ongekend....wat is er loos?

Hoeveel crashes denk jij in 2004?

  • 0-5

    Stemmen: 30 20,5%
  • 6-10

    Stemmen: 0 0,0%
  • 11-15

    Stemmen: 0 0,0%
  • 16-20

    Stemmen: 2 1,4%
  • 21-25

    Stemmen: 0 0,0%
  • 26-30

    Stemmen: 1 0,7%
  • 31-35

    Stemmen: 7 4,8%
  • Teveel voor woorden!

    Stemmen: 106 72,6%

  • Totaal aantal stemmers
    146
Staat Wimmels er al bij: Onderuit gegaan voor de motorzaak, met de fiets van Cathje. Oorzaak: nieuw rubber :)
Gelukkig weinig schade

Oeps volgens mij mocht ik dit niet verklappen :+
 
Dag oma!

Ik maak er geen topic voor aan, maar de teller mag met 1 worden opgehoogd '( :

Zaterdag voor wat spoedonderhoud naar Hans van Wijk. Half uurtje wachten, uurtje reparatie terwijl ik eigenlijk helemaal geen tijd had. Ff snel naar huis. Ik had al gezien dat de weg wat modderig was :X maar besloot toch het bochtj evan de N209 linksaf naar Hazerswoude even lekker te nemen ... schuif. Schade valt erg mee, motor is voornamelijk op de valbeugels :} en de middenbok gegeleden. Mijn pak heeft zijn werk gedaan en is ook nog bruikbaar.

Mocht ik vanmorgen lekker aanschuiven in de file van 18 kilometer :(
 
mijn crash zul je ook nog wel niet meegerekend hebben, begin van dit jaar mn hornet in elkaar gefrot ;(
zag de auto trouwens wel hoor..... toen die vlak voor mn neus achter een tractor uit kwam :( de schele t*ring z*k

maar goed, ben er intussen al wel weer overheen :P
 
Ik zag het begin van de Topic,..ook al kijk je goed uit,... heb je meerdere rijvaardigheidstrainingen gehad enz.... Het heet niet voor niets ONGELUK!
Zelfs mij gebeurt na 19 jaar 20000 km per jaar. Enne ik kijk echt wel uit (was ook niet mijn schuld) Moest ik even kwijt!
 
Ik zag het begin van de Topic,..ook al kijk je goed uit,... heb je meerdere rijvaardigheidstrainingen gehad enz.... Het heet niet voor niets ONGELUK!
Zelfs mij gebeurt na 19 jaar 20000 km per jaar. Enne ik kijk echt wel uit (was ook niet mijn schuld) Moest ik even kwijt!

Dit klopt, maar neemt NIET weg dat je na het volgen van de VRO trainingen BETER aan het verkeer deelneemt ;( en niet verkeerd handelt omdat je iets uit een verkeerde reflex/handeling deed :X ).

Neemt niet weg dat er iets kan gebeuren waar je even GEEN grip op hebt, maar GOED ANTICIPEREN KAN JE IN HEEEEEEL VEEL GEVALLEN (zo niet bijna alle gevallen)BEHOEDEN voor uberhaubt een nood-handeling, simpel omdat je hem mijlenver aan zag komen. Zo niet, dan heb je VANTEVOREN iets niet goed gedaan. Denk daar maar eens over na !!

Alleen over olie/diesel in de bocht hoor je mij niets zeggen.

Maar zelfs in geval van een onverlaat in koekblik die ineens een rare manouvre maakt, die heb ik OF snel door dat men iets idioots gaat doen OF ik weet hem te omzeilen als dat nodig mocht zijn (omdat ik weet HOE ik de uitwijk moet maken en WAAR (er is altijd wel een gaatje waar ik de vrije ruimte kan opzoeken 8-) ) Maar als je goed hebt opgelet was je al van het gas gegaan nog VOORDAT ie de manouvre daadwerkelijk maakt en ben JIJ al aan het remmen. De reden dat hij die manouvre maakt, dat had JIJ waarschijnlijk namelijk ook kunnen zien :+

Hier kan je lang en breed over discussieren. In veel gevallen ben je gewoon ZELF debet aan de situatie. Zorg dan ook maar dat je beter voorbereid aan het verkeer deelneemt. Niet nodig? Even goede vrienden.

:X :X :X

Ongelukken (de naam zegt het al) kunnen soms te wijten zijn aan mechanische pech (materiaal wat kapot gaat), maar zelfs DAAR kan je van zeggen dat je daar debet aan bent. Goed materiaal gaat namelijk niet zomaar kapot. Vandaar ook de BRAVOK check voor je gaat rijden. Maar een ketting die breekt (ik kan erover meepraten)en die vastslaat om je voortandwiel :X DAT is pech hebben. Daar doe je dus niets aan, maar het gros van de zaken die Nap aanhaalt zijn hier het gevolg NIET van geweest :X

NIEMAND is onfeilbaar, ook IK niet :X Dat zal ik ook nooit zeggen. Maar de KANS dat het iemand overkomt met gedegen training en oefening, die is vele malen beter af dan diegene die dit niet doet. Klaar, punt uit B| (en dan is het ook nog afhankelijk HOE je die trainingen in het verkeer benut :X )

Zo TT gaat GP spelen op de computer, lekker veilig :P

;)
 
Maar de KANS dat het iemand overkomt met gedegen training en oefening, die is vele malen beter af dan diegene die dit niet doet.
man, je haalt de woorden uit me mond...maar volgens mij liggen we al aardig op een lijn... :)
 
1
Dit klopt, maar neemt NIET weg dat je na het volgen van de VRO trainingen BETER aan het verkeer deelneemt;

2
Ongelukken (de naam zegt het al) kunnen soms te wijten zijn aan mechanische pech (materiaal wat kapot gaat), maar zelfs DAAR kan je van zeggen dat je daar debet aan bent. Goed materiaal gaat namelijk niet zomaar kapot. Vandaar ook de BRAVOK check voor je gaat rijden.
NIEMAND is onfeilbaar, ook IK niet :X Dat zal ik ook nooit zeggen. Maar de KANS dat het iemand overkomt met gedegen training en oefening, die is vele malen beter af dan diegene die dit niet doet. Klaar, punt uit B|

3
(en dan is het ook nog afhankelijk HOE je die trainingen in het verkeer benut :X )
1
"beter...deelneemt"? Je bedoelt dat er een kans is dat je beter...deelneemt? Een mens is nogal een hardleers schepsel weet je. ;)
2
Al deze punten kunnen ook een negatief bij-effect hebben op 't punt onder 3. Namelijk dat je door 't vertrouwen in je materiaal en je kunde toch net weer effe je grenzen wat verder legt. Netto resultaat lijkt me dan nihil. :?
3
:^


Maar volgens mij hebben we soortgelijke punten al eens gemaakt een tijd terug in dit topic.
 
1
"beter...deelneemt"? Je bedoelt dat er een kans is dat je beter...deelneemt? Een mens is nogal een hardleers schepsel weet je. ;)
2
Al deze punten kunnen ook een negatief bij-effect hebben op 't punt onder 3. Namelijk dat je door 't vertrouwen in je materiaal en je kunde toch net weer effe je grenzen wat verder legt. Netto resultaat lijkt me dan nihil. :?
3
:^
ff korte reactie op punt 2 heeft niks te maken met vertrouwen, t heeft te maken met bewustwording...waar ben je mee bezig, hoe moet je doen, waar moet je op letten(en wat ook niet),welke gevaren, hoe moet je daar mee omgaan?

wat betreft puntje 1: de mensen die zo n training boeken weten van zichzelf dat ze bepaalde zaken niet of nietgoed beheersen en graag dit willen bijschaven, hievoor staan ze dan ook open om nieuwe dingen te leren...en men is dus bewust dat men bepaalde dingen nog niet kan OF nog niet goed kan....met betaald geen 200 euro om er vervolgens niks mee te doen...althans ik heb dat nog niet meegemaakt :)
 
a
ff korte reactie op punt 2 heeft niks te maken met vertrouwen, t heeft te maken met bewustwording...waar ben je mee bezig, hoe moet je doen, waar moet je op letten(en wat ook niet),welke gevaren, hoe moet je daar mee omgaan?

b
wat betreft puntje 1: de mensen die zo n training boeken weten van zichzelf dat ze bepaalde zaken niet of nietgoed beheersen en graag dit willen bijschaven, hievoor staan ze dan ook open om nieuwe dingen te leren...en men is dus bewust dat men bepaalde dingen nog niet kan OF nog niet goed kan....met betaald geen 200 euro om er vervolgens niks mee te doen...althans ik heb dat nog niet meegemaakt :)
a
Zoals Mark 't noemt wel. Gaat om vertrouwen in je goeie materiaal & in je vermogen om de juiste inschattingen+reacties uit de mouw te schudden. Maar is zo'n training meer bewustwording of meer rijvaardigheden? Voor mij zou de nadruk denk ik bij het laatste moeten liggen.
b
Mee eens. ;)
 
Maar is zo'n training meer bewustwording of meer rijvaardigheden? Voor mij zou de nadruk denk ik bij het laatste moeten liggen.
tis de combi he :)
door meer bewustwoording te creeeren bij de motorrijders wordt het rijvaardigheidsnivo (en inderdaad de beheersing van het voertuig) hoger...sterker nog....t neemt al in 1 dag enorm toe!!

het is heel simpel het materiaal van tegenwoordig is zo goed dat de beperkende factor de mens is...dus laat eerst de mens groeien door techniek en bewustwoording aan te leren...en daarna gaan ze vanzelf er mee aan het werk...

en bij de 1 is dat grensverleggend...totdat je op je bek ligt, en bij de ander is er een grens, van ok...ik voel me hier comfortabel mee...ik vind het wel prima zo... :)
 
volgens mij zijn er nog een paar die gevallen zijn kheb alleen nu ff geen tijd om ze bij mekaar te zoeken...dus...boost of servies kan je ze please ff eronder zetten...dan kan ik ze ff in het topic bijzetten...als het zo gaat halen we de 150 nog ;(
 
volgens mij zijn er nog een paar die gevallen zijn kheb alleen nu ff geen tijd om ze bij mekaar te zoeken...dus...boost of servies kan je ze please ff eronder zetten...dan kan ik ze ff in het topic bijzetten...als het zo gaat halen we de 150 nog ;(
Ik heb deze er nog even bijgevonden..

Plat op mijn bek motor ,naar de klote!!!!!

motor is stukken verkopen?

Ik kan er zou gauw geen meer vinden.. Ik vermoed wel dat de meeste (kleine) ongelukjes zoals even een motor laten vallen e.d. niet gemeld worden op 't forum.. Dus ik denk dat de werkelijke aantallen nóg hoger liggen.. '(
 
Laatst bewerkt:
ZO ik heb ff dit linkje doorgestuurd naar de 2e kamer.
Het bewijs dat motorrijden te gevaarlijk is.
Ze gaan er over denken om motoren dan maar helemaal te verbieden op de openbare weg.
Zoals vaker in de psychologie wordt gesproken: Het is voor de bestwil van de motorrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan