Vroegerrr was alles Beterrrt

Op motor gebied ?
M'n XL500S is net zo oud als ik zelf ben , rij ook een oud hok dagelijks voor de meeste ( 2001 ) Varadero.

En ja, hoewel de XL meer karakter heeft ( nukkig, kut remmen , humeurig als een ongesteld wijf zonder chocola ) is
het lastig op dat ding te rijden zonder grijns op je waffel.
Je ziet geen fuck in het donker want 6 volt.
Niet vooruit te branden , tenzij van 0 tot 80 want dat doet ie op z'n achterwiel.. en dan is t ook "op"
Harder als 110 wil je niet, dan rammelen je oogballen uit je kassen en denk je dat het frame opgeeft .
Remmen ? ha.. nee... hij vertraagd een beetje als je vol in knijpt en paniek-stampt op die achterrem.
Een klein beetje sneller "vertragen" moet je toch echt op de motor doen.. en verder hopen op t beste .

Moet ook wel, want die grijns zit er ook van de pijn aan je poot omdat je met je poot van de kickstart afgleed en hij
je een leuke vleeswond heeft bezorgd :)

Zweten van genot doe je ook, want op een warme dag krijg je vapor lock voor een stoplicht en mot je een kwartier
in de zon staan wachten tot ie weer werkt..

Die Varadero ?
Knoppie.. starten.. rijden.. klaar :)
Stopt alleen als je vergeet te tanken ( weet ik van een vriend ) ,
Rij 800+ km op een dag om er fris vanaf te stappen ( wel 2x tanken, want zuipschuit ) , om dan aan t bier te gaan
zonder dat je de hele avond je ballen niet kan voelen van het trillen .
( in tegenstelling tot de XL , waar je na 100km al denk een meisje te zijn )


Doe mij maar een moderne fiets voor al het andere als een masochist zijn die zichzelf graag martelt om lol te hebben.




maar morgen geven ze droog weer af, toch maar effe een rondje met die XL doen :)
 
Op motor gebied ?
M'n XL500S is net zo oud als ik zelf ben , rij ook een oud hok dagelijks voor de meeste ( 2001 ) Varadero.

En ja, hoewel de XL meer karakter heeft ( nukkig, kut remmen , humeurig als een ongesteld wijf zonder chocola ) is
het lastig op dat ding te rijden zonder grijns op je waffel.
Je ziet geen fuck in het donker want 6 volt.
Niet vooruit te branden , tenzij van 0 tot 80 want dat doet ie op z'n achterwiel.. en dan is t ook "op"
Harder als 110 wil je niet, dan rammelen je oogballen uit je kassen en denk je dat het frame opgeeft .
Remmen ? ha.. nee... hij vertraagd een beetje als je vol in knijpt en paniek-stampt op die achterrem.
Een klein beetje sneller "vertragen" moet je toch echt op de motor doen.. en verder hopen op t beste .

Moet ook wel, want die grijns zit er ook van de pijn aan je poot omdat je met je poot van de kickstart afgleed en hij
je een leuke vleeswond heeft bezorgd :)

Zweten van genot doe je ook, want op een warme dag krijg je vapor lock voor een stoplicht en mot je een kwartier
in de zon staan wachten tot ie weer werkt..

Die Varadero ?
Knoppie.. starten.. rijden.. klaar :)
Stopt alleen als je vergeet te tanken ( weet ik van een vriend ) ,
Rij 800+ km op een dag om er fris vanaf te stappen ( wel 2x tanken, want zuipschuit ) , om dan aan t bier te gaan
zonder dat je de hele avond je ballen niet kan voelen van het trillen .
( in tegenstelling tot de XL , waar je na 100km al denk een meisje te zijn )


Doe mij maar een moderne fiets voor al het andere als een masochist zijn die zichzelf graag martelt om lol te hebben.




maar morgen geven ze droog weer af, toch maar effe een rondje met die XL doen :)
Mooi verhaal.
Maar die XL was vroeger wel een baas hè samen met de XT 500 en iets minder vondt ik de DR 500 .
Heb zelf wat XT 500 en een XT 550/600/660 gehad maar die zijn nu natuurlijk achterhaald door het moderne spul.
Maar naarmate ik ouder wordt denk ik meer terug aan de tijden dat ik bijvoorbeeld met een XT 500 naar Praag reedt toen de muur er nog was,Met een VT500C met Duo naar voormalig Joegoslavië of een 750 F1 naar Luxemburg een dagje heen en weer en dat ging allemaal prima toen.
En die motoren deden het altijd hè.
Ach ja..vroeger..😂
 
Mooi verhaal.
Maar die XL was vroeger wel een baas hè samen met de XT 500 en iets minder vondt ik de DR 500 .
Heb zelf wat XT 500 en een XT 550/600/660 gehad maar die zijn nu natuurlijk achterhaald door het moderne spul.
Maar naarmate ik ouder wordt denk ik meer terug aan de tijden dat ik bijvoorbeeld met een XT 500 naar Praag reedt toen de muur er nog was,Met een VT500C met Duo naar voormalig Joegoslavië of een 750 F1 naar Luxemburg een dagje heen en weer en dat ging allemaal prima toen.
En die motoren deden het altijd hè.
Ach ja..vroeger..😂
Ik heb twee keer een XL500 gehad. Zou er nog wel eentje willen hebben nu. Of zo’n lief XT-tje van 250 cc, of een 350. Allemaal leuk spul.
 
Die van mij gaat nooit meer weg :)
Heb op die motor leren rijden .

Wat op zich ook wel een leuk "verhaal" is, ging uiteindelijk toch maar eens m'n rijbewijs halen .

1e rijles .. "ja , we gaan een rondje rijden" .. waarop ik blijkbaar erg opvallend het zoeken was op die CB hoe de fuck
ik hem gestart krijg want ik zie de kickstart niet en de decompressie hendel zit niet aan t stuur zo te zien.

Waarop de instructeur grijnzend vertelde dat je tegenwoordig gewoon op een knopje kan drukken . "hoe luxe!"

Dat was ruim 10 jaar terug ofzo :)

Opvolgend in gesprek ( hij bleek de motor te herkennen waarop ik reed ) , ohhh.. dan ga jij nog een keer leuk op je
waffel met pionnen rijden... wedden ? :)

Wat ik ook deed, want.. uiteraard "te ver" gaan.. en die XL vang je gewoon op met je knie met z'n wat... 150 kilo ?

Ja.. als je dat met een CB probeert gaat dát natuurlijk net effe niet op :+ * plop, daar lag ik op m'n muil *
 
Vroeger heb ik gelukkig meegemaakt, motorrijden vanaf ‘73……en nu zie onderschrift.

Kortom, alles meegemaakt en nu genieten op mijn manier op mijn keuze motorfietsen. En wat de rest denkt zal mij een reet roesten….. _O-

Ohja, vanmorgen motorjeans voor mijn zoon kopen want hij mag nu de openbareweg op met lesmotor…:+ Kan ik als bejaarde dat nog aan hem meegeven….;)
 
Vroeger heb ik gelukkig meegemaakt, motorrijden vanaf ‘73……en nu zie onderschrift.

Kortom, alles meegemaakt en nu genieten op mijn manier op mijn keuze motorfietsen. En wat de rest denkt zal mij een reet roesten….. _O-

Ohja, vanmorgen motorjeans voor mijn zoon kopen want hij mag nu de openbareweg op met lesmotor…:+ Kan ik als bejaarde dat nog aan hem meegeven….;)
Dan rij je vijf jaar langer dan mij motor.
Wat je nu qua keuzes rijdt zie of weet ik ffe niet maar je opmerking wat de rest denkt...Zo denk ik mijn leven lang al.
Zoon, motorjeans dus ook motorrijden is mooi 👍.

Mijn twee dochters rijden geen motor.1 schoonzoon wel maar heel weinig.
 
Die van mij gaat nooit meer weg :)
Heb op die motor leren rijden .

Wat op zich ook wel een leuk "verhaal" is, ging uiteindelijk toch maar eens m'n rijbewijs halen .

1e rijles .. "ja , we gaan een rondje rijden" .. waarop ik blijkbaar erg opvallend het zoeken was op die CB hoe de fuck
ik hem gestart krijg want ik zie de kickstart niet en de decompressie hendel zit niet aan t stuur zo te zien.

Waarop de instructeur grijnzend vertelde dat je tegenwoordig gewoon op een knopje kan drukken . "hoe luxe!"

Dat was ruim 10 jaar terug ofzo :)

Opvolgend in gesprek ( hij bleek de motor te herkennen waarop ik reed ) , ohhh.. dan ga jij nog een keer leuk op je
waffel met pionnen rijden... wedden ? :)

Wat ik ook deed, want.. uiteraard "te ver" gaan.. en die XL vang je gewoon op met je knie met z'n wat... 150 kilo ?

Ja.. als je dat met een CB probeert gaat dát natuurlijk net effe niet op :+ * plop, daar lag ik op m'n muil *
Mooi verhaal weer.
Achteraf gezien had ik ook wat motoren moeten houden maar geldgebrek en geen plek was meestal de reden dat ze weggingen.
Dus een motor weg voor een andere bedoel ik.
De laatste 25 jaar had en heb ik meestal Twee of Drie motoren waarvan de laatste 6 jaar ook wat nieuwe Ducati Multistrada Enduro modellen.
En vlgde week komt er een nieuwe Desert X.
Het kan nu allemaal makkelijker dan Vroeger dus op dat punt was vroeger niet beter maar als motor liefhebber maakt het mij geen ruk uit of ik een motor van 2 k rijdt of van 25 k zeg maar.
Vindt veel motoren gewoon mooi dus daarom switch ik ook regelmatig zolang het nog kan.
 
Ik heb twee keer een XL500 gehad. Zou er nog wel eentje willen hebben nu. Of zo’n lief XT-tje van 250 cc, of een 350. Allemaal leuk spul.
Xt 250 ook even gehad en xl 250 had mijn ex vrouw een poosje.
Suzuki sp 370 beviel ook prima maar ja..die werd uiteraard weer ingeruild voor iets anders nvt.

Kocht een keertje een Yamaha DT 175 tweetakt.
Op weg naar huis al problemen en even later vastgelopen.
Die kerel waar ik van kocht wist natuurlijk nergens van.
Beetje stampij geschopt en wat geld terug gehad maar die DT gelijk weggedaan voor wat anders bij Gijs van Dijk in Ede waar ik altijd kwam.
Voorheen Teunissen.
 
Dan rij je vijf jaar langer dan mij motor.
Wat je nu qua keuzes rijdt zie of weet ik ffe niet maar je opmerking wat de rest denkt...Zo denk ik mijn leven lang al.
Zoon, motorjeans dus ook motorrijden is mooi 👍.

Mijn twee dochters rijden geen motor.1 schoonzoon wel maar heel weinig.
En geslaagd voor jeans……en jas met protectie….was wel duurder uitgevallen maar ook hier…geld kan ik niet ‘meenemen’….;)
 
Leeftijd komt met gebreken. Al moet ik zeggen dat de huidige gebreken bij tinnitus en snurken zijn gebleven en oh ja, ook m'n gehoor is door 40+ jaren motorrijden (30 jaar zonder oordopjes) naar de klo&_€#ten . Verder is mijn staat van onderhoud nog ernstig op order. Maar, ik zie je punt wel.
Ik schud je de hand, ook 40+ jaren rijden en uiteraard veel zonder oordoppen in het begin, je hoorde (!) ook niets in die tijd over doppen op de motor.
Nu ook tinnitus en hoge tonen zijn weg -O-
Sommige dingen moet je me niet vertellen, dan ga ik nog meer balen en vervloek ik mezelf nog meer dat ik die motor ooit weg heb gedaan. Het allerdomste wat ik ooit gedaan heb, en geloof me, ik heb in mijn 60 jaar veel, heel veel domme dingen gedaan.
Ik heb in 81-82 lopen leuren met een Z1 900 kwaak, kon dat ding letterlijk niet aan de straat stenen kwijt B| voor een habbekrats verkocht.
Ik zie ze nu wel eens te koop nu 😱
De 6 cyl CBX was wel weer een hele belevenis, maar rijden wilde die niet, man wat een slechte wegligging en onderstuur. Daarnaast remmen? niet nodig toch _O- (2 gehad, doen het nu ook leuk in de markt) De kwaak was echt zoveel beter toen.

Nu als 60+ oudje lekker op de EV :] en die rijd serieus ok, ruim 3 jaar alweer, time flies.
Vroeger alles beter?
Niet dus, voorlichting over gehoorbeschadiging veel beter, goede oordoppen, stille helmen.
En mijn EV stuurt, rijd en remt beter.
 
Ik schud je de hand, ook 40+ jaren rijden en uiteraard veel zonder oordoppen in het begin, je hoorde (!) ook niets in die tijd over doppen op de motor.
Nu ook tinnitus en hoge tonen zijn weg -O-

Ik heb in 81-82 lopen leuren met een Z1 900 kwaak, kon dat ding letterlijk niet aan de straat stenen kwijt B| voor een habbekrats verkocht.
Ik zie ze nu wel eens te koop nu 😱
De 6 cyl CBX was wel weer een hele belevenis, maar rijden wilde die niet, man wat een slechte wegligging en onderstuur. Daarnaast remmen? niet nodig toch _O- (2 gehad, doen het nu ook leuk in de markt) De kwaak was echt zoveel beter toen.

Nu als 60+ oudje lekker op de EV :] en die rijd serieus ok, ruim 3 jaar alweer, time flies.
Vroeger alles beter?
Niet dus, voorlichting over gehoorbeschadiging veel beter, goede oordoppen, stille helmen.
En mijn EV stuurt, rijd en remt beter.
Nog ff doorspammen met dat ev ding man, ik word bijna enthousiast :t t komt langzaam ,maar zo ben ik *D
 
Nog ff doorspammen met dat ev ding man, ik word bijna enthousiast :t t komt langzaam ,maar zo ben ik *D
Och met de leeftijd ben ik ook veranderd, dat zullen de meeste wel hebben.

Toen ik jong was, was ik zeer blij met mijn 6 cyl CBX en dan vooral dat ding in de toeren jagen, die sound, ik genoot er van.
Dat was dan ook het enige, wegligging beroerd, remmen zeg maar niet, benzine zuipen en olie nog veel meer.
24 klepjes en beroerde seals. Eigenlijk was het een onding, maarja die sound 🥰
(ik had wel eens heimwee naar de kwaak bij snellere ritjes)

Nu hecht ik meer waarde aan goede remmen en wegligging :t en het geluid boeit niet meer (eeuh welk geluid 8)7)
Het moet gewoon lekker rijden, de VFR 1200X die ik hier voorhad deed dat ook.
Motoren zijn sowieso veel beter op rij en remgebied dan vroeger.
 
Ik schud je de hand, ook 40+ jaren rijden en uiteraard veel zonder oordoppen in het begin, je hoorde (!) ook niets in die tijd over doppen op de motor.
Nu ook tinnitus en hoge tonen zijn weg -O-

Ik heb in 81-82 lopen leuren met een Z1 900 kwaak, kon dat ding letterlijk niet aan de straat stenen kwijt B| voor een habbekrats verkocht.
Ik zie ze nu wel eens te koop nu 😱
De 6 cyl CBX was wel weer een hele belevenis, maar rijden wilde die niet, man wat een slechte wegligging en onderstuur. Daarnaast remmen? niet nodig toch _O- (2 gehad, doen het nu ook leuk in de markt) De kwaak was echt zoveel beter toen.

Nu als 60+ oudje lekker op de EV :] en die rijd serieus ok, ruim 3 jaar alweer, time flies.
Vroeger alles beter?
Niet dus, voorlichting over gehoorbeschadiging veel beter, goede oordoppen, stille helmen.
En mijn EV stuurt, rijd en remt beter.
Allemaal leuk wat betreft gehoorbeschadiging en Stille helmen ect maar vroeger deedt je het met er was dat er nu op veel punten dingen verbeterd zijn klopt uiteraard.
Maar mijn vroeger was beter startpunt ging eigenlijk meer over de tijd dat motorrijden heel anders en ongedwongen was in tegenstelling tot nu.
Weinig tot geen cameraas, Veel harder kunnen rijden en minder dikke prenten en vooral veel minder gezeur en gedram dan nu dankzij internet onder andere.
Daarnaast zijn de wegen nu veel beter maar zijn de maximale snelheden overal verlaagd.
Motorrijders en sters van heden leren en rijden ook heel anders motor zie ik regelmatig.
Tis gewoon niet meer zoals ut was hier ooit.
Jammer?.. Aan de ene kant wel maar met mijn Nieuwe of nieuwere motoren vermaak ik me ook prima meestal.
Rijden in Nederland...veel minder als vroeger mede door de hoge kosten als je te hard rijdt.
En dat te hard rijden is iets waar ik mee opgegroeid ben dat maakte motorrijden ooit leuk onder andere.
En ja..Een motor op stroom heb ik ook naar gekeken en een keer gereden in Leusden dacht ik.Energica dat was leuk zowaar en een Ribelle vindt ik ook fraai eerlijk is eerlijk.

Maar toch weer een nieuwe benzine motor gekocht.
 
Allemaal leuk wat betreft gehoorbeschadiging en Stille helmen ect maar vroeger deedt je het met er was dat er nu op veel punten dingen verbeterd zijn klopt uiteraard.
Maar mijn vroeger was beter startpunt ging eigenlijk meer over de tijd dat motorrijden heel anders en ongedwongen was in tegenstelling tot nu.
Weinig tot geen cameraas, Veel harder kunnen rijden en minder dikke prenten en vooral veel minder gezeur en gedram dan nu dankzij internet onder andere.
Daarnaast zijn de wegen nu veel beter maar zijn de maximale snelheden overal verlaagd.
Motorrijders en sters van heden leren en rijden ook heel anders motor zie ik regelmatig.
Tis gewoon niet meer zoals ut was hier ooit.
Jammer?.. Aan de ene kant wel maar met mijn Nieuwe of nieuwere motoren vermaak ik me ook prima meestal.
Rijden in Nederland...veel minder als vroeger mede door de hoge kosten als je te hard rijdt.
En dat te hard rijden is iets waar ik mee opgegroeid ben dat maakte motorrijden ooit leuk onder andere.
En ja..Een motor op stroom heb ik ook naar gekeken en een keer gereden in Leusden dacht ik.Energica dat was leuk zowaar en een Ribelle vindt ik ook fraai eerlijk is eerlijk.

Maar toch weer een nieuwe benzine motor gekocht.
Het meest irritante van nu zijn de drempels op 60 km wegen.
 
Ik rij eigenlijk ook altijd te hard. Maar het aantal bekeuringen kan ik nog steeds op de vingers van twee handen tellen. Ik beperk het meestal wel tot 20-30kmph boven de limiet.
Dat probeer ik ook in Nederland.
Krijg ze hier meestal met 10/15 km te hard.

Buitenland ook met de Ford Transit ieder jaar wel drie of vier bekeuringen.
Frankrijk de meeste maar die zijn nooit duur.
Meestal 45 euro als je binnen bepaalde tijd betaald.
En een ruime marge wat je te hard rijdt qua bekeuring en prijs in tegenstelling tot hier in Nederland.
Duitsland idem dito.
 
Een ding was zeker veel beter.

Het gebrek aan al het gelul op media en internet, de echte rust.
De veelal overbodige en continue informatie stroom van nu.

Geen mobiel ook.
En kijk,we gingen niet voortijdig dood zonder🤷‍♀️
 
Een ding was zeker veel beter.

Het gebrek aan al het gelul op media en internet, de echte rust.
De veelal overbodige en continue informatie stroom van nu.

Geen mobiel ook.
En kijk,we gingen niet voortijdig dood zonder🤷‍♀️
Je kan je mobiel altijd wegdoen. 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan