelijker mee om: na een rit een lapje erover tegen de insecten, en 2x per jaar goed wassen/poetsen.
 
Ik ben best netjes en geordend; ook in mijn werk was ik altijd gestructureerd bezig; maakt mij dat een autist? Ik vind zelf van niet; ik ben sowieso niet van het labelen van mensen. Het lijkt tegenwoordig wel of iedereen ADHD, ADD of PDD-NOS labeltjes opgeplakt krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Zoals welke dingen ?
Hmm ...

Jullie weten toch wel dat drang / dwang (obsessie) naar georderdheid niet altijd autisme is, (hersenziekte) maar wel vaak een neurose en dat is een zenuwstoornis, die in tegenstelling tot autisme, wel door psychotherapie (gedragsverandering) te verhelpen is. Ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking heeft daadwerkelijk autisme. :P
Hier noem je autisme een hersenziekte. Of ik moet de bedoeling in je schrijfsel volkomen verkeerd interpreteren, wat ook mogelijk is. Leg eens uit wat je precies bedoeld, alsjeblieft.
 
Als ik een foto van mijn hobbyruimte plaats, moeten er hier een paar aan de zuurstof vrees ik.

Ik troost me met de gedachte dat creatievelingen graag chaos om zich heen hebben :)
(wat waarschijnlijk bullshit is)
Nou…kom maar op met die foto :P
 
Hmm ...


Hier noem je autisme een hersenziekte. Of ik moet de bedoeling in je schrijfsel volkomen verkeerd interpreteren, wat ook mogelijk is.
Precies, dat zijn dus geen dingen, die hersenziektes zijn, alleen in deze context, en onderwerp van dit topic, autisme.
 
Precies, dat zijn dus geen dingen, die hersenziektes zijn, alleen in deze context, en onderwerp van dit topic, autisme.
Dan heb ik je schrijfsel verkeerd geïnterpreteerd (en had je het misschien ietsje duidelijker kunnen verwoorden om dat te helpen vermijden).

Het een ziekte noemen maak men mij altijd vrij defensief mee.
 
Nou…kom maar op met die foto :P
Haha nee echt niet! :N
De schaamte is te groot.

Ik hou zo ontzettend van orde en netheid dat ik bijna Duitser zou kunnen zijn.
Zo snap ik ook heel goed het nut van dingen op een vaste plek. Dat zie en merk je op een platform in de Noordzee, bij de indeling van brandweerwagens, werkplaatsen, cockpits, etc. Het scheelt (soms héél kostbare) tijd, in sommige gevallen voorkomt het fouten en het bespaard ook nog eens. Ik koop nog wel eens iets bij bv. de bouwmarkt waarvan ik vrij zeker weet dat ik het heb, maar waar…?

Het probleem bij mij is niet zozeer het opruimen, maar het opgeruimd houden.
Dat lukt me slecht en moet me er echt toen zetten. Ik waardeer daarom de foto’s hier des te meer, dat geeft me energie om het ook weer op te pakken :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan