Ongenoegen mbt KNMV . . . . opzeggen, gaat niet lukken..

blue-eyes

MF veteraan
7 sep 2013
5.177
93
Flevopolder
Ik ben (tijdelijk gestopt met motor rijden en heb derhalve alle zaken opgezegd om geen financiele verplichtingen te hebben voor zaken waar ik even niets mee doe.

Zo ook KNMV, 60 euro per jaar.
Motor begin november verkocht, in de week erop opgezegd.... Ik was een week te laat. Kan weer een heel jaar betalen voor Piet Snot!

Ik was het even kwijt, ik dacht dat het afgerond was krijg ik allemaal herinneringen en incasso waarschuwingen. Was ik even abuis, ik dacht dat het opgezegd was. Nee dus :(

Het is niet mogelijk per maand, kwartaal of halfjaar op te zeggen. Nee, de volle mep. Daar gaat 4,5 jaar trouw lidmaatschap zonder 1 euro te claimen. Geen aandacht voor de track record van leden....


Zo 1950 dit gedrag, kan je weer een volledig jaar aftikken! Zonde van de 60 euro, maar dat overleef ik wel, maar het principe vind ik erger, bah!
 
Laatst bewerkt:
*Bel ze even, is vaak een stuk redelijker dan via de mail. (aanname dat je hebt gemaild).

Ik krijg soms in de inbox/map verzekering rare berichtjes van kennelijk onervaren medewerkers, bel ze even en je hebt grote kans dat het goed komt. (*mits je zelf ook gewoon vriendelijk blijft natuurlijk).
 
2 keer gebeld..... Nee mijnheer, 1 nov. is 1 nov. Niet betalen is de deurwaarder.
De eerste 5 minuten was ik nog wel vriendelijk, daarna werd ik pissen :D

Tja. Daar kan je niet zoveel mee, maar het principe dat je er weer een jaar aan vast zit vind ik belachelijk.
Mensen die na 1 november hun motor verkopen zijn de pineut.

Dan wel als je weet dat je de motor gaat verkopen je KNMV alvast opzeggen.
 
Maar je was verleden jaar een week te laat. Betekent dat dan niet, dat ze je opzegging voor het jaar erna al binnenhebben? Of betekent dat 'week te laat' dat je opzegging vervalt?
 
Je kunt toch ten allen tijde je verzekering opzeggen. Het zou mij zeer verbazen als dat niet kon, je kunt tenslotte geen voertuig verzekeren dat je niet meer hebt.
 
Ik had 1-11-2017 op moeten zeggen voor het jaar 2018....
Er staat nu wel in het systeem dat ik voor het jaar 2019 heb opgezegd.

Het is niet de verzekering, maar het lidmaatschap van KNMV.


Er is nog zoiets als de Wet van Dam, echter met uitsluiting van vereniging....
 
Laatst bewerkt:
Ze snijden zichzelf er lekker mee in de vingers, want goede reclame is het niet. No way dat ik ooit lid ga worden als ik dit lees.
 
Mja, je hoort de laatste tijd welk vaker negatieve ervaringen over de KNMV. Laatst nog die prijswijziging van hun verzekering geloof ik.
Ooit eens gekeken om lid te worden maar zag er beslist geen meerwaarde van in.

#metoo.

De KNMV is leuk als je iets in de een of andere motorsport doet. Zo niet heb je in mijn ogen meer aan de MAG.
 
Kijk, ik had zelf ook beter moeten opletten. Maar nooit bij stil gestaan. Het is common sense dat je contributie per maand, kwartaal, etc. opzegbaar is.

Maar 1 jaar? Tja. Ik denk er niets aan te kunnen doen, helaas. Weer een lesje.
 
Ken wel meer verenigingen die zo zijn. Bij de NOB is het exact eender. Mijn vrouw kwam er een week te laat achter dat ze op had moeten zeggen... weer een jaar contributie weg.
 
Ik ben vooral lid van de knmv vanwege de pechhulp.
Dan valt de prijs mee.

Opzegbaar per jaar zie je bij meer verenigingen.
Wel zuur voor TS natuurlijk.
 
Lijkt wel op de ANWB. Al ging het in mijn geval daar om een jaar lidmaatschap met WW hulp. indertijd toch iets van 150 EUR per jaar. Ik mocht het toen wel bij de gratie gods opzeggen omdat ik naar het buitenland verhuisde. Moest normaal 6 weken van te voren. En wel netjes aangetekend he? Mailtjes en "normale" brieven willen ook wel eens zoekraken.

Normaal had ik nooit te klagen over de WW overigens. Prima hulp. Maar met opzeggen zijn ze erg strak.

Gelukkig gaat die KNMV om "maar" 60 EUR.
 
Ik ben vooral lid van de knmv vanwege de pechhulp.
Dan valt de prijs mee.

Opzegbaar per jaar zie je bij meer verenigingen.
Wel zuur voor TS natuurlijk.
Dan kan je mss toch beter bij de ANWB zijn..............?
Je hoort altijd klagen oven ANWB-pechhulp. Voor pechhulp blijf ik daar gewoon.
Niet alleen voor de auto, maar ook voor de motor.

Met de motor een keer een gebroken gaskabel. Lang verhaal kort: Ik dacht zelf dat de WW wel zou gaan afhaken ivm lang bezig. Nee, daar wilde ie niks van weten. Ik ga pas weg als je weer rijdt! Hij reed de 1e km's nog achter me aan om te zien of alles goed was. :t

Paar weken terug met de auto de deur in het slot. Ook toen met een kwartier een ww om het probleem te verhelpen. Als extra service bracht ie me toen ook nog naar de andere kant van de stad. :t
(de auto bleef gewoon bij het hotel staan)

Ik reed met auto van mijn vrouw (die ze net 2 dagen had) toen de distributieriem brak. Niet onderweg te repareren. Met auto-ambulance weer thuis gebracht. :t

Edit: Ik zit nog effe terug te lezen. Jaarbedrag is vlgs mij minder dan €150.
@mpostma: Mijn lidmaatschap incl wegenwacht is €98/jr.
Geen buitenland en ook niet woonplaats service. Als thuis, kan ik ander vervoer pakken.
Als hier dichter bij huis probleem, dan los ik zelf wel op. En anders doe ik een belletje voor hulp...........
 
Laatst bewerkt:
Kan je wel halverwege het jaar lid worden of moet je dan ook wachten tot 1 november?
 
Zelfde gehad met die geweldige (kuch) MAG ( motorrijdersactiegroep ) ,
, had een slecht jaar dus dus alles opgezegd wat niet noodzakelijk was om te eten / werken / wonen.
( soms moet je even serieus bezuinigen om te overleven, het is niet anders )

Links om, rechts om.. betalen moet je.. want je bent ( een weekje dacht ik ? ) te laat met opzeggen..

En dat is dan een clubje dat je steunt , t is nu niet bepaald dat je een dienst afneemt.


Nu het beter gaat krijgen ze dus ook geen euro meer, nooit meer.
Zou de KNMV hetzelfde behandelen.
 
De ANWB werkt volgens mij ook zo.
Per jaar en als je te laat bent moet je voor het hele jaar betalen.


Ik zit bij Unive. Ook met pechhulp.
De pechhulp van hen nog niet nodig gehad, maar wel een economisch total loss motor.

Geen gezeur en gedoe. Vlot, duidelijk en goed geregeld. Het geld van hen eerder binnen als het geld van de opkoper van de motor (om maar aan te geven dat het in mijn geval bij hen goed geregeld was allemaal).

Opzeggen kan ook per maand.
 
Laatst bewerkt:
Alle verenigingen werken zo. Je hoeft niet lid te worden maar als je wel lid wordt betaal je voor een heel jaar.
Een vereniging is geen bedrijf. Zo voorkomen ze dat je lid wordt, een festiviteit of voordeel meepikt en weer opzegt.
 
Hoi,

Even wijze op artikel 8.3 van de statuten en dat het niet redelijk is om iemand die gestopt is met motorrijden nog langer te verplichten om lid te blijven.

Als dat niet werkt. Een voorstel indienen op de volgende ledenvergadering.
 
Opzeggen

Jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. Zoals u hierboven kunt lezen biedt het KNMV-lidmaatschap vele voordelen. Opzegging van het lidmaatschap dient schriftelijk (per mail of brief) onder vermelding van de reden van opzegging vóór 1 november plaats te vinden. Mailen kan naar serviceteam@knmv.nl of stuur een brief naar KNMV, Postbus 650, 6800 AR Arnhem. Het KNMV-lidmaatschap kan niet per maand worden opgezegd. Voor verenigingen gelden wettelijk gezien andere regels.
Lidmaatschap - KNMV
 
Erg spijtig als zoiets je overkomt. En het zou n vereniging sieren als ze iets coulanter met zo'n situatie om zouden gaan maar je hebt in het verleden bewust hiervoor getekend. Mij ook welleens gebeurd :(

Natuurlijk is het te snappen dat je dit in de tijd vergeet. Maar helaas. Misschien heb je dit jaar nog wat aan de lidmaatschap voordelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan