oordopjes of walkman tijdens het rijden

Dollar

MF'er
13 apr 2003
131
0
Mol
Wat ik me hier zoal afvraag .
Zijn er hier mensen die bvb met een walkman op rijden , of gehoorbescherming dragen ?
Ik weet dat als je bij een auto de muziekluid zet , en een andere wagen steekt je voorbij , je niet schrikt.
Bij een auto zie je dus je voorbijstekers beter passeren in je achteruitspiegel.
Maaar hoe is dit nu bij een moto , als je gehoorbescherming draagt en een auto zoeft je voor bij .
Is dit niet schrikken dan ?????
Want bij een moto kijk je toch niet zovaak in je spiegels dan bij een wagen als je op rechte tweerijstrook zit hé.
 
ik rij altijd met oordoppen.
Ik kijk zeeeer regelmatig in mijn spegels. (ik wil precies weten welk koekblik een aanslag op mij wil plegen).
ik rij never nooit met muziek omdat 1 het kan aflijden (bij mij dan he)
2 Als je hader als 50 rijd hoor je het toch niet meer lijkt mij
 
auto zoeft je voorbij :? vanaf daar kan ik je niet meer volgen????

[edit]
-=mv=- had de zelfde gedachten :+
[edit]
Hij vraagt hoe het is als je niet zit te spiegelen lees niet op zit te letten, hoe je dan reageerd als je ff nel ingehaald word.
Of je niet schrikt, of dat je jezelf linearecta (jaja neerlandicus :z ) de vangrails in stuurd
 
Hij vraagt hoe het is als je niet zit te spiegelen lees niet op zit te letten, hoe je dan reageerd als je ff nel ingehaald word.
Of je niet schrikt, of dat je jezelf linearecta (jaja neerlandicus :z ) de vangrails in stuurd

Daarom vanaf dat inhalen door een auto kon ik het niet meer volgen. :z
Kom bij mij nooit zo vaak voor dat ik ingehaald word door n koekerd.
Dus RFerko600R het was als een grapie bedoeld.
Wel door een motor en uit die ervaring kan ik je vertellen
dat ik me te pletter schrok, blueblade trok ff zijn gas open en kwam me
ff voorbij vliegen en ik rij op een 25kwatje en de naam blueblade zeg het al fireblade dus mijn zintuigen stonden ff op scherp.

mzzl'z Spank
 
Deed op me brommer altijd muziek op, als je wilt leren om je heen kijken moet je dat vooral een paar keer doen, je hoort niks, dus je zit vanzelf rond te kijken.

Echta an te raden is het niet trouwens
 
Je doet toch gehoorbescherming in om het lawaai ( lawaai-doofheid) tegen te gaan?
Waarom dan je oren nog eens extra belasten met een walkman? |(
 
Maaar hoe is dit nu bij een moto , als je gehoorbescherming draagt en een auto zoeft je voor bij .
Is dit niet schrikken dan ?????
Want bij een moto kijk je toch niet zovaak in je spiegels dan bij een wagen als je op rechte tweerijstrook zit hé.

1e Als een auto je voorbij zoeft ben je verkeerd bezig... })

2e Kweenie hoe jij rijd, maar ik weet altijd wat er voor EN achter EN naast mij zit. Daarom kijk ik dus ook altijd regelmatig in mijn spiegels. Just in case...
 
Ik rij met muziek, portofoon en oordoppen, en je moet gewoon opletten...zoals het hoort natuurlijk... :+
 
Gehoorbescherming is mijn inziens echt nodig,
wil je niet het eerste half uur (of nog langer)
staan te schreeuwen als je al van je motor af bent.
Toch laten die oordoppen (ik heb Earmo's laten aanmeten)
nog genoeg geluid door van je omgeving.

En als je plotseling schrikt van een jou inhalende
motor/auto, dan heb je inderdaad niet goed genoeg
gespiegeld. Is echt heel belangrijk!!

Ik heb mijn rechter spiegel zo gedraaid, dat ik steeds
kan zien wie/wat er achter mij rijd en op welk moment
ik weer kan invoegen als ik heb ingehaald.
De linker staat dusdanig, dat ik kan zien waardoor ik
ingehaald word en op welk moment ik kan invoegen om
zelf in te gaan halen.

Ik zou me echt niet meer willen :] zonder
mijn oordopjes. Het is dan zo lekker rustig om me
heen, met alleen het (gefilterde)geluid van mijn motor.
 
Ik zou me echt niet meer willen :] zonder
mijn oordopjes. Het is dan zo lekker rustig om me
heen, met alleen het (gefilterde)geluid van mijn motor.

:^ , enne een walkman hoor je toch niet meer als je (te)hard rijdt.
Kan me trouwens niet indenken dat het lekker is om met muziek aan op je motor te zitten :Z . Ben te druk bezig met rijden dat je toch niet luisterd naar de muziek
 
Op zaterdag 12 juli 2003 10:51 schreef Tha_Spank het volgende:Daarom vanaf dat inhalen door een auto kon ik het niet meer volgen. :z
Kom bij mij nooit zo vaak voor dat ik ingehaald word door n koekerd.

Jij wordt nooit ingehaald door een auto op een ZZR250 :? :?

Ben verleden week op m'n 145 PK-fiets nog ingehaald door een snelle Duitser in een even Duits zwaar koekblik |( :)
 
regelmatig ipv gehoorbeschrnming een radiowalkman in (wel met speciale doppies, die het geluid filteren enzo......)ennuh ik moet zeggen, ook bij 130 is de muziek nog te volgen (gepraat leidt toch alleen maar af...)

Verder kijk ik op de motor nog meer in de spiegels, als in de auto, je ben nou eenmaal nogal kwetsbaar enzo.....
 
Helemaal nix................geen oordoppen, wel 's geprobeerd, vind ik gewoon niet nodig, en zeker geen walkman.
Je hebt altijd wel een stukje van je favoriete nummer in je hoofd, dus speel je dat maar constant af, verder komt de muziek wel uit dat AKRA systeem })
 
Dus als je op de motor door een auto ingehaald wordt ben je verkeerd bezig? Ik snap duidelijk het motorrijden nog niet... [me]Pingu vindt dit erg stoere praat![/me]

Ik rij zelf alleen met gehoorbescherming, maar ik zou me voor kunnen stellen dat ik muziek op zou zetten zodra de motor mijn dagelijkse vervoersmiddel zou worden.
 
Als je oordoppen in hebt heb je meer weet van het achteropkomende verkeer omdat je dat gewoonweg beter hoort. Door de oordoppen kunnen je oren geluiden beter onderscheiden. De ruis van de wind kun je makkelijker van de autos onderscheiden als het rustig is dan wanneer het geluid hard is. Tenminste dat is mijn ervaring.
1 nadeel bij mij is dat ik koppijn krijg van die oordoppen die uitzetten in je hoofd. Dat is niet handig. Dat vind die ene cel boven in het hoofd niet zo fijn. Die wil het alleenrecht daar bovenin. :)
 
:^
roflmao.gif
 
Oordoppen of niet..wat voor motor heb jij en wat voor auto moet jou inhalen wil je hem horen aankomen op de snelweg :? :? :?
 
regelmatig ipv gehoorbeschrnming een radiowalkman in (wel met speciale doppies, die het geluid filteren enzo......)ennuh ik moet zeggen, ook bij 130 is de muziek nog te volgen (gepraat leidt toch alleen maar af...)
Waar koop je die oordoppies voor je walkman? Want gewone oordoppies voor je walkman gaat niet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan