Onderuit , wie heeft nu schuld ???? :(

Wie is schuldig ?

  • Boer met trekker en mestverspreider ?

    Stemmen: 27 100,0%
  • Motorrijder na mooie cursusdag over veilig rijden ?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb geen idee ?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Als er al richtingaanwijzers op zitten, ooit een boer door de wasstraat zien gaan met die gore baggerschuit op wielen zonder kenteken :X

Daarbij had hij ook nog even over zijn schouder mogen kijken.
Mja, als ze op hun eigen erf het al presteren om hun eigen kind plat te rijden
kijk ik van dit ongeval eigenlijk helemaal niet vreemd op.

In ieder geval voor jou een gewonnen zaak al is het vervelend dat je zelf de correspondentie moet regelen.

Neem rechtbijstand bij je verzekering, kost niet veel extra.

Suc6
 
Ik heb precies het zelfde gehad met een trekker! Alleen ik zat op de racefiets en kon de trekker nog net ontwijken. Ik was natuurlijk boos op die boer, (het was een kereltje van 17-18 :X ).

Ik zeg: "waarom gebruik je je knipperlichten gvd niet?! ik lag bijna onder je trekker!"
Boer niet onder de indruk: "huh... joah... wee nie"

Echt niet te geloven....
en tis nog legaal ook! Vanaf 16j mag je zonder enig theoriecertificaat of niks op een tractor rijden (of is dat inmiddels veranderd?)...
[me]Ruudje.. reed ook vanaf zijn 12e op de tractor, maar netjes gewacht tot de 16j met zelfstandig op de openbare weg rijden[/me]
 
even kleine update 4 weken later .... tjonge oma is er snel bij !!

de verzekering heeft mij gelukkig in het gelijk gesteld en ik
krijg binnenkort het geld gestort .

de boer is fout geweest om het feit dat er door de getuigenverklaringen is aangetoond dat de boer tijdens de manouvre geen knippers aan had staan.

tevens was de boer al fout omdat ie tijdens zijn manouvre niet opzij heeft gekeken en mij dus niet heeft gezien !

kortom als je ooit zo iets overkomt ... heb voordeel bij deze uitslag !

elk ongeluk is anders maar dit soort ongelukken schijnen erg vaak voor te komen.

ik ben weer op mijn motor gestapt en het gaat allemaal zijn gangetje , het echte gevoel zit er nog niet in .... angst voor bochten etc. maar goed ik blijf oefenen en elke kilometer gaat het beter !

dank je voor jullie tips .. !
 
even kleine update 4 weken later .... tjonge oma is er snel bij !!

de verzekering heeft mij gelukkig in het gelijk gesteld en ik
krijg binnenkort het geld gestort .

de boer is fout geweest om het feit dat er door de getuigenverklaringen is aangetoond dat de boer tijdens de manouvre geen knippers aan had staan.

tevens was de boer al fout omdat ie tijdens zijn manouvre niet opzij heeft gekeken en mij dus niet heeft gezien !

kortom als je ooit zo iets overkomt ... heb voordeel bij deze uitslag !

elk ongeluk is anders maar dit soort ongelukken schijnen erg vaak voor te komen.

ik ben weer op mijn motor gestapt en het gaat allemaal zijn gangetje , het echte gevoel zit er nog niet in .... angst voor bochten etc. maar goed ik blijf oefenen en elke kilometer gaat het beter !

dank je voor jullie tips .. !

Gefeliciteerd ! Alhoewel je gewoon je gelijk hebt gekregen... *O* :] :W
 
Inderdaad mooi dat je gelijk hebt gekregen.

En wat betreft die angst dat komt vanzelf wel weer goed. Ik heb er zelf ook een tijd last van gehad, nadat ik onderuit was gegaan door een dieselspoor. Nadien was ik telkens bang om onderuit te gaan, doordat mijn voorwiel weg zou glijden ofzo. Na een tijd rijden, 'groei' je daar overheen. Je moet steeds een klein beetje je grens weer verleggen en dan komt het wel goed.
 
helaas melde de boer me deze week dat ze eigenlijk nog niet afgeslagen waren (en dat soort opmerkingen maken me dus een beetje pissig) want ik ga niet voor mijn lol tegen een trekker aanliggen ..

Dus hij kwam "per ongeluk" op de verkeerde weghelft :? .
Dan lijkt mij, dat die schuldig is aan het niet volgen van zijn weghelft.

Weet niet of dit een rechtsgeldig iets is, maar lijkt mij van wel.

[edit]
|( wel handig om eerst het volledige topic en dus ook de uitkomst te lezen |(

Heb een jaar of 4 geleden een aanrijding gehad met de auto. De schrik zat er zeer goed in, maar werd "gedwongen" door me pa, om de volgende dag direct weer in de auto te stappen.
 
Laatst bewerkt:
en tis nog legaal ook! Vanaf 16j mag je zonder enig theoriecertificaat of niks op een tractor rijden (of is dat inmiddels veranderd?)...
[me]Ruudje.. reed ook vanaf zijn 12e op de tractor, maar netjes gewacht tot de 16j met zelfstandig op de openbare weg rijden[/me]
:N

Je mag pas zonder trekkerrijbewijs rijden als je 18 jaar of ouder bent. Wil je vanaf je 16e op de openbare weg rijden met een trekker, dan moet je een 'trekkerrijbewijs' hebben. Dit is overigens geen rijbewijs in de normale zin van het woord, maar een 'certificaat van vakbekwaamheid'. Onder de 16 mag het simpelweg niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan