Oostenrijk, streng mbt uitlaat+camping gezocht

schevetoren

Die hard MF'er
26 mei 2014
389
127
Wij gaan over drie weken naar Oostenrijk zeg maar in de buurt van Badhofgastein. Wie weet er daar in de buurt een motor camping.

En dan nog een vraag, Hoe zit het met de politie daar, Zijn ze streng wat het geluid betreft. Ik Heb een aprila falco streetfighter maar doe de db killers er wel in.

Graag jullie reactie. :)
 
Hoe streng ze in Oostenrijk zijn.... geen idee.
Maar je moet door Duitsland en daar zijn ze wel streng. :/

Dempers met e-keur hebben de voorkeur.

In de praktijk zal het met problemen wel meevallen, maar je moet
de sterke arm der wet natuurlijk geen aanleiding geven om je aan te houden.

Ik ga over een paar weekjes naar Kotschach mauthen, dat ligt recht onder Bad hofgastein.
zin in :]

vergeet niet een vignet te kopen.
Veel plezier !
 
En dan nog een vraag, Hoe zit het met de politie daar, Zijn ze streng wat het geluid betreft. Ik Heb een aprila falco streetfighter maar doe de db killers er wel in.

Graag jullie reactie. :)

Ben daar een week vanaf aanstaande zaterdag. Als ik ze tegen kom zal ik es informeren voor je 8-)
 
Wij gaan over drie weken naar Oostenrijk zeg maar in de buurt van Badhofgastein. Wie weet er daar in de buurt een motor camping.

En dan nog een vraag, Hoe zit het met de politie daar, Zijn ze streng wat het geluid betreft. Ik Heb een aprila falco streetfighter maar doe de db killers er wel in.

Graag jullie reactie. :)

2 jaar terug waren ze in Oostenrijk flink aan het laseren, dus goed op de snelheid letten en het zal me niets verbazen, dat geluid daar als een milieudelict wordt gezien en dan heb je de hoofdprijs te pakken. (Als er een snelheidsbeperking vanwege smogvorming is, betaal je niet voor te hard rijden, maar voor een milieu delict.)
 
De duitse politie wenste ons veel plezier met rasen in oostenrijk, vorig jaar _O-
Geluid zijn ze (de bevolking ook) niet zo blij mee, netjes de killers er in en veel plezier. Politie wordt je meestal wel tijdig voor gewaarschuwd en snelheidsovertredingen worden (volgens mij) bekeurd naar de bui van de agent :+
 
De duitse politie wenste ons veel plezier met rasen in oostenrijk, vorig jaar _O-
Geluid zijn ze (de bevolking ook) niet zo blij mee, netjes de killers er in en veel plezier. Politie wordt je meestal wel tijdig voor gewaarschuwd en snelheidsovertredingen worden (volgens mij) bekeurd naar de bui van de agent :+

Vorig jaar: ik rij een willekeurig Oostenrijks dorpje in en denk bij mezelf, 100km/u is wel wat overdreven, dus ik verlaagde mijn snelheid een beetje naar ongeveer 70 km/u.
Kom ik de bocht om en zie, te laat, twee agenten met een lasergun. Natuurlijk ga je dan vol in de ankers, maar het kwaad was al geschied. Vervolgens rij je langs de agenten, steekt één van beide zijn vingertje vermanend op en wuift mij vervolgens een prettige dag :+


PS: Bovenstaande kan niet als garantie worden gezien O-)
 
'Oostenrijk' > 'Oostenrijk, streng mbt uitlaat+camping gezocht'
 
ben vorige zomer 3 weken naar oostenrijk geweest, totaal geen last gehad van politie of iets in de vorm van veel controles... Gewoon heerlijk kunnen rijden en genieten daar :D Have fun!
 
Off: gezien de verkiezingsuitslag zijn zwaaitopics daar weer helemaal terug.

On: Ik vond het vorig jaar in het hoogseizoen verrassend rustig op de wegen, weinig politie gezien
 
Aangezien ik al bijna 2 jaar met een Weense schone aan t "daten" ben, en waarschijnlijk binnenkort emigreer, heb ik inmiddels al wel wat ervaring met de sterke arm der wet daar :)

Wat hierboven al geschreven wordt door anderen: probeer zo min mogelijk "aanleiding" te geven. Dus idd een db killer monteren is geen overbodige luxe. Een beetje doorrijden op de bundesstrasse is niet zo een probleem, maar zodra je een dorp nadert, houd je binnen die bebouwde kom lekker aan de snelheid.

M.a.w. men is best wel tolerant, maar je moet er geen misbruik van maken zeg maar. En mocht je dan toch worden aangehouden: zet gelijk je helm af, geef de agent een hand en stel je voor (serieus). Gewoon netjes blijven en laten merken dat je vroeger goed hebt opgelet tijdens de duitse les. :) Dat wil nog wel eens helpen.
 
Dan lijkt het me geen probleem, ben nu drie keer met deze motor naar Duitsland geweest en niet staande gehouden.
 
Bijkomend voordeel de boetes voor de snelheid zijn in Oosterrijk schandalig laag.


Beetje afhankelijk of je aangehouden wordt of geflitst en de boete later met de post thuis krijgt is mijn ervaring. Maat en ik hadden vorig jaar in Oostenrijk in een week 3 bekeuringen.

Een keer door een politie Skoda klemgereden toen we een dorpje binnen reden. "Of we dachten dat we op een autobahn reden, en dan was het nog te snel" kregen we te horen. Zaten blijkbaar al even achter ons maar konden ons pas inhalen toen we het rustig aandeden in het dorpje. 25 euri pp. In dezelfde week ook gelasert, 18 en 19 km te hard, weer 25 euri pp.

Later toen we weer in Nederland waren allebei aangetekende fanmail uit Oostenrijk. Maat 240 en ik 160 euries. Beide geflitst, overigens op dezelfde dag toen we klemgereden werden.

We hebben ze in die week nog meer zien laseren, bij tunnels in de buurt. Zijn best actief daar wat dat betreft. Op de colletjes niets gezien gelukkig
 
Laatst bewerkt:
Was het niet in Oostenrijk dat je die rare plaatjes in de uitlaatbochten moest doen?

Edit: gaat om Zwitserland
 
Laatst bewerkt:
Hoe streng ze in Oostenrijk zijn.... geen idee.
Maar je moet door Duitsland en daar zijn ze wel streng. :/

Dempers met e-keur hebben de voorkeur.

In de praktijk zal het met problemen wel meevallen, maar je moet
de sterke arm der wet natuurlijk geen aanleiding geven om je aan te houden.

Ik ga over een paar weekjes naar Kotschach mauthen, dat ligt recht onder Bad hofgastein.
zin in :]

vergeet niet een vignet te kopen.
Veel plezier !

In Duitsland zijn ze helemaal niet streng mbt geluid. Alleen in de natuurgebieden.
Cruise jij via Duitsland naar Oostenrijk, niet via een natuurgebied, is er niks aan de hand.

De meeste topics a la 'Duitsland en geluid' gaan over de Eifel etc. Dan gaat zon verhaal al snel een heel eigen leven leiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan