Draai eens als je de hendel inknijpt de banjobout bij de hendel ff "ïets" open en voordat je het handvat raakt weer dicht.
Waarschijnlijk blijft er daar een "bel" hangen.
succes!
kun je mij dit uitleggen? vaker gelezen maar zelf altijd begrepen dat de ringetjes hiertussen voor 1 malig gebruik zijn
je hebt van die kleine trugslagkleppies in de motorhandel.
Die zet je met 3 cm doorzichtige leiding op de nippel en je begint gewoon lekker flot te knijpen.
Wel opletten dat je optijd boven bijvult, en je spoeld gewoon alles naar buiten.
Dus niet meer knijpen-ontluchting open - ontluchting dicht- loslaten....
Gewoon alle 3 de remtangen in 5 minuten van nieuwe olie voorzien.
En dat voor 8 eurie.
Of je stopt er aan het eind van de slang gewoon een fietsbandventiel in.
je moet de remvloeistof van onder erin spuiten dus via de ontluchtingsnippel beneden aan je remklauwen.
Wel kappie eraf boven en zooi doeken er om heen en onder leggen
En na het ontluchten alles afnemen met een emmer water...
Nee hoor, dat op die afbeeelding is een vacuumpomp. Gewoon een simpele injectiespuit werkt prima voor die methode.
Nee hoor, dat op die afbeeelding is een vacuumpomp. Gewoon een simpele injectiespuit werkt prima voor die methode.
50ml injectiespuit heb ik geprobeerd, maar het probleem was dan weer dat ik diverse slangen niet goed aangesloten kreeg
hij zoog valse lucht aan...
maar we gaan weer met frisse moed naar de motort
Misschien ten overvloede maar:
die remolie zooi is een goede afbijt! Is algemeen bekend, dacht ik, maar toch heeft mijn maatje heeft er voor 2 weken zijn voorspatbord mee verneukt! Per ongeluk gesmeerd: niets gezien en niets schoongemaakt: dag erop allemaal blaasjes op het spatbord!
succes ermee
Nou, het is gelukt, duurde lang, maar uiteindelijk kwam er lucht uit.
alleen door het circuleren van de vloeistof (DOT4 flesje -> reservoir -> uitlekflesje -> DOT4 flesje etc.) was er veel lucht in gekomen.
Uiteindelijk bood een nieuw flesje van de benzinepomp uitkomst.
1 klauw hoefde praktisch niet ontlucht te worden, de ander bevatte meer lucht dan een luchtballon
Remt aardig alleen later nog een keer controleren op evt. lekkages en luchtrestjes
dan ben ik 100% tevree.
Moet trouwens wel bekennen dat op eerste gevoel het effect achter groter lijkt dan voor, met stalen leidingen
bedankt voor de hulp!
je hebt van die kleine trugslagkleppies in de motorhandel.
Die zet je met 3 cm doorzichtige leiding op de nippel en je begint gewoon lekker flot te knijpen.
Wel opletten dat je optijd boven bijvult, en je spoeld gewoon alles naar buiten.
Dus niet meer knijpen-ontluchting open - ontluchting dicht- loslaten....
Gewoon alle 3 de remtangen in 5 minuten van nieuwe olie voorzien.
En dat voor 8 eurie.
Of je stopt er aan het eind van de slang gewoon een fietsbandventiel in.