Ik ben net terug van een weekje Italie op precies zo'n fiets als jij hebt.Ik heb een GSX-R600 uit '97 en ga in september met een vriend van mij op de motor naar Wenen. Dit is toch al snel zo'n 1500 km (we willen ook de kleiner weggetjes pakken, dus vandaar de kilometers). Zijn er mensen die meer met hun SPORT motor (dus niet de doorgewinterde toertuffer) op vakantie gaan en wat zijn belangrijke dingen om de reis uberhaupt vol te houden?
We hebben al wel besloten dat het niet zo veel uitmaakt hoelang we er over doen, de reis is immers de vakantie. Dus tips ideen.......kom maar op!
Op dinsdag 18 juni 2002 21:07 schreef Revolution het volgende:Zorg iig ervoor dat je voordetijd goeie banden, ketting en dat soort dingen hebt, is wat vervelend als je daar halverwege de vakantie achterkomt dat die op zijn.
Nee, m'n banden en ketting waren goed (en zijn ze nog steeds), maar heb daar wel verschillende rijders gezien die oa. kettingen moesten vervangen en een stel Duitsers die half Trento doorreden op zoek naar Bridgestones, niet verkrijgbaar in de hele stad en na enkele Scheisses vertrokken ze weer.Spreekt hier een man met ervaring
Zolang ik harder rij dan 120 ofzo heb ik nergens last van (door de winddruk worden je polsen enzo wel ontlast), en je stopt zowiezo geregeld om te tanken, een tank benzine rij je er zomaar doorheen met zulke tochten. En als je echt moe wordt ff stopppen en rusten + wat eten. Dan ben je daarna wel weer fit genoeg om weer een stuk te rijden. En zo nu en dan je benen even strekken (onder het rijden gewoon), scheelt ook veel.Mijn motor is net terug van z'n 24000 km beurt dus hij is grondig na gekeken en alles is ververst/vernieuwd. Banden en ketting/tantdwielen zit ook wel snor. Waar ik een beetje mee zit is dat als ik net zoals bijvoorbeeld vandaag met die hitte 200 km achter elkaar rij ik al wat last krijg van tintelende handen en zere knieen. Hoe moet dat dan wel niet als ik wat verder weg gaStop je bijvoorbeeld om de twee uur ofzo.
Mijn motor is net terug van z'n 24000 km beurt dus hij is grondig na gekeken en alles is ververst/vernieuwd. Banden en ketting/tantdwielen zit ook wel snor. Waar ik een beetje mee zit is dat als ik net zoals bijvoorbeeld vandaag met die hitte 200 km achter elkaar rij ik al wat last krijg van tintelende handen en zere knieen. Hoe moet dat dan wel niet als ik wat verder weg gaStop je bijvoorbeeld om de twee uur ofzo.
Dit is mijn rekje (eigenbouw). De twee steuntjes die op het zitje liggen komen in plaats van de handgrepen. Daarop komt het rekje. Het rekje zit hoog genoeg om de duozit te kunnen verwijderen.
*plaatje*
Ik maak eind volgende week nog wel een paar foto's als het rekje gemonteerd is en als de bagage erop zit.
Dit is mijn rekje (eigenbouw).
**foto**
Ik ga ook met de mijne op vakantie , en denk nu ook over een tas achterop mijn buddy met spin.Maar das dus niet handig?
Zat stiekum te hopen op een buddytas van oxford , iemand ervaring hiermee?
Kheb sinds gisteren een Oxford tanktas, heb er al een hele tijd over lopen twijfelen maar uiteindelijk toch maar gedaan vanwege de kwaliteit en de mogelijkheden van die tas.
Kheb em nog niet uit kunnen proberen maar volgens Scarface is 200kmh de max met zo'n tas.
Ook levenslange garantie op materiaal/fabrieksfouten spreekt mij wel aan.
Nou ja , denk dat ik niet echt heel hard zal gaan hoor
Btw , ik had t over een BUDDY tas ,die heb ik in moto73 gezien als ad , maar nooit irl.
Das wel een tas die als buddy en tanktas is te gebruiken.Bedoelen jullie die ook?
Das zo'n rol idee toch?Wat kostte die en waar?If u don't mind.welke maat heb je trouwens/kleur?Daar staat het hele zooitje bij elkaar.
www.oxprod.com
Bagagetassen:
www.ortlieb.com
kheb zelf de rackpack
Das zo'n rol idee toch?Wat kostte die en waar?If u don't mind.welke maat heb je trouwens/kleur?