Onzeker over aankoop handschoenen

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
437
19
Groningen
Hoi MF-ers,
Ik heb bij motorplaza groningen deze handschoen gekocht voor 50,-
Betreffen korte handschoenen dus, voor wat warmer weer.

e7YGwIy.jpg


Ben echter wat onzeker over deze aankoop, omdat ik niet zeker weet met wat voor weer je hier nog mee kunt rijden, heb daar een medewerker over gevraagd, maar het enige wat zij me kon vertellen is dat zij van zichzelf een koukleum was en dus het niet kon vergelijken met hoe ik ze nodig heb.

Mijn vraag is: zijn deze handschoenen gunstig voor deze prijs? Ze zitten verder lekker en lijken ook van goede kwaliteit. Een andere medewerker vertelde mij dat ze deze van dezelfde producenten toegestuurd krijgen die ook voor de grotere merken handschoenen maken, er zit hier alleen dus geen merkje op waar de anderen dat wel hebben.

Met wat voor weer/temperatuur zou ik deze gemiddeld nog kunnen gebruiken voor het rijden? Ik snap dat het huidige weer er niet geschikt voor is.
Kan ik voor ongeveer dezelfde prijs andere handcshoenen halen elders die mij meer voordeel geven?
 
Laatst bewerkt:
ik zie geen handschoen/merk of wat dan ook . Check het even

je geeft zelf aan voor wat warmer weer. :)
je hebt idd zomerhandschoenen ..all seasons enz.

Wat had je zelf willen kopen?
 
Laatst bewerkt:
Lol plaatje laad extreem langzaam lol
 
Laatst bewerkt:
Ho



Met wat voor weer/temperatuur zou ik deze gemiddeld nog kunnen gebruiken voor het rijden? Ik snap dat het huidige weer er niet geschikt voor is.


Euh.... proberen?

Ik draag bijna altijd dikke handschoenen tenzij het echt warm wordt. ( vanaf 23C ong. )
Een ander draagt zijn winterhandschoenen pas vanaf -3.

Heel persoonlijk, proberen dus.
 
Maar wat voor antwoord moet je nou hebben, wij hebben toch ook geen glazen bol, er zijn zoveel zaken die ermee te maken hebben, hoever rij je, hoe hard, heb je handkappen, krijg je het snel koud enz enz enz. Gewoon zelf proberen dus
 
Ik heb soortgelijke handschoenen die ik draag tot ongeveer 3 graden (langer dan 30 minuten krijg ik koude handen)

Doorwaaiers heb ik ook die rij ik tot 10 graden ongeveer (ook hier krijg ik na 30 minuten koude handen)

Maar het blijft inderdaad persoonlijk. Ik zou zeggen dat je die dingen minimaal 70% van het kalenderjaar aan kunt zonder issues.
 
Maar wat voor antwoord moet je nou hebben, wij hebben toch ook geen glazen bol, er zijn zoveel zaken die ermee te maken hebben, hoever rij je, hoe hard, heb je handkappen, krijg je het snel koud enz enz enz. Gewoon zelf proberen dus
Klopt, ik heb wel een glazen kubus... maar dat telt zeker niet :/
 
Laatst bewerkt:
spreek voor jezelf Anon ik heb een glazen bol. Echter decoratie maar toch.
_O- Heks.

@TS: als je je niet zeker voelt over je aankoop zou ik ze gewoon terugbrengen. Ga daarna eens rondkijken en jezelf laten informeren. Heb je nu handschoenen? Kijk hoe lang je er mee door kunt rijden totdat je zelf denkt: oké, tijd voor zomerhandschoenen. Misschien komt die tijd helemaal niet.

Ik ben zelf helemaal geen koukleum, ik rij heel lang door met mijn zomerhandschoenen. Ik heb achterlijk dure winterhandschoenen maar dat vind ik rotdingen. Ik laat nog liever m'n vingers eraf vriezen dan met die kl*tedingen te rijden. Voor mij gewoon weggegooid geld.
 
Hoor je dit soort vragen niet te stellen voordat je die dingen koopt? :+ :P
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.
 
Ik heb 3 paar: dunne zomerhandschoenen, dikke winterhandschoenen en verwarmde handschoenen als het echt koud wordt. Daarnaast heb je korte handschoenen en lange. Die korte passen makkelijk in de mouw, wat gunstig is bij regen; loop het water niet van de mouw in de handschoen. Lange handschoenen is vaak makkelijkere en beter winddicht, omdat die over de mouw gaan. Alles is zeer persoonlijk, vandaar dat de verkoopster je niet direct adviseert. Misschien kan je afspreken verschillende handschoenen uit te proberen.
 
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.

Mij persoonlijk zouden ze te kort zijn. Lijkt me dat deze handschoenen niet over je jas heen gaan dus zal er waarschijnlijk een stuk van je pols bloot komen te liggen en dan kan het best wel snel best wel fris worden.

Maar verder, wat anderen al aanhaalden....uitproberen. ;)
 
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.

Ja, voor 50 euro zijn ze best te doen.
 
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.
Dat kan toch niemand beoordelen van de foto?! Als je er geen lekker gevoel bij hebt, luister daar dan naar en breng ze terug. Het is inderdaad handiger om dit vooraf te vragen bij de motorzaak, als je daar zoals je zegt geen concreet antwoord op krijgt, waarom neem je ze dan in godsnaam mee?
 
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.
Genoeg mensen die met dit weer doorrijden.

Voor wat betreft de ervaringen: dat zeggen ze net, dat moet je toch echt voor jezelf ervaren wat wel en niet te doen is met die handschoenen.

Prijs technisch lijkt het me iig netjes :Y
 
Waarom koop je zomerhandschoenen als er 10cm sneeuw ligt?
Of dacht je een koopje te hebben?


denk dat ze op de beurs voor de helft van die prijs gaan. :X
 
ook gedaan dus, maar doordat ik niet echt een concreet antwoord kreeg toch wat twijfel.

en voor alle mensen die zeggen dat ik het maar moet uitproberen; kom op jongens kijk eens uit je raam er ligt 10cm sneeuw. het enige wat ik vraag is ervaringen met dit soort handschoenen en of ze voor de prijs van 50euro te doen zijn.
Ja dat is het probleem: dat verschilt per handschoen en per persoon...
 
Terug
Bovenaan Onderaan