Onnodig voeren van zwaailicht en sirene in de file

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die KLPD-er legde me uit dat ze geen gebruik maakten van de sirene bij het rijden over de vluchtstrook omdat de meeste automobilisten dan erg nerveus worden.

...ja.....maar wat dat met dat stukje te maken heeft wat je quote :?




En t ligt er dan wel aan of ze "gewoon" langs de file oprijden omdat ze snel aan de kop van de file moeten zijn, of dat ze met een spoedrit bezig zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben het met TS eens; ook ik zie regelmatig pliesie-auto's langs de file peren. Waarbij je dus vaak meemaakt dat de file net weer gaat rijden, je ziet de pliesie het zwaailicht uitzetten en weer invoegen.

Ja dus?
Als ze zonder zwaailicht over de vluchtstrook rijden schrik je je lam als iemand je rechts voorbij komt.

En als het verkeer weer rijdt leid zo'n zwaailicht alleen maar af.

Als ik nu als voorbeeld zo'n spitsrijder neem, in de file kan hij zn werk toch niet doen? Die moet snel van A naar B en dan weer terug naar A om het verkeer in goede banen te leiden.
 
Dat mogen ze. Net als de politie. Die mensen hebben cursussen gevolgd, ze mogen nu zelfs incindenten afhandelen, auto's laten afslepen en verkeer tegenhouden, dingen die eerder alleen aan de politie waren voorbehouden. Zij zijn er juist voor om de oorzaak van files te helpen oplossen en dan wil jij dat ze in de file gaan staan?

Toevallig ben ik een paar weken geleden meegeweest met het spitsteam van het KLPD. We stonden bij knooppunt Beekbergen het invoegende verkeer in de gaten te houden (wat gaat iedereen opeens netjes voorang geven aan anderen als er politie in de buurt is) toen er een melding kwam van afgevallen lading wat op de rijstrook zou liggen 15 km verderop. We gingen er heen, dus eerst met zwaailicht over de vluchtstrook langs de file, daarna met +/- 140 zonder zwaailicht naar de opgegeven locatie. Niets aangetroffen, maar hier ook weer: Wil je dat iemand een ongeval krijgt omdat de politie netje sin de file staat te wachten? :?

OK, klinkt goed.

Trouwens, dat netjes gedrag als er politie in de buurt is, is al een poosje
bekend. De snelweg-samenvoegingen bij Amsterdam, daar staan ze ook regelmatig
in de spits. Dan kun je opeens lekker doorrijden.

En nee, ik wil niet dat iemand een ongeluk krijgt omdat de politie in de file staat. Maar ik had het even over Rijkswaterstaat met hun werkwagens.
 
Gewoon opnemen met een tankcam en erachter rijden met de tijd erbij..en ff flink naaien. Iedereen heeft zich aan de regels te houden punt.
 
En nee, ik wil niet dat iemand een ongeluk krijgt omdat de politie in de file staat. Maar ik had het even over Rijkswaterstaat met hun werkwagens.

- Ze zijn meestal sneller ter plekke bij pech- of ongevallen dan de KLPD-ers.
- Ze coördineren ongevallen en regelen de afsleep, waardoor de politie er vaak niet bij hoeft te komen
- Ze zijn degenen die snelwegen oversteken om afgevallen ladingen of aangereden wild weg te halen
- Ze waarschuwen voor files door op de vluchtstrook te gaan staan en het file waarschuwingsbord aan te zetten op hun wagen
- Ze worden aangestuurd door de verkeerscentrales die zien dat het verkeer op bepaalde plekken stremt, ze moeten dan zo snel mogelijk kijken wat er aan de hand is
- Ze kunnen olie opruimen en asfalt repareren
- Als een spitsstrook open moet door plotselinge drukte moeten zij de spitstrook eerst inspecteren

Al die dingen kunnen ze niet doen als ze in de file staan.
 
Zag vandaag een agent tussen de file staan op zn motor..die begreep hem ook niet helemaal geloof ik..

We passeerden hem met 3 man. (hij stond gewoon stil met zn motorfiets op de middelste baan)


wat een @!@#$$head WAHAHA? zeker een nieuwe.
 
Gewoon opnemen met een tankcam en erachter rijden met de tijd erbij..en ff flink naaien. Iedereen heeft zich aan de regels te houden punt.
Wat is dat nou voor bullshit :+ Denk even na, ook al zouden ze geen oproep krijgen... wat is dan het nut van een politie auto die staat te nietsnutten in een file? Liever dat ze erlangs rijden. |(
 
Dat "misbruik" van zwaailichten wordt ook gedaan door
die werkwagens van Rijkswaterstaat.

Keurig een kilometer of wat over de vluchtstrook,
zodra de file weer doorrijdt: zij weer invoegen.
Verderop weer stil? Hup, lichten aan, en de vlichtstrook weer op.
Niet eenmalig, maar dagelijks.

Hmm ja, zou je blijer worden als ze tijdens werktijd, dus betaald, zaten te luieren in de file? 8-)
CD'tje op, thermoskan koffie mee en lekker beetje babbelen in de baas zijn tijd :P

[me]Pommel snapt niet zo goed waarom sommige mensen zich er zo druk over maken[/me]

Wat is dat nou voor bullshit Denk even na, ook al zouden ze geen oproep krijgen... wat is dan het nut van een politie auto die staat te nietsnutten in een file? Liever dat ze erlangs rijden. |(

:^
 
Het lijkt me stug dat echt altijd dezelfde auto's gemiddeld 2 a 3 keer per week precies tijdens de file een oproep krijgen. Ik rij iedere morgen rond dezelfde tijd op de a4 en die auto's ook altijd op dezelfde tijd.
Of een oproep of training.

Als ik agent was zou ik iedere dag oefenen hoe ik zo snel mogelijk door die kluwe van kaartlezende/zich opmakende/scherende of krantenlezende sukkels zou kunnen wurmen. Daar leer je namelijk van en het komt goed van pas als je het nodig hebt.
KLPD rijd ook altijd rond de 140/160 km/h over de weg. Logisch, anders zouden ze nooit wat zien. 's nachts nog een tandje harder (230 km/h)
Ik begrijp enigzins je ergernis maar als het je zo hoog zit, volg hem dan eens en spreek hem aan.
Zolang het rijden van hem niet op een schofterige manier gaat zou ik er niet zo mee zitten.

Suc6
 
wat ze ook doen, of het goed is of niet.. ik maak me niet meer druk om die blauwe smurven..

F.T.P!
finger.gif


nooit aanwezig als je ze nodig hebt, altijd aanwezig als je ze niet wil zien.. :W :X

Zo, nu ben ik er klaar mee.. :+ :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan