ONeal Mad Ass Protector ervaring en kledingadvies

Stefan_zx6r

Die hard MF'er
24 aug 2005
458
0
Hoorn
Na een geweldige offroad vakantie in Turkije via Yoshimoto ga ik nu ook zelf wat spulletjes kopen (voor foto's zie HyvesGames). Een motor moet helaas nog even wachten, maar voor kleding en protectie ben ik nu wel al aan het kijken.

Nu vind ik zelf de spullen van O'Neal er goed uit zien (zit te denken aan de wit blauwe Volt set, dus 8serie helm en hardware setje kleding) en wat ik er ook heel goed uit vind zien is de O'Neal Mad ass protector. Pluspunt voor mij is dat hij over een heel groot oppervlak bescherming biedt, meer dan de meeste. Wat mij wel opviel is dat ze in tegenstelling tot alle andere merken gebruik maken van een zachte rugbeschermer. Dit doen ze echter al sinds 2008 en ook voor 2010 hebben ze een nieuw model (de hellraiser) op de markt gebracht met een zachte rugbeschermer. Heeft iemand ervaring met deze protector? Ik ben nog echt een broekie dus vallen doe ik nog genoeg en dan heb ik wel graag iets knaps aan.

Filmpjes over deze protector zijn te vinden op:
O'Neal Europe Shop - (uitleg in het Duits over het zachte beschermingsmateriaal)



Verder twijfel ik nog wel een beetje over de kleding. Hoewel ik zelf nog niet altijd de verschillen zie, heb ik begrepen dat je crosskleding en endurokleding hebt. Ikzelf zal komend jaar in Nederland en België een paar trainingsdagen volgend en dan dit jaar en hopelijk ook andere jaren naar warme offroad oorden als Turkije, Spanje, Algarve, Portugal etc maar zal als ik een eigen motor koop ook in Nederland, Duitsland, Polen gaan rijden. Dus ik dacht dat een setje crosskleding (type hardware, dat is de warmste van O'Neal) voorlopig voldoet en kan ik later een set bijkopen voor het meer Nederlandse weer. In Turkije had ik ook een setje crosskleding aan en dat beviel heel goed, alleen de laatste dag met regen was het wat aan de koude kant, maar door een regenjackje (onder crosskleding) aan te trekken is dat te verhelpen lijkt me.

Laarzen en Helm gaat wel lukken en voor een crossbril heb ik mij de B2 van O'neal laten adviseren (past immers goed bij de helm) en dan het standaard glas laten vervangen door een dubbel glas om condensvorming tegen te gaan.

Volgens mij heb ik zo een aardig begin gemaakt en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en/of wat kunnen vertellen over de protector. *D
 
Laatst bewerkt:
iemand? *O*
Het gaat dus om deze:
0572_102jpg
 
Laatst bewerkt:
nog een foto van de achterkant dan maar, wellicht dat er dan belletjes gaan rinkelen ;)

MadAss%20black-1600x1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vergelijkbaar model van Sinisalo. Ook met zo'n zachte nierband onderin de rug. Erg comfortabel en redelijk goede bescherming. Ik ben er een paar keer mee van m'n motor afgestuiterd maar dat was alleen in zacht terrein. Niets aan de hand. Weet niet hoe die zich in rotsen houdt.

Nu zoek ik nog iets vergelijkbaars voor een broek. Ik rij eigenlijk alleen maar in rotsachtig terrein en alleen kniebeschermers vind ik te weinig. Iets van een dijbeen en zijkant kuit beschermer zou ook fijn zijn.
 
Protector moet niet tot last zijn, ergerlijk, storend, dat rijdt niet fijn. Passen met de jas erover. Heb je er last van , dan of een andere protector of een andere jas/kleding.
Geen ervaring met deze, ik heb nog steeds een oude Jopa.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo heb op o'neal protectie en zo zijn er meer "modemerken". Correct me if I'm wrong maar o'neal lijkt mij niet een merk dat veel energie en geld steekt in onderzoek en testen.... Waarschijnlijk kopen ze de protectoren gewoon in en plakken er hun naam op. Je weet dan niet waar je mee rondrijd. Koop je iets van alpinestars bijvoorbeeld, dan weet je dat je goed materiaal hebt dat uitvoering is getest en een ontwerp waarover is nagedacht en waar research aan vooraf gegaan is.....
 
@ Paullus, geen idee of je gelijk hebt, maar volgens mij zijn ze de enige met dit zachte beschermingsmateriaal, dus overnemen van een ander wordt dan lastig. Op hun website staat ook een filmpje over de ontwikkeling en impacttesten van het harnas.

Alpinestars had ik ook al naar zitten kijken. Maar aangezien ik vorige keer zoveel keijen net naast mijn protectie kreeg heb ik daarom zo'n voorkeur voor dit groteren beschermingsvlak.

@mvdlans, beschermingsbroek komt er ook zekerweten ja maar mij maakt het neit echt veel uit welke, als het maar iets is. Naar mijn (weinige) ervaring lijkt het mij dat het voldoende is als je iig iets hebt. Gewoon een broekje met wat schuimrubber (zoals die van Alpine stars) lijkt mij wel wat.

Die van Sinsalo ziet er iid ook niet gek uit, en is maar 100 euro als je goed zoekt :)
 
nou ik kan em nieuw krijgen voor 155, dus als jij daar onder gaat zitten heb ik wel intresse. Is natuurlijk wel een tweedehands, dus ik hoor het wel






:P
 
Laatst bewerkt:
O'neal is absoluut geen 'modemerk' zoals hier wordt gesuggereerd. Behoort in Amerika al jarenlang tot de topmerken, daar hoef je het dus echt niet om te laten. Maar om te zeggen dat het zijn geld waard is, kan ik zo niet.
Belangrijkste bij deze vesten is de pasvorm. Als je offroad gaat rijden, en dan dus hoogstwaarschijnlijk een jas daarbij/over draagt, zou ik gewoon eens verschillende van deze vesten gaan proberen en neem dan vooral je jas mee. Ik heb namelijk zo'n soortgelijk vest van Alpinestars en dat is dus helemaal k.u.t in combinatie met mijn jas (van hetzelfde merk).... Heb zelfs de kunstofbeschermstuken van de ellebogen gepeuterd, want zonder ging het echt voor geen meter.
 
Laatst bewerkt:
Bestaat dus al bijna 40 jaar, terwijl Alpinestars pas in de jaren '90 begon met het maken/ontwikkelen van andere dingen dan laarzen (kleding en bescherming)...

full
 
Laatst bewerkt:
jah zon plaatje is snel gemaakt.

arjen wat moet je voor die madass hebben.
(zit die chinees er ook bij)
 
Laatst bewerkt:
mwah voor die madass had ik 7 bankies in gedachten

Chinees op de foto zit er niet bij. Moet je even kijken bij china town achter ons die kan ik wel regelen.
 
Belangrijkste bij deze vesten is de pasvorm. Als je offroad gaat rijden, en dan dus hoogstwaarschijnlijk een jas daarbij/over draagt, zou ik gewoon eens verschillende van deze vesten gaan proberen en neem dan vooral je jas mee. Ik heb namelijk zo'n soortgelijk vest van Alpinestars en dat is dus helemaal k.u.t in combinatie met mijn jas (van hetzelfde merk).... Heb zelfs de kunstofbeschermstuken van de ellebogen gepeuterd, want zonder ging het echt voor geen meter.

Kijk dat zijn tips waar ik naar op zoek ben. Ben echt nog een newbie op het gebied van motorcross(kleding). Heb op dit moment nog geen jas, maar als ik die kopp weet ik dat ik rekening moet houden met de protector :)
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo heb op o'neal protectie en zo zijn er meer "modemerken". Correct me if I'm wrong

Het modemerk waar je over spreekt is O'neill, dit is een heel ander merk dan het MX merk O'NEAL. Die hebben niks met elkaar te maken.
Volledig heten ze o'neal MX, een bedrijf wat alleen maar spullen maakt voor cross en fiets sporten. Ze zijn veel meer op MX gericht dan bijvoorbeeld alpinestars die zich vooral bezig houd met de wegracesport.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de madass protectie een stuk fijner zit dan de bionic 2 :Y
 
haha, ik had er zelf ook nog niet zo goed naar gekeken. Maar mag ik dan vaststellen dat we het hier over het neusje van de zalm hebben? de bodyprotector onder de bodyprotectoren? :P

Nou ik ga over een maandje iig op jacht om hem op de motorbeurs te scoren :)
 
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar een O'neal-dealer die deze dingen op voorraad heeft. Op de Motorbeurs vind je nagenoeg niks aan cross-spullen en als je al iets tegenkomt, is het echt vaak oude, overjarige bende...

Ik zal je een beetje op weg helpen ;) : http://www.oneal.be/oneal-mx-nl.html
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar een O'neal-dealer die deze dingen op voorraad heeft. Op de Motorbeurs vind je nagenoeg niks aan cross-spullen en als je al iets tegenkomt, is het echt vaak oude, overjarige bende...

Ik zal je een beetje op weg helpen ;) : http://www.oneal.be/oneal-mx-nl.html

Thanks, had de website vandaag toevallig nog bekeken, maar dealers staat er niet op vermeld (er is natuurlijk wel een contact formulier maar daar ben ik veelste lui voor :+ ). De PDF cataloges is ook een aanrader.

Ga toch even kijken in utrecht eerst, maar ik zal mijn verwachtingen laag houden ;)
 
thanks voor de tip. ik woon echter rond alkmaar dus Aken is net ff wat te ver weg :P en via MP is een handelaar te vinden die veel goedkoper is (protector kost bij fcmoto 180 en bij hem 155, nadeel is alleen dat je niets mag terugsturen als het niet past).
 
thanks voor de tip. ik woon echter rond alkmaar dus Aken is net ff wat te ver weg :P en via MP is een handelaar te vinden die veel goedkoper is (protector kost bij fcmoto 180 en bij hem 155, nadeel is alleen dat je niets mag terugsturen als het niet past).

Racing center antwerpen heeft ze gewoon hangen in alle maten, en die zijn niks duurder :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan