Oordopjes, bieden deze voldoende bescherming bij open uitlaten?

Schuimdopjes kun je indien oies met de was laten meedraaien en kunnen ze weer een ronde mee..
Den hamvraegh is, wat is het meest-dempende schuimdopje?
 
Dat is leuk om te weten ivm de gehoorbescherming. Want op mijn andere motors droeg ik deze nooit! Zal dit nu wel proberen, hoewel dit een heel gedoe is, omdat ik minstens twee ritten per dag doe. Voor de intruder gebruik ik van die wegwerpschuimpjes. Maar na een keer of tien gebruiken zien deze er niet meer uit en smijt ik ze weg. ( je steekt ze in je oren en dan in een jaszak of rugzak en het vuil van die jaszak hecht zich dan daaraan enz...)
Doos van 1000 setjes kopen.
Per 2 in n zakje.

Ik gebruik ze ook n paar keer, dan weg.

Op vakantie of weekend: paar zakjes meenemen.

Zit altijd n reserve in de motorjas.
 
bij MKC aan de balie oordopjes gekocht.
dempen ongekend goed en zijn makkelijk schoon te maken!!

en ja heb ze elke rit in. heb ex collega's als chauffeur die gehoorschade hebben doordat ze het vrachtwagenraampje op een kier hebben.
gaat mij echt niet gebeuren
 
Gewoon een paar goede otoplastieken laten aanmeten, is het geld echt waard.
En altijd dragen, ook voor een klein stukje.
 
20181230_095530.jpg
hier een screenshot van alpine. Geeft een beetje weer hoeveel geluid en tijd er bij komt kijken. Natuurlijk afhankelijk van diverse factoren zoals type helm, motor.
 
Dat is leuk om te weten ivm de gehoorbescherming. Want op mijn andere motors droeg ik deze nooit! Zal dit nu wel proberen, hoewel dit een heel gedoe is, omdat ik minstens twee ritten per dag doe. Voor de intruder gebruik ik van die wegwerpschuimpjes. Maar na een keer of tien gebruiken zien deze er niet meer uit en smijt ik ze weg. ( je steekt ze in je oren en dan in een jaszak of rugzak en het vuil van die jaszak hecht zich dan daaraan enz...)
Joh. :')

Ga naar een motorzaak, koop 'echte' doordoppen. Kosten 15 euro ofzo. Steek ze in je jaszak. Doe ze voor de rit in je oren en na de rit terug in je jaszak. Wát een werk, poeh. Nu snap ik waarom ik zo moe wordt van dat woon-werk rijden! ;)
 
Ik doe ze altijd in, even wennen, maar heb ze op maat en dus erg comfortabel... Mijn instructeur en meer mensen die ik ken hebben een piep in het oor, continu, lijkt me verschrikkelijk!
 
Sony in ear in combinatie met een goede helm. De muziek en intercom heb ik vrij zacht staan, beetje op de achtergrond zelfs de muziek. Intercom één tandje harder. De in ear dempt net zo goed als de op maat gemaakte van alpine. Die gebruik ik dus ook niet meer.
 
Ik gebruik pinlock oordopjes (voor het motor rijden) , werken zeer goed tegen windruis, uitlaatgeluid wordt ook iets gedempt en geluid uit een headseat is nog goed te horen.
 
Ik gebruik wegwerp schuimpjes (in grootverpakking vergelijkbaar met Martell). Kost nagenoeg niets en die kan je nog eens kwijtraken, iedere keer de speciale motoroordopjes kwijt werd snel duur. Dat is voor mij de voornaamste reden om geen otoplastieken te nemen (veel te bang om ze kwijt te raken). Ik gebruik ze max 2 dagen want dat schuim droogt uit buiten de beschermde atmosfeer van het plasticje en ik heb het idee dat ze dan minder goed afsluiten. Ik draag gehoorbescherming bij iedere rit, zoals gezegd treedt gehoorschade op na minuten rijden en dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen
 
Ik gebruik pinlock oordopjes (voor het motor rijden) , werken zeer goed tegen windruis, uitlaatgeluid wordt ook iets gedempt en geluid uit een headseat is nog goed te horen.
Ik heb deze van pinlock terug gevonden op de site van rad. Dat zal ik overwegen als ik daar nog iets moet bestellen. Bij de apotheker ben ik al eens gaan informeren, maar daar hebben ze alleen schuimpjes en van deze plastieken met een buisje in. Maar die laatsten zijn voor bij muziekoptredens, zodat je de muziek nog hoort.
 
Het is bij oorbescherming de bedoeling dat je nog blijft horen tijdens het gebruik. Denk aan sirenes en dergelijke. (Je eigen motorgeluid 😉 , al lees ik dat dit bij jou geen probleem is om te horen)
Geheel geluidsdicht zou ik niet doen.
 
Zijn de filters van op maat gemaakte oordoppen ook special ontwikkeld tegen windgeruis ipv uitlaten, tenminste dacht ik....

Die schuimpjes zijn mij veel te stil maar ik ben wel meer uitgerust dan met mijn op earmo’s dat wel. En ‘savonds na late rit geen gesuis in de oren als ik op bed lig....
 
Gesuis in de oren, daar heb nog geen last van gehad en ik rijd al achttien jaar met de motor zonder oordopjes. Dit heb ik wel eens gehad na een optreden van de Levellers. Ik denk ook wel dat ik nog goed hoor, hoewel een gesprek volgen in een druk café soms moeilijk is, maar dat kan ook aan de drank liggen, :) Maar zal ze vanaf nu wel indoen.
 
Ik draag ze altijd. 3m ear soft fx -39 dB. Maximale demping

Ik heb alles al wel geprobeerd, van goedkope Action dopjes tot orthoplastieken van 300 euro.
3M rules! Dit zijn gewoon de beste doppen. Kan iedereen hoog of laag springen, het is gewoon zo. :Y

(Ik gebruik zelf altijd de oranje, die zijn -37 dB.)
 
Ik heb alles al wel geprobeerd, van goedkope Action dopjes tot orthoplastieken van 300 euro.
3M rules! Dit zijn gewoon de beste doppen. Kan iedereen hoog of laag springen, het is gewoon zo. :Y

(Ik gebruik zelf altijd de oranje, die zijn -37 dB.)
Dank voor de tip! (ik heb nu de gele)
 
Ik rij zelf met schuimpjes die tot 39db dempen ( EAR Soft FX ). Deze dempen ook het motorgeluid (alles), maar ook heel goed de windruis. Na 2 dagen (4 ritjes) gooi ik ze weg. Ze zien er dan nog prima uit, maar ze dempen niet meer volledig (goed te merken wanneer ik weer nieuwe pak).

Zelf vind ik een te luid uitlaatgeluid een slechte reden voor oordoppen. Mogen andere lekker "genieten" van de herrie waar jij zelf gek van wordt......
Dat is niet netjes.

Doe wat aan die uitlaat als dat jouw probleem is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan