Ontvetter

kompas

Held der groene draden
9 okt 2007
345
164
Ik heb vorige week een honda cbf1000 gekocht met daarop een osco oiler. Nu is de vorige eigenaar daar redelijk enthousiast mee geweest, dus er zit veel olie en dikke vettigheid overal. Met welke ontvetter kan ik dat het best en het makkelijkst verwijderen? Dasty heb ik al geprobeerd. Werkt goed alleen vindt de lak dat niet leuk.
 
De ketting niet, tè vet kan niet voor de ketting.

Voor de rest er omheen kan ik WD40 aanraden inderdaad. Niet op je remschijf spuiten uiteraard, velg kan je doen door het op een doekje te spuiten en dan af te nemen.

Makkelijkste is eerst de grote kloddders gewoon met een droog stuk papier weg te halen, dan WD40 op een papiertje tot het gros er van af is en als laatste WD40 op een microvezel doek.

Je bent wel even bezig.
Bovengenoemde werken ook prima, dasty vond ik altijd tegenvallen.
Wasbenzine/lampolie stinkt wat meer.
 
Ik heb vorige week een honda cbf1000 gekocht met daarop een osco oiler. Nu is de vorige eigenaar daar redelijk enthousiast mee geweest, dus er zit veel olie en dikke vettigheid overal. Met welke ontvetter kan ik dat het best en het makkelijkst verwijderen? Dasty heb ik al geprobeerd. Werkt goed alleen vindt de lak dat niet leuk.

waarom roept niemand DASTY
Omdat anderen de volledige post lezen.
 
Dank jullie voor de reacties. Ik heb hier zowel lampolie als wd40 staan, dus daar ga ik mee aan de slag.
Bedankt en K@W@, geniet van je koffie .
 
Remmenreiniger is doorgaans funest voor je lak inderdaad. Wat je wel kan doen is na het poetsen de boel ontvetten door wat remmenreiniger op een papieren doek te spuiten en en die er even langs te halen.

Dan is ook het restant lampolie/WD40/wasbenzine weg
 
Hallo Kompas, ik gebruikte vroeger Dreumex Solu Cleaner. Dit kun je met een kwast of spayer gebruiken. Even met een kwast het meeste er af halen en later met water afspoelen. En geen problemen met lak of rubber. Ik maakte vroeger ook de ketting op deze manier schoon waarna deze in een warme vetpan ging. (uitkoken).
Als je in de buurt woont van Twente heb ik nog wel een liter over. De verpakking zit n.l. in een vijfliter bus.
Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan